Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Sprint 150 - Hoe Krijg Ik Hem Neutraal?


Kevin Vdpoele

Aanbevolen berichten

Fijne avond,

 

 

Zopas een Vespa Sprint van 71 bijgekocht, wel met wat werk aan.
Koppelingskabel zit vast, maar hij staat in versnelling, en ik krijg hem er niet uit;

Bestaat er een mogelijkheid om hem in neutraal te krijgen, zodat ik hem makkelijker kan verplaatsen in de garage?

Thx!
 

Mvg

Kevin

Link naar reactie

Wat zit er juist vast? Kabel in gain of koppelingsarmpje? 

 

Met een niet-draaiende motor moet je normaliter (mits wat voor- en achteruit wiebelen) ook gewoon zonder ontkoppelen de versnellingen kunnen verzetten.

Link naar reactie

Als ge uw koppeling dichtnijpt dan kunt ge uw scooter ook makkelijk verzetten zoals in Neutraal.  je kan de selectorbox erafhalen en met de hand de versnelingen veranderen.

Als dit allemaal niet lukt is er wel wat anders aan de hand dan een kabel da vast zit. Succes.

Link naar reactie

Hem in gang krijgen,.. en zien wat er juist allemaal mee scheelt,.. wat stukken bestellen, en zelf plaatsen of laten plaatsen.. Geen haast bij! Nu kan ik hem al een pak makkelijker verplaatsen in de garage. 

 

Uiteraard met dit rare weer heb ik hem al eens proberen in gang te kicken. Boegie nagekeken (koffie/melk) in orde. Next step?

Link naar reactie

carbu proper maken, nieuwe benzine, nieuwe olie in de boite, nakijken of hij ontsteking heeft, kijken of hij benzine krijgt.

benzine + ontsteking = starten

 

ps: de bougie nakijken heeft enkel zin als je er een tijdje mee gereden hebt

Link naar reactie

carbu proper maken, nieuwe benzine, nieuwe olie in de boite, nakijken of hij ontsteking heeft, kijken of hij benzine krijgt.

benzine + ontsteking = starten

 

ps: de bougie nakijken heeft enkel zin als je er een tijdje mee gereden hebt

 

benzine/lucht-mengsel + compressie + ontsteking = starten é geert

Link naar reactie

benzine/lucht-mengsel + compressie + ontsteking = starten é geert

 

benzine/lucht-mengsel + compressie + 'ontsteking_ongeveer_op_het_juiste_moment = starten é janvda

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...