Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Misa Logo


mr160

Aanbevolen berichten

Wat me opviel aan deze versus de repro serie die Edwin gemaakt heeft (en vlgs mij ook nog bij Maskes te koop is?) - is dat deze hol is, en repro versie was volgegoten.

Verder valt op dat de afwerking van de originele best vrij beroerd is :)

Link naar reactie

Maarten,

Is dit een origineel logo? Ik dacht dat het origineel logo iets fijner was, zoals afbeelding hierbij. De vorm van de letters is ook niet hetzelfde... misschien zijn er meerdere dergelijke originele Misa logo’s.

Over de replica logo’s. Omdat er in 2007 relatief veel interesse was in Misa logo’s, heb ik toen van de 3 courante logo’s (Vespa GL, Vespa GS en Vespa) replica’s gemaakt. Deze zijn gegoten uit tin en zijn identieke kopies van originele Misa logo’s. Ik heb destijds gekozen  om de logo’s aan de achterkant niet hol te maken, maar volledig vol gegoten. Enerzijds omdat dit het makkelijkste was, maar ook omwille van de stevigheid. Het tinnen logo kan je probleemloos en meermaals buigen om precies te laten aansluiten op het beenschild.

Het originele logo is aan de achterzijde altijd hol. Het materiaal is onbuigzaam en extreem fragiel, vandaar vaak beschadigde logo’s...

De replica logo’s zijn verkrijgbaar bij Maskes en Vespaclassicparts. Je moet ze wel even oppoetsen met staalwol.

post-3732-0-91124400-1411409695_thumb.jp

post-3732-0-03795400-1411409801_thumb.jp

Link naar reactie

Ha Edwin,

Goed besluit om vol te gieten, lijkt me: anders is ie zoo fragiel... ook die ik hier heb is niet geheel ongeschonden: het pootje van de V is gebroken, en als ik hem even vergelijk met een andere die zeker weten van een Misa GS komt, en die van jou voor de GS, heb ik zo'n vermoeden dat het GS (of GL) stukje weg is.

post-670-0-79502000-1411413512_thumb.jpg

Link naar reactie

Dave,

het origineel logo zonder GL of GS is aanzienlijk groter. Zie foto's

Als ik me niet vergis hing op jou vgl1 een klein logo en bovendien niet op de juiste plaats. Het logo zou dus wel achteraf kunnen gekleefd zijn van een beschadigd GL of GS logo. Heb je het nog toevallig liggen?

post-3732-0-77052500-1411497468_thumb.jp

post-3732-0-33845300-1411497496_thumb.jp

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...