Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alternatief Voor Standaard Spiegels Px


wouwie

Aanbevolen berichten

Ik zit met het idee om eventueel andere spiegels te plaatsen. Reden hiervoor is omdat ik de standaard spiegels te hoog vind (staan volgens mijn mening een beetje in de weg bij het retro plaatje ofzo, er is in ieder geval iets dat er aan misstaat).

 

Onlangs ben ik onderstaande foto tegengekomen, waarbij de spiegel onderaan bevestigd is. Ik vond dit wel een leuk alternatief, maar weet totaal niet of dit mogelijk/handig is. Daarom hier even de vraag of iemand dit heeft en wat jullie bevindingen hiervan zijn. Andere alternatieven zijn altijd welkom!

 

 

IMG_1489.jpg

Link naar reactie

Voor mij is elke spiegel die niet in het onmiddellijke gezichtsveld zit echt nutteloos. Zodra je je ogen of hoofd te ver moet draaien om je spiegel te zien, kan je er al beter geen hebben en achterom kijken. 

 

Een origineel geplaatste vespa spiegel is eigenlijk behoorlijk functioneel. :-)... ik zou hem leren appreciëren zoals hij staat. De goedkoopste, veiligste en legaalste optie. maar ook de saaiste natuurlijk :-)

 

Bar-end spiegels. Dat zou pas een uitdaging zijn op een vespa. :-D

Accepting challenge? Anyone? 

Link naar reactie

Voor mij is elke spiegel die niet in het onmiddellijke gezichtsveld zit echt nutteloos. Zodra je je ogen of hoofd te ver moet draaien om je spiegel te zien, kan je er al beter geen hebben en achterom kijken. 

 

Een origineel geplaatste vespa spiegel is eigenlijk behoorlijk functioneel. :-)... ik zou hem leren appreciëren zoals hij staat. De goedkoopste, veiligste en legaalste optie. maar ook de saaiste natuurlijk :-)

 

Bar-end spiegels. Dat zou pas een uitdaging zijn op een vespa. :-D

Accepting challenge? Anyone? 

die bestaan al hoor, kan je gewoon kopen bij sip dacht ik

Link naar reactie

die bestaan al hoor, kan je gewoon kopen bij sip dacht ik

 

Echt? Zou wel eens willen weten hoe je zoiets trillingvrij kan krijgen. :-)

 

Bar-ends blijven nog steeds het mooist voor mij. Maar had ze nog niet op een vespa gezien.

Link naar reactie

Lijkt toch enkel voor automaten. Niet voor de handgeschakelden.

 

Als je ze nog eens tegenkomt moet je eens een linkje posten. Ben benieuwd. Ze zouden al gelagerd in de stuurhelften moeten zitten, samen met de rem/koppelingskabel. Om dan vervolgens vastgemaakt te worden in het midden van het stuur. In theorie kan het wel, maar ik denk dat het in de praktijk (te veel speling op de stuurhelften, kabels die geforceerd worden) erg moeilijk zal zijn om het in orde te krijgen. 

Link naar reactie

Onderstaande spiegel opstelling vind ik ook mooier dan de standaard. Enig idee welke spiegels dit kunnen zijn op sip en worden bijbehorende beugels er bijgeleverd, of zijn dit aparte producten?

Op de plaats waar de originele spiegels staan, kan dit mooi weggewerkt worden?

 

00001234_003.jpg

Link naar reactie

Ik heb een beenschildspiegel en dat werkt redelijk maar niet zoals een originele links of rechts.

Wat betreft de gaten kan je dopjes bestellen bij sip. Je heb ze in chroom en in t zwart.

Link naar reactie

Een beenschildspiegel van stadium werkt volgens mij beter dan de originele,

Trilt niet,goed zicht,maar redelijk duur.

Het trapezium beeldschild spiegeltje van Bumm kost vier keer minder,maar werkt al veel minder goed dan dat van Stadium.

Die van stadium zijn echt wel kwaliteit.

Link naar reactie

Bumm is een echt kwaliteitsmerk hoor. Maar het kan natuurlijk dat hun vespa spiegels niet goed zijn. 

Ze maakten vroeger OEM spiegels voor onder meer Triumph (ze staan op mijn bonneville t140 als origineel) en BMW. Het verschil zit vaak in details. Bijvoorbeeld linkse en rechtse draad voor de verschillende kanten, zodat ze niet los kunnen trillen/waaien. 

 

Blijft ook een objectieve discussie natuurlijk. Persoonlijk vind ik beenschildspiegels lelijk als de nacht. Ik snap niet waarom je de mooie lijn van een vespa-beenschild op die manier zou willen onderbreken. En dan is de plaatsing puur praktisch gezien ook nog eens erg onlogisch. 

Link naar reactie

Ik zeg niet dat de Bumm spiegels slecht zijn,

Maar deze kosten 12 euro en die van Stadium kosten er 79 euro

Dan is het toch normaal dat er verschil zit op de kwaliteit en het gebruiksgemak.

Ik heb er één van beiden op mijn PX- en staan,ik kan dit alleen maar beamen.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Momenteel zie ik door de standaard spiegels ook niet veel: de helft er van wordt bedekt door mijn schouders. Ik ga ze nog wel eens proberen helemaal bij te stellen, maar als dat niet betert, ga ik waarschijnlijk voor: http://www.sip-scootershop.com/en/products/mirror+standard+bumm+left+_61080000 . Ik weet alleen niet of het zicht hierbij beter ga zijn? je hebt deze spiegels in een formaat korter op sip, waarbij ze daar ook beweren dat het voldoende zicht geeft, maar ik zou toch voor de langere gaan, zoals hieronder:

 

photo112g.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Momenteel zie ik door de standaard spiegels ook niet veel: de helft er van wordt bedekt door mijn schouders. Ik ga ze nog wel eens proberen helemaal bij te stellen, maar als dat niet betert, ga ik waarschijnlijk voor: http://www.sip-scootershop.com/en/products/mirror+standard+bumm+left+_61080000 . Ik weet alleen niet of het zicht hierbij beter ga zijn? je hebt deze spiegels in een formaat korter op sip, waarbij ze daar ook beweren dat het voldoende zicht geeft, maar ik zou toch voor de langere gaan, zoals hieronder:

photo112g.jpg

Langer, korter, hoe is het ondertussen? Ik snap niet goed dat deze beter gaan zijn gezien je schouders de standaardspiegels bedekken?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...