ice man Geplaatst: 28 augustus 2015 Delen Geplaatst: 28 augustus 2015 Pascal, als gij het zegt kan het niet anders dan waar zijn, en ik kan nog zo'n paar voertuigen opnoemen die in dezelfde catogerie vallen. Groetjes, nero. grrrrr een harley is een vette ding , Link naar reactie
HappyD Geplaatst: 28 augustus 2015 Delen Geplaatst: 28 augustus 2015 Deze topic is beter dan gelijk welke soap. Man man. ;-) Link naar reactie
ice man Geplaatst: 16 december 2015 Delen Geplaatst: 16 december 2015 mijn 125 indertijd ging op ene gegeven moment ook ineens +-125/127kmh na enkele kilometers pushen, GPS'ke erop gehangen en gezien dat de werkelijke snelheid 104 was... blijkbaar op 20.000km heb ik een foutmarge van 8kmh naar 21kmh zien gaan bij topsnelheid. kilomtriekske van men kloten, open gedraaid, gaan rijden op gps en dan wijzer eraf getrokken en op de juiste snelheid terug gestoken, problem solved. verder : aan de topicstarter, haal die malossi emulator er maar eens tussenuit, reset uw ECU dmv uw batterij 15min af te koppelen en ga een een goei rit rijden, na 50km test ge uw topsnelheid nog maar eens, kan goed zijn dat hij al harder loopt. ik heb die dingen ook nl. allemaal getest en met de emulator was het koppel/trekkracht groter maar de topsnelheid lager. die emulator bypassed uw lambda sonde en regelt uw injecteur gegevens bij zodat hij méér inspuit, een rijker mengsel is gelijk aan meer koppel maar ook aan minder toeren dus trekkracht omhoog, topsnelheid omlaag. natuurlijk moogt ge een motor altijd rijker zetten maar die emulator heb ik persoonlijk gemerkt dat hij het toch "te" bont maakt en de motor effectief overdreven rijk laat rijden, vandaar het lagere toerental(heb ik gemeten met een speciaal apparaat) en dus ook een lagere topsnelheid. grts. ik was dit net aan het lezen en moest lachen om eerlijk te zijn, ge hebt u kilometrikske opengedraait en en de wijzer eraf getrokken voor zover ik me kan inbeelden... . . maar hoe je tijdens het rijden deze wijzer er terug hebt opgestoken of juist gezet hebt kabel enz . . . . vraag ik mij echt af , ik kan me dat echt niet inbeelden hoe je dit tijdens het rijden allemaal hebt gedaan . en dan je hebt deze op de juiste snelheid er terug opgestoken ? een kabel of een stecker misschien . Link naar reactie
les Geplaatst: 16 december 2015 Delen Geplaatst: 16 december 2015 Lijkt dat zo moeilijk ? Gps op uw scoot binden, kilometriek open vijzen en halvelings vastvijzen. Gaan rijden op een zeer vlakke weg, wijzerke eraf trekken terwijl ge op uw gps perfect een vaste snelheid probeert te rijden. Wijzerke er terug op duwen. Na 3x proberen was het resultaat 3kmh afwijking bij topsnelheid, ervoor waren het er (ga even zitten) 25(!!!). Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 17 december 2015 Delen Geplaatst: 17 december 2015 Mijn gts loopt ook 120 dat is toch normaal. En ga nou niet proberen er meer uit te halen door er zelf aan te gaan lopen kloten dat is zonde. En alleen voor zeer gespecialiseerde tuningbedrijven weggelegd. Ik heb zelf alleen maar een leovinci uitlaat verder laat ik het lekker origineel Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 17 december 2015 Delen Geplaatst: 17 december 2015 En ik heb gewoon een navigatie Tom Tom live ingebouwd de km teller wijkt idd af als dit je nou vreselijk stoort kun je de teller laten eijken maar wat schiet je daar nou mee op harder ga je er niet door Link naar reactie
Bart_GTV250 Geplaatst: 17 december 2015 Delen Geplaatst: 17 december 2015 Bass_Lane, nu wil ik uw enthousiasme niet om zeep helpen, maar de aanpassing vd luchtinlaat heeft enekel zin op een carbu versie, niet po de injectie versies. Ik heb dat aanpassen ook tot in detail uitgezocht en zat bijna met zaag en beitel in de plastiek, toen iemand me daar op attent maakte. Je zou niet de eerste zijn die zich aan die staan stoot. Maar vermits mijn Vespa lui lijkt te zijn, zoals ik lee sop een ander topic, denk ik dat ikde rollekes en riem maar eens ga vervangen, en dan ook ineens Dr Pulleys neem. Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 29 januari 2016 Delen Geplaatst: 29 januari 2016 En voor alle gts en geldt plaats voor een120 80 12 band en je km teller klopt precies en het rijdt veel comfortabeler. Dan met wat voor veer dan ook Link naar reactie
RSV Geplaatst: 30 januari 2016 Delen Geplaatst: 30 januari 2016 Ik ben gisteren voor het eerst de autosnelweg op gegaan met de Vespa Mechelen-Brussel en andersom. Op de terugweg had ik felle wind mee en wou ik ook eens weten wat de topsnelheid is.Geloof het of niet,maar ik reed op de teller 150 km/h Wel hield hij dan in,net of er een toeren begrenzer in zit? Mijn snelheidsmeter liegt een 10 km.Bij 70km/h reeel doe ik op de teller80 km/h Bij 50 reeel doe ik 60 op de teller.Dus die 150 op de teller ga zeker +130 reeel zijn.denk ik. Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 30 januari 2016 Delen Geplaatst: 30 januari 2016 26 minuten geleden, RSV zei: Bij 50 reeel doe ik 60 op de teller.Dus die 150 op de teller ga zeker +130 reeel zijn.denk ik. ... 130 km/u is al meer dan genoeg op die "kleine wieltjes"... de "comfortabelste snelheid" is rond de 100 km/u en dan rijdt een Vespa op zijn best. Wat niet wil zeggen dat het af en toe "wreed plezant" kan zijn, om de "gaskraan" volledig open te draaien Link naar reactie
gtsSS Geplaatst: 30 januari 2016 Delen Geplaatst: 30 januari 2016 Met een 120 80 12 voorbandje klopt dat wat je teller aangeeft precies Link naar reactie
willempie Geplaatst: 14 februari 2016 Delen Geplaatst: 14 februari 2016 Hallo De topsnelheid van de vespa 130km is voor mij al teveel voor dit model . Met gevolg dat ik mij een beverly 350 heb aangschaft die wel gemaakt is voor die snelheden . Hierbij neem ik afscheid van dit forum .Bedankt mvg Willem Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.