Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gps Monteren Op Een Px


HanSoete

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Misschien dat iemand dat hier al een besprak hoor, maar ik vind het niet.

 

Ik ben op zoek naar een elegante manier om een gps te installeren op een PX.

Ik weet dat je die op de spiegel kan vastzetten, ... maar dat vind ik niet meteen een elegante oplossing.

 

Zijn er hier mensen die een elegante oplossing bedachten, vonden, ...

 

Alvast hartelijk bedankt.

 

 

Link naar reactie

Ik heb op een New Old Stock spiegelmount een RAM mount kogel geplaatst. Op die RAM mount kogel kun je van alles aanluiten, of 't nu een GoPro, en Garmin houder of een telefoonhouder is. Er zijn ook allerlei verleng en hulpstukken voor te vinden, dus je kunt je lol op :)

 

Je hebt de kogel met een houder waar je een moer in kunt draaien nodig.

 

Dit is met de gopro:

post-1-0-10598800-1379007698.jpg

 

Dit is de kogel zelf, met een Garmin houder:

glx_garmin_001.jpg

glx_garmin_002.jpg

glx_garmin_003.jpg

glx_garmin_004.jpg

glx_garmin_005.jpg

 

Hier een zooi verleng/schroef/aansluitstukjes: http://www.innocatch.nl/index.php?ProdGroup=RAM

Link naar reactie

Dat zit er een mooie oplossing uit.

Met welke vijs zet ik die New Old Stock spiegelmount vast?

(Dat is misschien een domme vraag zulle) 

Weten jullie ergens een winkel waar je dat kan kopen dan kan ik wellicht ook de juiste vijs erbij krijgen of bestel ik dat best gewoon bij SIP.

 

Als er nog mensen met andere oplossingen zijn, ... laat maar komen.

Op een regenachtige zomer dag maag ik er dan eenoverzicht van.

Ik heb nog maar weinig gewonden op het web en er moeten zeker nog mensen zijn die daar naar op zoek zijn.

 

Zijn er ook mensen met oplossingen voor de elektriciteit?

Kan je die aftappen in het handschoen kastje of moet je kabeltjes trekken tot aan de batterij?

 

alvast hartelijk bedankt.

Link naar reactie

Alsnog van't weekend mijn scooter terug heb mijne eens op zetten, kostprijs 5€ en kan van de ene scooter op de andere gemonteerd worden in minder dan 5 sec

Link naar reactie

als je rechtstreeks een garmin met 17mm bal (de standaard voor garmin) wil aansluiten op de steun van de spiegel (voor px, gts, ...) kan je het eventueel zo doen;

 


post-12594-0-68524800-1403358918_thumb.j

post-12594-0-15208800-1403358980_thumb.j

post-12594-0-27072600-1403358925_thumb.j

 

Je neemt een stukje luchtslang (voor compressor) knipt die op 1,5 cm en snij half overlangs door (voor opvullling).  Het stukje op de bol met inox vijs, komt van een goedkoop knipperlichtje voor op de fiets. zit muurvast, doch genoeg rubber om trillingen op te vangen.

 

De gpsmap62 ondersteunt ook routes en tracks (en je kan er ook nog eens mee gaan wandelen...) scherm is groot genoeg, je zit er quasi met je neus op.

 

Ik heb nog 2 van die dingen liggen (import US), 20 euro stuk , moest er iemand in geïnteresseerd zijn.

Link naar reactie

de gpsmap62 werkt ook nog eens 14 uur op 2 AA batterijtjes...

Link naar reactie

Mmmm, 't blijft toch allemaal lelijk... Ik had vroeger eentje op de GT spiegel van Ram mount voor een garmin nuvi. Op de PX past het ook maar dan niet op de stang van de spiegel (te smal) maar op de moer onderaan. Niet mis maar gelukkig tijdelijk.

Ondertussen vele trips gedaan zonder GPS en das nog steeds het plezantste.

Iemand intersse in een ram mount beugel voor Garmin Nuvi 200 reeks?

Link naar reactie

ik heb enkele jaren rondgereden met gewoon de zuignap op het handschoenbakje bevestigd; hij kwam eigenlijk nooit los! de enkele keer dat hij toch eens los kwam, had ik hem altijd nog vastgemaakt met een touwtje aan men sleutel.. 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Eerst en vooral bedankt aan iedereen voor et delen van ervaringen.

 

Uiteindelijk heb ik voorlopig de GPS gemonteerd op de spiegel.  
Ik plaatste een stuk versleten binnenband tussen de spiegelsteel en de gps klem om de hardste klappen wat op te vangen.

De PX trilt er echt wel op los,... waardoor je route en dergelijke best ingeeft als de motor nog af staat, eenmaal aan het rijden kan je echter perfect de route aflezen.

Ik zal dat later wel nog een mooier doen, ... maar ik ben nog niet helemaal zeker of ik al dan niet een scherm op de PX wil, ... als die kogel door de kerk is werk ik het proper af.

 

14732210291_a77b713482_z.jpg

 

 

Ik wil vooral fFooraapje Michel bedanken voor zijn foto's.

Ik koppelde de GPS ook dezelfde manier een de stroom van PX, ... en het werkt perfect.

Ik was eerste van plan o een nieuwe kabel te trekken van de batterij naar de GPS,... maar dat zou of veel werk werk zijn of uren gepruts.

Ik gebruikte gewoon dezelfde configuratie als die van Michel, e dat werkte. (zie foto hieronder)

Het was wat gepruts om de kleine stransfo mee onder het kapje te krijgen, maar uiteindelijk is dat gelukt.

16a16kk.jpg

 

 

Vandaag eerst ritje gedaan en GPS laad perfect op.

 

Nogmaals: bedankt allemaal.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...