Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kledij Op Scooter!


EriX

Aanbevolen berichten

viel mee dat ik al gegeten had...

Ik draag al jaren een motovest en goede handschoenen. Binnenkort toch maar een kevlar jeansbroek aanschaffen. Kost wel iets maar ja tis voor de veiligheid dus dan maakt het weinig uit.

Het zou al positief zijn moesten ze de regels van motos ook doortrekken naar 50cc's. Nog steeds zie ik er teveel met shortje en teensletsen rondrijden...

Link naar reactie

als we de regels van motos ook doortrekken naar 50cc's moeten we dan niet diezelfde regels doortrekken naar fietsers ook ? nu we toch bezig zijn  :P

het zal niet de eerste keer zijn dat 'amateur/hobby' wielerfanatici mij met hun flinterdunne pakjes & hun bandjes van amper 23mm breed voorbijsnellen 

als die 50cc's maar max 45km rijden zoals ze moeten, vind ik het niet zo'n probleem (behalve de teenslippers natuurlijk - dat mag zelfs in de auto niet)

 

verder zie ik minstens evenveel, zoniet meer >50cc rijders die de regels aan hun laars lappen als ik < of =50cc rijders zie die onverantwoord gekleed zijn

en dan te zwijgen over het dragen van een 'pothelm' of andere helm die niet ECE gekeurd is ?

 

 

to each his own

Link naar reactie

Eigenlijk zou je "respect" moeten hebben voor diegenen die durven met short of korte mouwen te rijden, want die zijn tenminste niet bang om met hun body over "den beton" te schuiven... ;)

Ik heb zo iemand gekent die met zijn body over "den beton" is geschoven...heb je al eens gezien hoe ze zo iemand (met vel af van boven tot onder aan het been) nieuw vel geven!? Ze nemen een stukske van 1cm uit uw rug en rekken dees uit door het tussen 2rollekes te draaien. Het effect na revalidatie ziet er echt niet uit...verkleuring van de huid en het is precies of je altijd kippenvel hebt op die plaats. Die persoon loopt nu zelfs bij 30° in een lange jeansbroek rond.

Link naar reactie

die met die electro-fietsees sjeezen er tegenwoordig ook van door hoor.. bomas en bompas dus...ook VERPLICHTEN van beschermende kledij te dragen ... en de wielertoeristen ook en de amateur koereeurekes ook.. en de kindjes op de trampoline ook en de kindjes op de schuifaf ook...en de skaterkes ook .. Wij reden met go-kart met motor op de baan in 1975 en gingen meermaals overkop of uit de bocht ( was een zelfgemaakte hé hihi ) ja.. so what.. we kwamen geschalodderd thuis ... en leerden uit onze Fouten..en meneer de polies zei.. mannekes hier IN de wijk blijven hé... of ik pak uw gokarreke af...  zoude nU eens moeten proberen..

 

Ik draag leren vest en lange broek op vespa.. maar diegene die dat ni willen?? tjah ... ik vind.. vrijheid van keuze.

TE VEEL regelnichterij tegenwoordig hier in Europa..

Link naar reactie

Ik vindt dat ieder dat voor zichzelf moet uitmaken , ben da betutelend gedrag een beetje moe aant worden , en regeltjes voor dit en regeltjes voor dat .Ik draag hoge schoenen , langebroek en vest enz ... voor mij zelf nie omdat iemand vindt dat ik dat moet dragen ... als iedereen zich es zou moeien in zijn eigen huishouden ,.

Der zijn ook van die freaks die vinden dat iedereen fluo kledij zou moeten dragen ... laat toch iedereen de keuze ... .en zegt nu nie dat gedan beter zichtbaar zijt he ... heb me ne knal orange vrachtwagen gereden vol me zwaailichten enz...en der waren der nog die me nie hadden gezien ...

 

 

Ooooo da lucht op 

Link naar reactie

Het ging mij trouwens niet om "de regeltjes" of om te zeggen dat iedereen dit of dat moet doen of laten toen ik dit postte. Ik vond het wel de moeite om eens te laten zien wat er eventueel kan gebeuren en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn. That's all folks...

Link naar reactie

Niet slecht, sommigen zijn zich er niet van bewust en het opent wel steevast een leerrijke discussie. Maar als je de voornaamste redenen bekijkt waarom sommigen zich niet beschermen vind ik het persoonlijk wat dom... Ik reed 6 jaar geleden ook in t-shirt rond en als ik er nu aan terug denk krijg ik kippevel. Soit, das persoonlijk en nu nog veel meer met 2 opgroeiende kinderen. De regeltjes zijn er om 1 reden: de kostprijs van ziekte en nog meer van invaliditeit dus het argument "als ik op mijn bakkes ga is het toch mijn probleem" geldt echt niet meer.

Link naar reactie

Door Makke vooral en Nero heb ik in den tijd ook begonnen met volledige bescherming. Dit wil zeggen botten, handschoenen, jas, broek en natuurlijk integraalhelm. Nog geen seconde spijt van gehad. Het is misschien warmer dan in je T-shirt rondrijden maar de laatste keer dat ik eens uitgeschoven ben was tegen 60 per uur. Stond ik gewoon terug recht en was ik meer begaan om de scooter dan om mijn eigen want ik had niks omwille van mijn motopak. Met andere woorden ik kom nooit meer buiten zonder een pak en raad aan dat zowel moto als scooter als 50cc ( 45 per uur) dit doen.

 

Gr,

 

arti

Link naar reactie

 De regeltjes zijn er om 1 reden: de kostprijs van ziekte en nog meer van invaliditeit dus het argument "als ik op mijn bakkes ga is het toch mijn probleem" geldt echt niet meer.

 

Oké als dat de regels zijn :

Voetballen in het weekend : afschaffen ! Want ook daar zijn er die zich bezeren en ook "ziek" zijn. (of de kans bestaat dat je ... ..)

Wintersportvakanties : afschaffen ! Ook daar worden benen en andere ledematen gebroken. (of de kans bestaat dat je ... ...)

Wielertoeristen : afschaffen ! Vallen er ook op de grond. (of de kans bestaat dat je ... ..)

Drank (alcohol) : afschaffen ! Geen probleem meer met zatte mensen die vallen of nog erger met de auto rijden en ... ...

Sigaretten : afschaffen ! Kan je heel ziek van worden

Frietkoten : allemaal toe ! Vet kan je aders doen toeslibben

enzenzenz

 

En kledij verplichten op een 50cc. Als je op je motorfiets hier in Gent moet rondrijden als het echt warm is ben je al mottig als je gekleed bent zoals het moet. (en dan spreek ik nog niet over zo'n motorfietsbroek en bottinnes , enkel over de vest) , dus is een 50cc handiger omdat je dan de vest niet moet aan doen.

Fiets is geen optie voor sommige mensen. Je raakt hier toch niet boven de 30-35/u en je staat meer stil dan in de zon ook nog eens. En als je dan voor een korte afstand dan ook nog (als je het goed wil doen : motovest , motobroek en bottinen) moet aan doen en daar dan nog eens int stad moet gaan rondlopen...

Ik ben niet tegen regels maar dat ze dan een onderscheid maken. Op de snelweg verplichten , daar haal je 120/u. In een gewone stad haal je 30-35 (en meestal mag je maar 30/u rijden) dan is het zweten en warm hebben gevaarlijker dan zonder vest te rijden. En dat het veiliger is als er iemand je omver rijd , dan zal die ook al niet veel sneller dan 35/u rijden (een enkele uitzondering weg gelaten).

En het is zoals er hier nog zeggen , fietsertjes mogen dan ook een helm en bescherming dragen maar dat zullen ze niet snel invoeren. Tenzij ze een gigantisch inkomstenpakket zouden hebben aan de verkoop van fietshelmen

 

Link naar reactie

Weet ge wat, doe niks aan (want ge weet het allemaal toch allemaal zoveel beter en jullie zijn toch allemaal zo rebels als jullie in een zin het woord 'regels' lezen) en ga in uwe pure op uwe scooter rond de kerktoren bollen tegen 30 of 100km/u, dat maakt voor mij letterlijk geen reet (get it?!) uit. Laat u dan eens goed vallen met de nodige theatrale gebaren en klanken erbij en schuur eens ferm over den asfalt met uw bloot poepeke, of een ander lichaamsdeel naar keuze, om te zien naar 'het hoe en waarom van beschermende kledij'. En neen, ik heb niet over die regeltjes, maar gewoon over gezond boerenverstand. En ja, ik spreek uit ondervinding dat dit (=beschermende kledij) een serieus verschil kan uitmaken voor uw velleke. Dan zweet ik me nog liever kapot want de rest van mijn lichaam is me toch net iets dierbaarder dan me eventueel te moeten schamen (wat ik niet doe) voor dien okselvijver op mijn t-shirt.

Ik wens jullie bij deze al een goede revalidatie toe met vele vel-transplantaties en dat jullie er veel plezier aan mogen beleven... Enjoy! :rolleyes:

Link naar reactie

Wat mij opvalt is dat sommigen die het hardst roepen op beschermde kledij en er bijlopen als een "marsmanneke" helemaal niets inzitten met hun inwendig lichaam en hun longen kapotroken tot ze

 

geen longblaasjes meer overhebben en uiteindelijk aan de zuurstoffles moeten hangen met hun grauw gezicht en hun zwart-gele tanden en hun lever en andere organen constant terroriseren door

 

overmatig drankmisbruik tot ze levercirrose krijgen, bloed moeten kotsen met leverkanker tot gevolg en bovendien nog eten als vuilbakken: bespoten chemische rommel dat geen enkele voedings-

 

waarde bevat, een hoop afhaalbrol "binnenslagen" uit de frituur of Chinees of afhaalpizzeria's die alleen "kartonnen" platen met wat kleurstofgroenten uit een potteke erop serveren, broodjes met 

 

 lepels mayonaiseen groenten die weken goedblijven en kippenvlees dat vol medicijnen steekt, verbrande BBQ-gerechten, enz...of horen deze rook-drink en eetgewoonten bij de Vespa-scene?

 

Die het schoentje past, trekke het aan :lol:

Link naar reactie

Mmm, we hebben het niet over afschaffen e, evenveel plezier en wat beter beschermen. Ik rij heus niet in een motopak rond en ben nogal liberaal qua ingesteldheid. Ik denk verder dat niemand graag tegen de vlakte gaat, verzekerd of niet. Daarom dat ik ook zei dat ik de redenen wat dom vind. Ik heb deze zomer een richa cool summer jasje gekocht, sober, gewoon zwart en te koud op de scooter beneden de 25 graden! Zie http://www.richa.eu/products/textile-rainwear/cool-summer/

Link naar reactie

@Vespaciao: naar mijn weten is dit hier een vespaforum en geen Piet Huyzentruyt- of dr Oetkerforum. Voor één keer dat je statement maakt zit je er totaal naast...

 

Diegene die beweert dat een fluohesje geen reet uithaalt is waarschijnlijk geen dailydriver of heeft nog nooit met een hesje gereden. Uit ervaring weet ik dat dit wel degelijk een groot verschil maakt en bij mij al véle malen een ongeluk heeft voorkomen. 

 

Wat betreft goede beschermde beschermende kledij, je gaat er niet "veiliger" door rijden, maar als je ongeluk of schuiver doet maakt het wel een groot verschil.

 

Ik heb reeds een paar vrienden verloren alleen omdat ze er geen droegen (indertijd was een goede helm alleen een last of iets voor F1-piloten).

 

Wie de vergelijking maakt met "vroeger was dat allemaal niet nodig" vergeet dat het verkeer de laatste jaren enorm is toegenomen, vooral door mensen met blijtende kinderen op de achterbank die overstrest aan niets anders denken dan tijdig op het werk te geraken...

 

Iedereen doet voor mijn part wat hij wil, maar ik weet tenminste dat de kans op lichamelijke schade bij een ongeval bij mij kleiner is dan diegenen die met teensletsen en in shorts rond bollen.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...