Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts300 Gaat Niet Hard Genoeg


geertvespa

Aanbevolen berichten

haha ja das waar DAXX ge hebt gelijk ik zal mennen gps buiten zwieren en me telefoon ook want daar gaf hij juist het zelfde aan en zal een mailtje naar garmin sturen voor te zeggen daze brol verkopen en me mijne wagen he scheelt het nog geen 2 km/u die ga ik ook ma buite zwieren der is pertang nog juist een reportage over geweest denk :D

 

vanaf volgende week zalk ma me mennen velo gaan denk...

Link naar reactie

Of even terug naar het onderwerp van dit topic, topsnelheid mag nog in mekaars buurt liggen, met een 300 gaat dat toch comfortabeler aanvoelen en met een minder schreeuwerige motor. Topsnelheid is 1 ding, het plezier daartussen zal nog wel wat anders zijn! Daarom, kiest ge een 300 en geen 125...

Link naar reactie

Of even terug naar het onderwerp van dit topic, topsnelheid mag nog in mekaars buurt liggen, met een 300 gaat dat toch comfortabeler aanvoelen en met een minder schreeuwerige motor. Topsnelheid is 1 ding, het plezier daartussen zal nog wel wat anders zijn! Daarom, kiest ge een 300 en geen 125...

daar ben ik het volledig mee eens wutsie op nen 300 kunt ge idd op een rustige comfortabele manier rijden op topsnelheid omdat de motor minder belast word

maar bij mij ging het gewoon over de topsnelheid van mijn 125GT carbu versie dat de topsnelheid nu niet veel meer scheelt met de 300...heb nooit gezegt dat die beter rijd is normaal als ge een hogere cc inhoud hebt da je soepler kan rijden en zeker op topsnelheid  :D

Link naar reactie

mijne 125 GT gaat ook 125 km/u op de teller hoe komt het eigelijk dat die zwaardere 250-300 ni sneller lopen?

waarom extra geld spenderen als ge me nen 125 even snel zijt?!

Soit...nu begint ge u al te corrigeren,,,,,,,en het strafste is dat ge op uw eigen vraag,,,zelf het antwoord geeft :)

Voor de rest vraag ik mij ondertussen af,of den topicstarter al verbeteringen heeft mogen opmerken ?

CHEERS

Link naar reactie

ondertussen die lambda emulator ertussen uit gesmeten en een klein windscherm gemonteerd. Vandaag op de A12 richting NL bijna 140 getikt

de akarpovic geeft wel regelmatig backfire bij gas dichtdraaien , dat was den eerste keer ferm verschieten

Link naar reactie

ondertussen die lambda emulator ertussen uit gesmeten en een klein windscherm gemonteerd. Vandaag op de A12 richting NL bijna 140 getikt

de akarpovic geeft wel regelmatig backfire bij gas dichtdraaien , dat was den eerste keer ferm verschieten

daar gade ni op reageren DAXX? haha

en het ging u over de snelheid die behaald werd he en mij ook trouwens  ;)

Link naar reactie

ondertussen die lambda emulator ertussen uit gesmeten en een klein windscherm gemonteerd. Vandaag op de A12 richting NL bijna 140 getikt

de akarpovic geeft wel regelmatig backfire bij gas dichtdraaien , dat was den eerste keer ferm verschieten

 

Da's al een verschil van bijna 20 op den teller,,dus ge geraakt er wel ;),,,,,,,en voor de rest hoor ik het wel,,ivm met uw tutters/luchtfilter,,ik ben wel benieuwd.

 

CHEERS

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Mijn bevindingen met mijn GTS S300IE, Bj 2012 zijn als volgt.  IN ORIGINELE staat van aankoop.

Inderdaad gaf mijn teller bij vol gas 140km/uur aan, met een verschil van de werkelijke snelheid op mijn beide gps toestellen van die samen 118km/uur registreerden. wat ook de top snelheid is die de fabrikant aan geeft. Wie goed op zijn teller kijkt staat deze al bij stilstand op 10km/uur. tel dus gerust 10Km/u bij die de teller al rijdend aan geeft. Dus op de teller 60km/u rij je amper 50km/u en zo verder, hoe hoger de snelheid hoe hoger het liegen.

Er word spijtig op dit forum ook veel onzin verkondigt! dank zij enkele mensen die echt weten waarover ze praten kom ik af en toe hier nog een kijkje nemen.

DAXX is een van die mensen die ik graag volg, omdat hij bij de weinige hoort met VEEL kennis van zaken, en waar nodig zijn helpende mening geeft.

Men moet ook begrijpen, indien de slijtage van het aandrijfsysteem door het aantal km gereden, de topsnelheid zal verminderen.

Ik heb ook al gelezen, dat het nazicht van de in-en uitlaatklep speling simpel te doen is. Wie dat beweert mag dat op mijn vespa eens uitvoeren zal hem er voor betalen. Blablabla heb ik al veel gelezen en gehoord. En ja ik bekijk ook filmpjes hoe zaken worden voorgesteld " scooterwest" heeft een demo van het kleppen stellen, en dat is heel wat anders dan de blablabla dat het simpel is. De fabrikant geeft aan om de 20.000Km de speling controle uit te voeren. Mvg Robert

Link naar reactie

hey wespen,

just op de E314 130 op de teller met nen 300 gts met halfhoog scherm en koffer das meer as hard genoeg

neeje das te hard met die klein wielkes. Ik snap echt nie waarom je met ne vespa zo snel wil rijden da is

daar nie voor gemaakt, ik heb het just es gedaan maar da gaat dan ook éénmalig zijn zunne. koop u dan iet

anders da daar wel voor gemaakt is, nen harley of zo

grtz domi

Link naar reactie

Domi 13

 

waarom wuift nen Harley rijder nooit?

> omdat hij ten eerste nog ni afbetaald is en hij zodoende zijn stuur ni durft te lossen

> ten tweede omdat die ni gemaakt zijn om hard te rijden maar wel om de grote stoef mé uit te hangen.

Lap, al die dat nog ne HD in de garage hebben zitten sebiet op mijn dak :rolleyes:

 

Mvg, Luciano

Link naar reactie

 

Domi 13

 

waarom wuift nen Harley rijder nooit?

> omdat hij ten eerste nog ni afbetaald is en hij zodoende zijn stuur ni durft te lossen

> ten tweede omdat die ni gemaakt zijn om hard te rijden maar wel om de grote stoef mé uit te hangen.

Lap, al die dat nog ne HD in de garage hebben zitten sebiet op mijn dak :rolleyes:

 

Mvg, Luciano

+1

 

Daar zit heel veel waarheid in !!

Link naar reactie

Domi 13

 

waarom wuift nen Harley rijder nooit?

 

> ten tweede omdat die ni gemaakt zijn om hard te rijden maar wel om de grote stoef mé uit te hangen.

 

Mvg, Luciano

Als ik met de Honda rij en een moderne-vespa-die-het-op-de-autostrade-ook-eens-wil-proberen voorbijzoef, denk ik hetzelfde als hierboven. by the way als je met een classic rijdt zijn  de HD-rijders de eerste om te groeten. Als je met een andere motor rijdt zien ze je niet staan.

Link naar reactie

:rolleyes: verleden jaar eens een ritje gemaakt (inschrijven maar open rit / toegang voor alle merken)  organisatie door een HD club...

Peins, en ik ben zuinig, zo'n 650 inschrijvingen voor zover ik het kon inschatten. Vertrek in Zwijndrecht aan de HD shop / einde aan het kerkschip in A'pen

van heel den dag geen goeiedag gekregen, zelfs ni aan de checkpoints... .. wel ne vriendelijke goeiendag van Ducati en bmw rijders + verwonderde blikken omdat ik dienen toer met een vespa reed. (en uitreed = 580km)

 

kort besluit ; het gaat niet altijd om pk's en topsnelheid

 

bij deze beloof ik te stoppen want we dwalen af van de starter zijn topic

 

Mvg, Luciano

Link naar reactie

300 supersport bj 2013, 5500 op de teller nu, remus uitlaat: tot aan de begrenzer (140 km uur op de teller), met beetje rugwind.  gaat wel sneller na een paar 1000 km, wat op zich niet abnormaal is. Ik ben wel altijd bang dat ie gaat ontploffen ...

Link naar reactie

mijn 125 indertijd ging op ene gegeven moment ook ineens +-125/127kmh na enkele kilometers pushen, GPS'ke erop gehangen en gezien dat de werkelijke snelheid 104 was...

blijkbaar op 20.000km heb ik een foutmarge van 8kmh naar 21kmh zien gaan bij topsnelheid. 

 

kilomtriekske van men kloten, open gedraaid, gaan rijden op gps en dan wijzer eraf getrokken en op de juiste snelheid terug gestoken, problem solved.

 

verder : 

aan de topicstarter, haal die malossi emulator er maar eens tussenuit, reset uw ECU dmv uw batterij 15min af te koppelen en ga een een goei rit rijden, na 50km test ge uw topsnelheid nog maar eens, kan goed zijn dat hij al harder loopt.

ik heb die dingen ook nl. allemaal getest en met de emulator was het koppel/trekkracht groter maar de topsnelheid lager.

die emulator bypassed uw lambda sonde en regelt uw injecteur gegevens bij zodat hij méér inspuit, een rijker mengsel is gelijk aan meer koppel maar ook aan minder toeren dus trekkracht omhoog, topsnelheid omlaag.

 

natuurlijk moogt ge een motor altijd rijker zetten maar die emulator heb ik persoonlijk gemerkt dat hij het toch "te" bont maakt en de motor effectief overdreven rijk laat rijden, vandaar het lagere toerental(heb ik gemeten met een speciaal apparaat) en dus ook een lagere topsnelheid.

 

grts.

Link naar reactie

mijn 125 indertijd ging op ene gegeven moment ook ineens +-125/127kmh na enkele kilometers pushen, GPS'ke erop gehangen en gezien dat de werkelijke snelheid 104 was...

blijkbaar op 20.000km heb ik een foutmarge van 8kmh naar 21kmh zien gaan bij topsnelheid. 

 

kilomtriekske van men kloten, open gedraaid, gaan rijden op gps en dan wijzer eraf getrokken en op de juiste snelheid terug gestoken, problem solved.

 

verder : 

aan de topicstarter, haal die malossi emulator er maar eens tussenuit, reset uw ECU dmv uw batterij 15min af te koppelen en ga een een goei rit rijden, na 50km test ge uw topsnelheid nog maar eens, kan goed zijn dat hij al harder loopt.

ik heb die dingen ook nl. allemaal getest en met de emulator was het koppel/trekkracht groter maar de topsnelheid lager.

die emulator bypassed uw lambda sonde en regelt uw injecteur gegevens bij zodat hij méér inspuit, een rijker mengsel is gelijk aan meer koppel maar ook aan minder toeren dus trekkracht omhoog, topsnelheid omlaag.

 

natuurlijk moogt ge een motor altijd rijker zetten maar die emulator heb ik persoonlijk gemerkt dat hij het toch "te" bont maakt en de motor effectief overdreven rijk laat rijden, vandaar het lagere toerental(heb ik gemeten met een speciaal apparaat) en dus ook een lagere topsnelheid.

 

grts.

het klopt inderdaad dat hij harder gaat na het afkoppelen van de emulator en reset.

Link naar reactie

Djesus, gisteren op een vlak stuk weg 115 op de teller gedaan, GTV 250, ik denk toch dat ik 115 zag, van de schirk durfde ik zelfs mijn ogen niet bewegen...

 

En jullie rijden nog meer? Hebben jullie zijwieltjes?  

dat komt nog wel, veel oefenen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...