Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verheven Gevoel


Viet

Aanbevolen berichten

Ik rij elke dag woonwerkverkeer met de kymco like. Inussen al 30 000km op 3 jaar. Door weer en wind, want we hebben maar 1 auto en daar rijdt de vrouw mee.


De px komt er enkel in het weekend uit, voor ontspannen ritjes.

 

Op m'n weg naar het werk kom ik het hele jaar door geen enkele vespa tegen. De laatste maand, met het mooie weer, kom ik er elke dag een paar tegen.

 

Als ik met de px rij zwaaien de vesparijders consequent, als ik met de goedkope kymco rij, die dus hele het jaar door rijdt en waarschijnlijk tien keer meer km's maakt dan de gtssers die €4000 euro betaalden en die ik enkel met mooi weer tegenkom, wordt er nooit (terug)gezwaaid.

 

Ik vind het, omdat ik zelf mooi kan vergelijken, echt frappant. 't Lijkt een select clubje van rijke zomerrijders die zich beter voelen dan de rest?

 

Ik voel me beter want ik heb meer betaald... Ik rij wel enkel bij mooi weer, 40 dagen per jaar, anders wordt m'n duur ding misschien nat, of smelt ik zelf.. Maar toch voel ik me beter dan jou.. 

 

Ofwel zijn het gewoon toevallig de enige 4 sukkels met een gts die ik tegenkom en is de rest wel ok, maar ik betwijfel het. Komaan, zet dat opzij, je bent niet beter dan de rest, je gts is even hard van plastic dan mijn like. En hoeveel gtssen zijn er met 30 000km zonder ooit enig probleem te hebben gehad terwijl ze wel door regen en zout opsnorren?

 

Als ik de kwaliteit van de kymco met de px vergelijk, moet ik zeggen dat ik met de px, die maar een paar km heeft in vergelijking, al vaker naar de dealer ben moeten gaan dan met de kymco, en dan heb ik nog niet eens een extreme pech-px. 

Link naar reactie

ik heb mijn Plastieken GTS nog geen 2 jaar en heb reeds meer dan 10.000km, kom er een heel jaar mee buiten (behalve bij ijzel en harde regen)

beetje soft misschien :blink: en ik steek niet merkgebonden mijn hand op naar scooter(isten) naar MOTORrijders dan weer niet meer, met dezelfde reden dat jij hierboven vernoemd, ze zijn wat meer blijkbaar.

 

dat je met je PX al eens meer naar de dealer moet is eigenlijk simpel: PX is één beetje ver-edelde 30jaar oude mechaniek, en kymco is veel recentere techniek... niet meer en niet minder, je hebt dus geen vergelijk aan beide en zou jou kymco met een moderne vespa moeten vergelijken.

 

maar een PX is toch zo VESPA ;)

Link naar reactie

Enkele bedenkingen:

- een GTS heeft nog steeds een zelfdragend metalen chassis

- ik zwaai vanop al mijn Vespas naar alle Vespas, en (dikke puh...) in beginsel niet naar andere merken. VW-Keverrijders zwaaien naar andere Kevers, niet naar 2CV-rijders. Chauffeurs van de Lijn zwaaien naar collega's, niet per se naar elke camioneur of huurbus.

- Overige motards die mij toewuiven krijgen daarentegen altijd van mij een polleke terug, maar ik neem geen initiatief.

- 't Kan aan mijn ogen liggen maar al vlammend door de Schoone Vlaemsche land, kon ik tot nog toe geen enkel prijskaartje van een passerende motor/scooter/... lezen. Noch kan ik een onderscheid maken tussen die hards en zomerrijders.

- je ziet spoken man... Heeft niks met de prijs te maken, puur met het Chinezenmerk :D

Link naar reactie

Ik ben gestopt met consequent zwaaien. Ook ik doe veel kilometers op tweewielers (30.000 km per jaar gemiddeld, al is het nu wat minder wegens werken dichter bij huis). 

 

Als er niet te veel motorrijders rondrijden zal ik wel eens zwaaien. Maar in de zomermaanden vergeet ik het ook vaak. Ik ben echt niet bezig met nadenken wat voor een gezellig clubje het wel is. Ik ben aan het rijden ;-)

 

Toegegeven. Vanop mijn Nortons of Triumphs zal ik sowieso niet zwaaien naar scooters ;-). Maar andersom ook niet. 

Link naar reactie

Als ik met de px rij zwaaien de vesparijders consequent, als ik met de goedkope kymco rij, die dus hele het jaar door rijdt en waarschijnlijk tien keer meer km's maakt dan de gtssers die €4000 euro betaalden en die ik enkel met mooi weer tegenkom, wordt er nooit (terug)gezwaaid.

Ik vind het, omdat ik zelf mooi kan vergelijken, echt frappant. 't Lijkt een select clubje van rijke zomerrijders die zich beter voelen dan de rest?

Ik voel me beter want ik heb meer betaald... Ik rij wel enkel bij mooi weer, 40 dagen per jaar, anders wordt m'n duur ding misschien nat, of smelt ik zelf.. Maar toch voel ik me beter dan jou.. 

 

 

Je vergelijking vind ik wel héél erg kort door de bocht om GTS rijders over éénzelfde kam te scheren.  Precies of iedereen met een GTS is een snob/enfant terrible/nouveau riche?!  Hoe belachelijk zeg..  Ik rij zo goed als dagelijks, door weer en wind en ik begroet evenzeer mede scooteristen.

Soit, dit gezegd zijnde:

Ik sta er niet stom van dat je geen goeiendag meer krijgt, ik zou je ook niet groeten nu ik je geweldig objectieve mening lees.

Link naar reactie

Ga mijn eigen eens quoten :)

 

 

Voor de rest veel tuperwares, toch een speciaal soort mensen mijn gedacht...

 

Groetjes, nero.

 

 

Ik doe dagelijks woonwerkverkeer, de meeste motor- en scooterrijders groeten (vingers omhoog aan het stuur of een knikje), maar idd, de meeste GTS-rijders die ik tegen kom lijken recht uit een bokaal augurken te zijn gekomen... :)

 

Of dit met een "verheven" gevoel te maken heeft betwijfel ik wel, volgens mij zijn die mensen alleen maar diep ongelukkig of hebben ze geen enkele feeling met het "vespagevoel" , wat geen must is trouwens.

 

Verleden zondag was het wel elke keer prijs, van de toch wel een tiental GTS- rijders was er maar 1 die de moeite deed om ook maar één teken van goeiendag te doen.

 

Zelf voel ik me eigenlijk ook geen "vesparijder'  in het verkeer, eerder ook iemand die "op 2 wielen " op de baan is en zijn "collega's 2-wielers" groet.

 

Het toppunt vind ik altijd als er aan het rood licht een GTS-rijder in de buurt is. Ofwel blijven ze een auto achter je wachten om je dan tegen volle snelheid voorbij te vlammen als het groen wordt, ofwel blijven ze strak voor zich kijken als je tegen hen staat. Eigenlijk vind ik dit wel grappig...

 

Maar we gaan natuurlijk niet veralgemenen, de meeste plasticdrivers zijn wel sociaal aangelegd en zijn wel toffe peren! :)

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

als ik en m'n vrouw onderweg zijn met de 2 GTS'sen , valt het ons steeds op , als we ne goeiedag doen naar ne oldie vespa we toch meestal genegeerd worden ...  soit , smaken en kleuren & ieder het zijn .   :P

Link naar reactie

Oldie/handschakelrijders hebben meer dan jou TWEE handen nodig om veilig door het drukke verkeer te laveren, Patje (eentje voor de gas en eentje voor de koppeling).

 

Mij lukt het daarom niet altijd om één van m'n pollekes de lucht in te steken; maar dan krijg je negen op de 10 keer wel een knikje of een voetje van me :)

Link naar reactie

wa ne zever allemaal..

 

percies of ge rijdt met ne scooter rond om uw hand dikwijls te kunnen opsteke.

 

ik steek op de scooter naar niemand mijn hand nog op, tenzij 't mensen zijn die ik persoonlijk ken. vroeger deed ik dat nog wel, rijdende met ne classic, handopsteken naar ne classic, nooit naar ne gts. diegene die ik tegenkom gebruiken die toch maar voor woonwerkverkeer, en snappen de ballen van handjes opsteken.

 

met de moto is dat anders. iedereen steekt van ver zijn hand op.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik moet hier ook toegeven dat ik niet zwaai hoor naar andere scooters :)

Ben ik met de motor en zwaai je , niks terug

Ben ik met de Vespa en zwaai je , niks terug

Dus wacht ik tot er zelf iemand zwaait dan doe ik het ook , maar als eerste niet meer

(hoewel ik misschien met de Vespa een andere gts zou tegen komen... ..)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...