Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tweedehands Vespa Gts 250 Opnieuw Inschrijven + Verzekering


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Ik heb vandaag mijn theoretisch rijbewijs A2 gehaald, met de bedoeling om met een vespa gts 250 rond te cruzen binnenkort.

Ik plan mijn rijlessen in juli, maar zou ondertussen al wat willen rondrijden.

Ik heb geen nummerplaat en nog geen verzekering.

Wat moet ik allemaal doen om hem rijklaar te maken (ivm papieren dan)?

En heeft er iemand tips van goede verzekeraars? Ik ben 20 jaar, heb ondertussen al 2 jaar mijn B rijbewijs. Wat zou dat maximum mogen kosten?

En nog een laatste vraag: moet ik wegentaks betalen of niet?

 

Zou iemand mij kunnen helpen?

 

vriendelijke groeten

 

 

Link naar reactie

google is uw vriend , of moeten wij dat voor u doen ??? , voor zo een stomme vragen moet ge lid worden van het forum 

Link naar reactie

Proficiat met je theoretisch rijbewijs een succes met je praktisch binnenkort.

 

Best contact opnemen met verzekeringsmakelaar, hij zal voor jou een document klaar maken om een nummerplaat aan te vragen.

Kostprijs is moeilijk te zeggen, ik betaal 125€ maar rijd al jaren schadevrij en heb meerder voertuigen verzekerd bij dezelfde makelaar.

Wegentaks is pas vanaf 250cc en daar val jij net onder.

Link naar reactie

Proficiat met je theoretisch rijbewijs een succes met je praktisch binnenkort.

 

Best contact opnemen met verzekeringsmakelaar, hij zal voor jou een document klaar maken om een nummerplaat aan te vragen.

Kostprijs is moeilijk te zeggen, ik betaal 125€ maar rijd al jaren schadevrij en heb meerder voertuigen verzekerd bij dezelfde makelaar.

Wegentaks is pas vanaf 250cc en daar val jij net onder.

 

Jow Filip

 

Bedankt voor de snelle reactie. Volgens mij sluit ik me best aan bij de autoverzekering van m'n moeder. En de rest wordt dan wel geregeld.

 

@roufio:

Ook bedankt voor de snelle reactie  :huh:  :huh:

Ik dacht dit forum er was voor vespa rijders onder mekaar en zo elkaar wat te helpen...

"voor zo'n stomme vragen moet je lid worden van het forum"   => dat is wat ik dus heb gedaan he vriend... :D

Link naar reactie

Beste vriend , als je vragen hebt over uw motor of andere onderdelen  voor uw scooter ,heb ik hier geen problemen mee , maar voor uw verzekering moet ge naar een makelaar , dat weet iedereen , wegentaks moet je niet betalen onder de 300 cc 

 

groetjes Raf 

Link naar reactie

Roufio, alsjeblieft zeg... heb je eigenlijk wel gekeken in welk onderdeel van het forum dit staat?

*het is trouwens 250, en niet 300. Misschien moet je zelf eens wat meer googelen 

 

Let er maar niet op bass_lane, de meesten doen wél normaal hier.

Link naar reactie

ik denk dat Raf vooral wil zeggen dat het wel heel gemakkelijk is om hier alles maar te komen zoeken. Vaak kan je al een antwoord op je vraag vinden door eenvoudigweg even op google te zoeken.

 

back on topic:

prijs van verzekering hangt af van maatschappij tot maatschappij.

 

je hoeft geen wegentaks te betalen

 

je zal wel moeten betalen voor inverkeersstelling (ik dacht ongeveer 65€)

Link naar reactie

Bedankt voor de respons allemaal.

Heb ondertussen een makelaar gevonden die mij voor 100€ wil verzekeren (group alfa).

Inverkeerstelling moet ik volgens mij niet betalen omdat het een tweedehands vespa is.

Ik was even in de war met dat theorie examen en inderdaad, je mag met enkel de theorie nog niet de baan op.

Ondertussen liggen de rijlessen en examen vast en zou ik (hopelijk) na 8 augustus kunnen beginnen rijden met mijne vespa.

 

Cheers

 

Bass lane

Link naar reactie

ik zou het straf vinden dat jij de inverkeerstelling niet zou moeten betalen. Telkens een voertuig opnieuw wordt ingeschreven moet dit betaald worden (ik dacht 61,5€)

 

Bij groep Alpha ga je waarschijnlijk nog wel een andere verzekering bij moeten nemen om die tarieven te kunnen krijgen.

 

maar ... ik ben zelf al jaren klant bij groep Alpha en zeer tevreden van

Link naar reactie

ik zou het straf vinden dat jij de inverkeerstelling niet zou moeten betalen. Telkens een voertuig opnieuw wordt ingeschreven moet dit betaald worden (ik dacht 61,5€)

 

Bij groep Alpha ga je waarschijnlijk nog wel een andere verzekering bij moeten nemen om die tarieven te kunnen krijgen.

 

maar ... ik ben zelf al jaren klant bij groep Alpha en zeer tevreden van

klopt, die BVI ga zeker ook op een 2dehands betalen.

Link naar reactie

ik zou het straf vinden dat jij de inverkeerstelling niet zou moeten betalen. Telkens een voertuig opnieuw wordt ingeschreven moet dit betaald worden (ik dacht 61,5€)

 

Bij groep Alpha ga je waarschijnlijk nog wel een andere verzekering bij moeten nemen om die tarieven te kunnen krijgen.

 

maar ... ik ben zelf al jaren klant bij groep Alpha en zeer tevreden van

 

Ah ok, dan heb ik dat ergens verkeerd gelezen over inverkeerstelling.

ivm dat tarief:  mijn moeder is daar verzekerd met de auto, vandaar €100

en mijn vader was vroeger met deze vespa ook bij hem verzekerd...

Link naar reactie

Als die vespa op naam van je vader ingeschreven stond, en hij verkoopt hem nu officieel aan jou (rechtstreekse bloedverwant) moet je volgens mij géén BIV meer betalen. 

 

Het is één van de paar uitzonderingen. 

Kan wel zijn dat je op hetzelfde adres moet wonen ofzo. Zoek het even uit, scheelt je toch weer 60 euro. 't is een regeltje dat eigenlijk dient voor sterfgevallen (bijvoorbeeld vrouw die plots eigenaar wordt van de auto die op naam van de man ingeschreven stond). Maar wie weet lukt het voor jou ook. 

Link naar reactie

Als die vespa op naam van je vader ingeschreven stond, en hij verkoopt hem nu officieel aan jou (rechtstreekse bloedverwant) moet je volgens mij géén BIV meer betalen. 

 

Het is één van de paar uitzonderingen. 

Kan wel zijn dat je op hetzelfde adres moet wonen ofzo. Zoek het even uit, scheelt je toch weer 60 euro. 't is een regeltje dat eigenlijk dient voor sterfgevallen (bijvoorbeeld vrouw die plots eigenaar wordt van de auto die op naam van de man ingeschreven stond). Maar wie weet lukt het voor jou ook. 

Hej dmi

 

Het gaat hier om een sterfgeval. Dus misschien moet ik dat best eens aan mijn verzekeraar vragen. Ik laat je dan wel weten hoe het uitdraait :)

 

grts

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...