Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olie Bout Pakkingske


Frederik9111

Aanbevolen berichten

Mijn PX-blok blijft maar druppeltje olie lekken sinds ik (bij een olieverversing) het pakkingske verving met het  koperen exemplaar van Maskes (hebben geen andere versies in hun webshop).

 

Weet iemand waar die good old, samendrukbare, kartonnen of "fiber" exemplaren verkrijgbaar zijn? Of kan iemand me in een webshop de juiste aanwijzen? Bij Sip loop ik verloren in de gigantische lijst van ringen/washers/pakkingen/...

 

Dit is ook een optie, maar vind ik wat onnozel ver en duur voor een paar druppels.

 

Thx!!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Klopt, maar 't is eigenlijk iets meer dan een paar druppels. Eerder een plaske van enkele cm'ers om de zoveel dagen...

Na een kleine maand +/- 100ml moeten bijvullen.

Moet er dus echt es wat aan gaan doen.

Link naar reactie

Ik denk dat ik die wel heb liggen Frederik. Heb een assortimentsdoosje fibre washers. Zal straks eens kijken of ze in Rupelmonde liggen. Anders zeker in Turnhout, dan kan ik ze volgende week meenemen, als het niet te dringend is.

 

Maar...

Als een koperen pakking niet werkt heb je volgens mij een ander probleem. Die zouden perfect moeten sluiten. Ik gebruik niets anders. En je kan ze zelfs hergebruiken als ze niet beschadigd zijn en je ze goed warmstookt zodat ze terug zacht zijn. 

Link naar reactie

Tiens... hier alleen maar gedrup...

 

Nu ik er even over nadenk: ik heb toen niet alleen de ring vervangen, maar heb de carter op aanraden (van Peter van Maskes) terug gevuld met deze olie, voorheen met SAE 30 uit het grasmaaimachine-rayon. Zou het kunnen dat de Castrol te weinig viscose is?

Link naar reactie

Zelfs als je er water op zou doen moet hij dicht zijn. Dunnere olie lekt wel sneller, maar is nooit de oorzaak van een lek. Verandering van mineraal naar synthetisch kan soms wel dat effect hebben. Maar dat is dan meestal omdat die additieven hebben die een reinigende werking hebben. Vuil en afzetting dat in de loop der jaren op zichzelf een pakking heeft gevormd kan dan oplossen met een lek als resultaat. Maar dat is hier niet het geval.

Link naar reactie

goede avond,

 

Ik rij al enkele jaren met de koperen olie bout pakking, en met die castrol olie. 

Zo droog als een kurk bij mij.

 

Ik heb wel een lekje gehad, waarvan ik dacht dat het ook door die pakking kwam.

Maar na nader onderzoek kwam dit van het koppelingsdeksel welke de o ring niet goed zat, en daardoor wat lekte, en dus langzaam druppelde tot op het onderste punt van het carter, en er dus daar afliep.

Link naar reactie

Tiens... hier alleen maar gedrup...

 

Nu ik er even over nadenk: ik heb toen niet alleen de ring vervangen, maar heb de carter op aanraden (van Peter van Maskes) terug gevuld met deze olie, voorheen met SAE 30 uit het grasmaaimachine-rayon. Zou het kunnen dat de Castrol te weinig viscose is?

Geen idee. Blijkbaar gebruiken velen deze soort olie. Ik houd me toch aan de 'echte' fijne gearbox oil 80w90.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...