Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ik Ben Verliefd Op Een Italiaanse Schone, Met Een Rond Achterste....


Sebbedefender

Aanbevolen berichten

Ik ben verliefd op een Italiaanse schone, met een rond achterste...

 

Ik was aan een nieuwe hobby toe. Na elvendertig Land Rovers gehad te hebben met de nodige problemen en kosten werd het tijd om het wat bescheidener te gaan doen. De vriendenkring in het Land Rover milieu is ook niet zo actief meer als vroeger. We worden allemaal wat volwassener. Het werd tijd om aan één van mijn andere jeugddromen te werken.

 

Toen ik 16 was kreeg ik een brommer van thuis. 1 voorwaarde het moest een nieuwe zijn. Ik droomde van een PX50 maar deze waren toen niet te krijgen. Dus werd het een Piaggio Typhoon. Vééééél plezier aan gehad. Maar het was niet de PX die ik op een poster boven mijn bed staan had.

 

Al tijden speurde ik de zoekertjes sites af opzoek naar een niet verprutste (die eer hou ik aan mezelf) betaalbare Vespa. We zijn geen 16 meer dus mag het wat meer zijn dan een 50cc. Ik heb geen motorijbewijs dus gaan we voor een 125cc.

Eureka  Ik heb een Vespa PX 125 E van 1984 naar mijn zin gevonden in Nederland. Het is een heel eind rijden (320km enkel) maar voor zo'n dingen rij je de wereld rond.

 

Nu staat ze hier te pronken in 'papa's kootje' (zoals mijn oudste dochter mooi kan zeggen)

Vespa is in goede staat (denk ik toch) Behalve wat schrammen kleine blutsjes en hier en daar wat oppervlakkig roest werkt alles.

 

There is a downside... papieren...

 

Dit kan je hier lezen : http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/22713-invoeren-uit-nederland-zonder-papieren/

 

Maar we leven op goede hoop ;-)

 

Link naar reactie

Ik weet niet van waar je bent, maar een px 125 is alles behalve zeldzaam om dan 320 km te rijden voor een zonder geldige papieren snap ik niet echt. Maar toch succes gewenst

Link naar reactie

nee serieus, ik weet niet wat je hem betaald hebt, maar imho mag dat niet meer geweest zijn als 500eu. anders vind ik het persoonlijk niet de moeite om 320km te rijden, da;s punt 1.. punt 2 daarentegen in nog iets anders: papieren.

 

vroeger waren er mogelijkheden genoeg, en was alles mogelijk. maar die tijd is gepasseerd. allee, gepasseerd.. verhaal is nu een beetje: diegene die de weg kennen, weten wat ze moeten doen, en houden dit ook voor hun eigen. no offense naar u toe, zeker niet, maar dit soort topics is iets wat hier praktisch elke dag verschijnt.

 

dus, zal het veel lezen worden, en zien dat je met de juiste documenten op de juiste plaats komt.

 

 

grtz

Link naar reactie

350km rijden voor een vespa zonder papieren lijkt mij een beetje dwaas tenzij hij heel goedkoop was

 

wat betreft de papieren:

na RDW keuring kan de vespa in Nederland uitgeschreven worden. met deze documenten (inschrijvingsbewijs en schrappingsbewijs) kan e dan naar de douane in belgië. Vervolgens naar je verzekering en dan naar de DIV.

Procedure in nerdeland kan enkel gedaan worden door nederlanders, dus best te doen door de garagehouder. De vespa dient dan getoond te worden en wordt technisch gekeurd (op zich niet slecht want dan weet je meteen of hij technisch in orde staat)

 

zo gaat het tenminste bij oldtimers voor 1974 (geen gelijkvormigheidsattest)

bij PX ben ik niet zeker.

Er zijn nederlandse shops die ervaring hebben met deze procedure

reken voor heel de procedure tussen de 300 en de 500€

Link naar reactie

@Cult: idd was een PK

@Sindo: Woon in De Pinte. Maar ben véél de baan op. En kon deze Vespa ophalen in combinatie met andere verplichtingen.

De prijs was idd een belangrijke reden om tot daar te rijden.

@Cee

verhaal is nu een beetje: diegene die de weg kennen, weten wat ze moeten doen, en houden dit ook voor hun eigen. no offense naar u toe, zeker niet, maar dit soort topics is iets wat hier praktisch elke dag verschijnt.

En wat is de reden dat diegenen die de weg kennen dit liever oor zichzelf houden? Heb al heel wat gegoogled en gelezen.

 

Dit was veruit de het interessantste stukje proza: http://www.vespaclubbruxelles.be/frames/avendre/info/voertuigen.zonder.documenten.pdf

Heeft er al iemand deze procedure gevolgd? Eventueel een voorbeeld dossier?

 

@geertvespa: Enig idee bij welke Nederlandse Vespashop ik eens moet aankloppen?

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Tijd voor een update:

 

Px heeft eindelijk papieren! Nu eens werk maken van een verzekering en ik ben klaar voor de zomer.

 

Heb me ondertussen nog een nieuwigheid aangeschaft: een VBA 1T van 59 bouwpakket. Een gestrand project van een ander met een gereviseerde PX150 motor. Ben volop plannen aan't maken hoe de VBA moet worden. Carrosserie is gezandstraald en gemetalliseerd. De bodem heeft wat 'last' kleine gaatjes. Ik dacht aan een rat-look met nen moderne onder- en binnenkant. Suggesties?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...