Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Moeilijk Koude Start Px125


wouwie

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een maand een nieuwe vespa PX 125. Ik heb al ondervonden als ik deze wil starten als hij een tijdje heeft stilgestaan, dat dit heel moeilijk lukt.

benzinetank staat open, choke uitgetrokken en elektrisch is hij niet te starten, kickstarter lukt na een x aantal keer proberen.

 

Is dit normaal omdat de motor gewoon koud heeft en een tijdje niet gedraaid heeft, of zijn er toch mogelijke problemen waarvoor ik eens best langs de dealer passeer?

Link naar reactie

Choke moet pas af als de motor er klaar voor is (lees: neigt stil te vallen), niet per se "onmiddellijk" na het starten.

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Ik heb denk ik net hetzelfde voor. Voor alle duidelijkheid (want ik ben een gehele n00b): als ik mijn wesp wil starten, dan zet ik de choke aan, duw op het knoppeke, en dan moet die weg zijn? Dus geen gas bijgeven, niet op het knoppeke blijven duwen? Gewoon choke, knop en weg?

Link naar reactie

Ik start als volgt: benzinekraan open, choke uittrekken, koppeling inknijpen, elektrostart of kick, motor springt aan, ik geef eens gas en druk dan de choke terug in. Dan blijft de motor vlot draaien. Ik heb in het begin hetzelfde probleem gehad en heb toen de ralenti wat hoger gezet. Probleem opgelost. 

 

To do: bil aan motorzijde eraf en het schroefje op je carburator een draai geven in de juiste richting (twijfel even of het naar rechts of naar links is).

 

Uiteraard kan je ook gewoon even naar de dealer gaan, je hebt garantie...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...