Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Import Uit Frankrijk: Geen 125Cc Vermelding Op Inschrijvingsbewijs


Aanbevolen berichten

Graag enkele tips om mijn div inschrijvingsbewijs te laten aanpassen

 

Ik heb een franse vespa ingevoerd ,een 125 sprint (een jaar geleden) papieren zijn ok en heb een div inschrijving en nummerplaat.

Nu krijg ik een betalingsvoorstel van 35 euro daar op mijn inschr geen cc vermeld staat . men gaat er dan vanuit dat het een oldtimer voertuig is en moet ik de jaarlijkse oldtimerbijdrage betalen.

 

Hoe krijg ik dit opgelost ; Op mijn papier van frankrijk staat inderdaad nergens een cc gehalte vermeld

Link naar reactie

op het inschrijvingsbewijs staan sterretjes geen getal , dus geen 125 cc vermeld

 

oldtimerbijdrage 35 euro per jaar

 

125 cc sprint is zeker gemaakt , als ik mijn chassisnummer intik bij scooterhelp klopt dit ( is zelde als gt)

 

150 zou geen probleem geweest zijn daar ik mijn motorijbewijs heb

 

tips ????

Link naar reactie

Ik denk dat je alleen via een keuringsorganisme (schouwing) aan "normale" papieren kan geraken, alleen weet ik niet of dit in Belgie bestaat

 

Je kan proberen om via Nederland te gaan, alleen gaat dit je waarschijnlijk 10 jaar oldtimerbijdrage kosten. :)

 

Welke beperkingen er zijn om met een oldtimermotorvoertuig te rijden weet ik ook niet, maar dit hangt volgens mij af van de maatschappij waarbij je bent verzekerd.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Voor zover ik begrijp zijn zijn papieren perfect normaal en legaal. Als op de carte grise in frankrijk geen cilinderinhoud stond gaan ze dat hier ook niet verzinnen. Maar omdat er niets ingevuld staat (de computers bij de div zullen dat niet meer als verplicht veld zien nu er ook elektrische voertuigen bestaan) gaan ze er van uit dat je forfaitaire wegentaks moet betalen. Er staat immers nergens dat je vespa niet zwaarder is dan 250cc. 

 

Ik weet niet of de Div correcties op het inschrijvingsbewijs toelaten. Daarvoor moet je eens met hen contact opnemen. Zij zijn diegene die de correctie moeten uitvoeren. Maar jij zal de fout moeten kunnen bewijzen. Daarvoor maak je denk ik enkel kans als je een officieel document van Piaggio hebt met bouwjaar, cilinderinhoud, type etc. vermeld. 

 

Maar voor de kosten die je daarmee gaat maken (en niet zeker zijn dat het lukt) kan je al wel een paar jaar wegentaks betalen. 

Link naar reactie

Ik heb jaren geleden eens papieren van div gekregen voor een px 200 met 1997 cc ipv 197cc. Dat was grappig, tot ik mijn verkeersbelasting moest betalen. Ze hebben dat toen rechtgezet op basis van documenten - ik weet niet meer precies welke - die aantoonden dat het wel degelijk een 200, en geen 2000 cc was. Ik zou proberen om hen te overtuigen, bv op basis van de info van scooterhelp, om de cylinderinhoud op te nemen om zo aan de belasting te ontsnappen.

Link naar reactie

Dank voor de info.  Ik ga proberen een bewijs voor te leggen dat het een 125 cc is .

 

Ik heb ook gevonden dat je bij piaggo een duplicaat kan aanvragen (+-68 euro) . Vraag is alleen doen ze dit ook werkelijk en moet je op  voorhand betalen.

 

 

 

Mijn chassisnummer staat bij scooterhelp, zal een bewijs afdrukken

 

Ik hou jullie op de hooghte.

LM

Link naar reactie

In belgië worden websites minder snel aanvaard als bewijs dan in het buitenland. Je kan via een officiële vespa dealer een certificaat van origine aanvragen. Dat zal meer kans op slagen bieden. En via de dealer moet je waarschijnlijk pas betalen als je het ophaalt. Wat ik al heb geleerd: zorg dat je van de eerste keer de best mogelijke documenten hebt die je kan krijgen. Probeer niet eerst met officieuze documenten.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Nog even opgezocht het is een gt maar voor export gaf men deze de naam sprint(op internet gevonden)  komt inderdaad van frankkrijk , chasissnummer klopt bij scooterhelp en motornummer

 

LM.

Link naar reactie

Nog even opgezocht het is een gt maar voor export gaf men deze de naam sprint(op internet gevonden) ...

 

Huh?! :D

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...