Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste Rit Op Een Gtv250


Bart_GTV250

Aanbevolen berichten

Gisteren kreeg ik mijn plaat binnen en direct een beetje gereden.

 

Nog nooit verder dan 50 m op een scooter gezeten, gisteren een uur weg. Tijd vloog.

 

Heb zo een GTV helmpie erbij gekregen , en dat ding ivangt perfect alle wind en geluid op, inclusief de occasionele proteinen een mooie ervaring...

 

Wat me opviel wat het rolgeluid van wagens voor me, ik ha dpas door na een drie kwartier dat dat niet mijn scooter was, maar alle verkeer rond mij. Ik moet dus dringend ene helm met een vizier op.

 

80 is een perfecte kruissnelheid merk ik, meer dan 80 en de wind trekt de helm van mijn kop. even 95 geprobeerd, maar dat voelde op mijn maiden trip nog een beetje te snel.

 

En deze morgen netjes met het verkeer mee gaan werken, tuffen tussen de 60 en 75, perfect.

 

Voor het gemak heb ik de topkoffer er toch maar terug opgezet, dat bakje onder het zadel voelde redellijk warm aan na de rit, ik peins dat mijn boterhammekes half geroosterd zijn als ik ze daar in zou leggen. Is dat normaal dat dat vak zo warm wordt?

 

Heb uit een acrylplaat ene perfect pasvorm gemaakt voor een midzise screen, alleen het bakken in de oven ging niet perfect, mijn mooie vlakke plaat is een beke gegolfd er uit gekomen. Mal was te klein, Acryl zet blijkbaar wat uit door warmte, waardoor mijn plaat groter werd dan de mal. Dus nieuwe mal maken die een centimeterke breder is.

 

Zijn er online winkels gekend voor handschoenen/scooterkledij?

 

Heb een UK versie gevonden met heel schappelijke prijzen, maar online kopen in UK is volgens mij problemen zoeken.

 

By the way, als er typefouten staan, dat kan, volgens mij bestaat zoiets als type dislexie, ik leg me erbij neer dat ik dat heb en wijger dus typefouten te verbeteren...

Link naar reactie

Als je een "geluidsloze" comforthelm wil, kies je best voor één van de betere merken (zelf heb ik een Shoei GT Air), duur maar zijn geld meer dan waard. De betere merken ga je niet vinden in scootershops maar in motowinkels. Waar woon je ongeveer?

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Dag Nero,

 

zo een model is zeer waarschijnlijk wel zowat het beste wta je kan vinden, maar ik denk dat ik ergens tussenin moet mikken;

 

nu heb ik een soft touch model van Vespa zelf, dat is kompleet open.

 

Gisteren toevallig aan de lokale scootershop staan praten met iemand die een GT helm had, dat lijkt me al goed genoeg te zijn.

 

Toch bedankt voor je reactie.

 

MVG Bart

Link naar reactie

ik heb een nolan air n43 is een mooie tussen oplossing, scherm is laag genoeg dus geen vliegen meer op je tanden, je kan het kin stuk er uit halen voor een vrijer gevoel in de zomer en blij lange ritten is het veiliger en in de winter warmer aan de kin.

hij koste toen net geen 200€ (een jaar geleden) 't kan zijn dat er ondertussen een nieuwer model is.

 

een scherpje tot onder de kin is geen overbodige luxe ...

Link naar reactie

voor kledij, helm, handschoenen,... kan je best naar een speciaalzaak voor kledij op motorfietsen (Hein Gericke, zwarte arend, RAD,...)

naar mijn ervaring is het spul van vespa zelf heel mooi en duur maar niet gemaakt voor minder italiaanse weersomstandigheden

Link naar reactie

ik heb een nolan air n43 is een mooie tussen oplossing, scherm is laag genoeg dus geen vliegen meer op je tanden, je kan het kin stuk er uit halen voor een vrijer gevoel in de zomer en blij lange ritten is het veiliger en in de winter warmer aan de kin.

hij koste toen net geen 200€ (een jaar geleden) 't kan zijn dat er ondertussen een nieuwer model is.

 

een scherpje tot onder de kin is geen overbodige luxe ...

 

Qua veiligheid voldoen deze helmen wel denk ik, het enige wat me stoorde is de enorme windruis. Na een langere rit had ik steevast gefluit in de oren voor de rest van de dag. Bij diegene die ik nu heb geen windruis meer. Het gehoor mag ook wat "gespaard" worden. :)

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Qua veiligheid voldoen deze helmen wel denk ik, het enige wat me stoorde is de enorme windruis. Na een langere rit had ik steevast gefluit in de oren voor de rest van de dag. Bij diegene die ik nu heb geen windruis meer. Het gehoor mag ook wat "gespaard" worden. :)

 

Groetjes, nero.

 

of hoe verschillend de ervaring van een helm kan zijn, ik heb daar nu toch al 5000 km mee gereden, ok ik rij zelden sneller dan 90, en had tot nu geen "ooroverlast" ... ... misschien omdat ik niet beter gewoon ben

Link naar reactie

Ik denk dat iedereeen wel zijn eigen eigenaardigheid heeft ivm helmen.

 

Dat Vespa jethelm model wat ik heb is denk ik leuk ind ezomer, om op het dooie gemak een ritje te maken op een zonnige middag met een hele bende.

 

Deze morgen bvb, lichte nevel, deed mijn ogen direct tranen, niet te doen, ik moet snel eentje halen die een lang vizier heeft.

 

Diesel heeft zoiets, das een kleding merk, zouden die helmen iets zijn?

 

Oh, by the way, mijn kniene, man, ijskoud, ik ga zo een kevlar jeans halen, maar ik moet ook iets vinden om mijn knieen wat warmer te houden.

Link naar reactie

die tranende ogen wordne ook beter naarmate het aantal km. je went daar een beetje aan.

Wat betreft merk van helm, ik zou kiezen voor een merk die helmen maken als core bussiness heeft.

als je een warme broek zoekt: motorbroek in cordura (richa, hein gericke, dainesse,...)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Jammer, had ik een forumlid kunnen blij maken met dat af te kopen, heb ik nu net eentje gehaald in het weekend, ook tweedehands, ook nieuw uit de verpakking.

 

Dat is inderdaad een hemel van verschil, van binnen gevoerd, de warme lucht vd waterkoeling komt nr binnen.

 

En vandaag de eerste keer met een Kevlar jeans op de scooter, alleen geen idee war ik die plastieke ijsblokvormpjes moet steken??

 

bart

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...