Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Px 125 Gashendel


Kling

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen , 

 

Ik ben nieuw op dit forum en natuurlijk ook nieuw in de Vespa wereld. Ik heb sinds één week een nieuwe Vespa PX 125.

Ik heb er reeds 200 leuke KM's mee gereden en het bevalt mij echt super.

Vandaag had ik iets vreemds voor. Tijdens het rijden bleef de gas hangen.

Is het normaal dat ik bij het schakelen de gashendel manueel helemaal naar boven moet duwen of moet dit automatisch bij het loslaten gaan waarmee ik bedoel

als ik bijvoorbeeld van 2 naar 3 ga, dat ik mijn gashendel gewoon loslaat en dat deze naar boven gaat of dat ik deze naar boven duw?

Weet iemand hier een antwoord op ?

 

Alvast van harte bedankt ! ! !

 

Groetjes

 

Kling

Link naar reactie

Stuur kap open doen en wat WD40 op de gashendel spuiten en zelf open en dicht draaien zo dat hij na een paar keer van zelf zal dicht gaan.In de meeste gevallen is het dat maar;-)

 

Ik zou daar niet zelf aan beginnen als je een nieuwe vespa onder garantie hebt. Normaal komt de gas wel automatisch terug in nul-positie als je hem lost.

Is dit niet het gevan gewoon even langs je dealer gaan en hem erop attent maken dat dit niet kan. En je zeker niet laten afschepen !!

Link naar reactie

Ik zou ook is checken in de carburator box of je gas kabel niet blijft hangen. Ik heb dit is voor gehad bij het plaatsen van nieuwe carb. Het haakje dat in de ring van de gaskabel past bleef steeds hangen in de carb. Gewoon het deksel van carb losdraaien en is kijken. Draai is aan de gashendel en kijk of deze naald vanzelf terug naar achter gaat. Als dit niet het geval is. Even met de schrovendraaier naar onder duwenzodat de naald niet meer schuurt tegen de carb. Kan de oorzaak zijn. Bij mij bleef de gas altijd hangen en kan heel irritand zijn :-)

Link naar reactie

Ik zou, ik zou... hem gewoon naar de dealer doen, hoe simpel het dan ook maar zelf op te lossen is. garantie is garantie.

Of je moest het o zo graag zelf willen doen he, dan staan er hierboven wel een paar goeie tips.

grtzzz

Link naar reactie

stuurkap opendoen en even kijken naar het veertje dat rond de stang zit van de gashendel. dit zorgt voor het terugkomen vd hendel. veertje zou normaal gezien bevestigd zitten in een gaatje op de stang.

Euhmm,,,ik ben niet helemaal mee,,,het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik nog eens een stuurkap van nen PX heb open gehad,,,laat staan van nen nieuwe PX,,,maar soit,,,de enigste veren die op diene gas tube zitten zijn "belleville" veren en deze dienen voor de axiale speling van den gas tube weg te werken...het terug komen van uwe gashendel wordt dan volgens mij enkel bewerkstelligd door de veer van de gasschuif in uwe carbu.,,,,voor hetzelfde geld is uw handvat meer opgeschoven naar den headset en zit daar de wrijving ???

 

CHEERS

Link naar reactie

20 jaar geleden gooiden we die gasveer er zo snel mogelijk uit. Dan konden we lekker stoer zonder hander rijden :)

Link naar reactie

Euhmm,,,ik ben niet helemaal mee,,,het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik nog eens een stuurkap van nen PX heb open gehad,,,laat staan van nen nieuwe PX,,,maar soit,,,de enigste veren die op diene gas tube zitten zijn "belleville" veren en deze dienen voor de axiale speling van den gas tube weg te werken...het terug komen van uwe gashendel wordt dan volgens mij enkel bewerkstelligd door de veer van de gasschuif in uwe carbu.,,,,voor hetzelfde geld is uw handvat meer opgeschoven naar den headset en zit daar de wrijving ???

 

CHEERS

awel dat was ik ook aan het denken

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...