Filip PX Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Hello ik ben bijna klaar met de motor, dus start ik aan het kader (kocht ik via forum van thomassker) Iemand ervaring met volgende herstelling ? Omschrijving van het probleem : roest achteraan langs binnen ter hoogte van de opening voor achterveer. De plaat zelf waar de achterveer doorgaat is nog grotendeels ok , maar de 'achterwand' is stukgeroest. Foto2 toont dit min of meer (maar toegegeven nogal donker). Zou glasvezel houden of moet dit gelast worden ? thx Filip Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 Lassen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Cult Geplaatst: 29 augustus 2014 Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 bij mijn PX ook een plaat aan gelast... succes ! Link naar reactie
Filip PX Geplaatst: 29 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2014 omdat ik veel kan , maar niet lassen ... hoopte ik dit te kunnen doen met glasvezel iemand ook al tegen beter weten in geprobeerd ? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 30 augustus 2014 Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 Is een cruciaal steunpunt -> lassen!!. Glasvezel zou even slim zijn als papier-maché. Link naar reactie
JPU Geplaatst: 30 augustus 2014 Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 Best luisteren naar de wijze raad van ervaren Vespisti, als je het zelf niet kan laat het dan doen door iemand anders ;-) Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 30 augustus 2014 Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 Je kan tijdelijk oplapmiddelen gebruiken, maar het meest doeltreffende = rotte plekken uitslijpen en nieuwe stukken ijzer inlassen. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 30 augustus 2014 Delen Geplaatst: 30 augustus 2014 Of zoiets? Link naar reactie
larscobbaut Geplaatst: 1 september 2014 Delen Geplaatst: 1 september 2014 als je niet kunt lassen is er nog een andere optie. gaat welliswaar langer duren maar heb het mensen ook al zien doen (vooral met gietijzeren motoren). Een plaat nemen aan de binnenkant. Hierdoor boren en tappen. Bouten afslijpen. Je zal dit wel veeel moeten doen om een mooi resultaat te verkrijgen. Link naar reactie
Philip1 Geplaatst: 1 september 2014 Delen Geplaatst: 1 september 2014 Zandstralen, lassen, afkitten en spuiten, al de rest is prutswerk! Link naar reactie
welderke ~~GT125 Geplaatst: 30 september 2014 Delen Geplaatst: 30 september 2014 Zandstralen, lassen, afkitten en spuiten, al de rest is prutswerk! idd lassen is de beste optie zeker als dit een steunpunt is je hebt ook roestomvormers daar kan je het gehele frame mee behandelen dan is hij weer roest vrij! die roest terug omzetten in metaal misschien een goede optie dan hoef je alleen maar de naad te lassen en dat is het minste werk en je blijft de mooie vormen van je frame behouden! die naad is op een kwartiertje gefixt opgeschoont enal Link naar reactie
vespa scoot Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 enkel lassen, zijn geen andere opties. Maar aan de onderzijde zit toch een versteviging? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.