Jump to content
Vespaforum.be

Advies Gevraagd - Tubeless Banden Pk50S (1984) Elestart


Freddy Rotten

Recommended Posts

is het wel zinvol om op een 50cc tubeless te steken? Nog zo gemakkelijk om bij de standaard te blijven, band plat... nieuwe binnenband steken en rijden. Bij tubeless zit je al direct met meer problemen als je dit niet hebt.

 

ik zou dit niet doen, persoonlijke mening!

 

 

grtz

Link to comment

tubeless gaan moet je ook tubeless velgen kopen. Dat is makkelijk 50 euro de velg, das al 100 euro dan nog bandjes van 30 euro het stuk en dan kom je aan 160 euro. Het is zoals jij wilt. Ik ben tevreden van tubeless maar moet zeggen dat ik tot nu toe geen verschil merk tegenover mijn primavera met de gewone velgen met binnenband en band.

Ik zou zeker voor een 50cc niet specifiek naar tubeless overschakelen.

 

Gr,

 

arti

Link to comment

dank voor het advies

 

tubeless lijkt 'overkill', was vooral omdat ik er goeie ervaring mee heb op mijn 125cc scooter

 

momenteel heb ik wel een tubeless steken op zo'n ouwe velg zie ik net :-$ dat kan dus ook blijkbaar ?

 

welke velg / band / binnenband verdient dan jullie voorkeur ? er is immers heel wat keuze

Link to comment

heb even info ingewonnen bij Metaalatelier Rijckaert; prijs zandstralen & herverven (powder coating) van de velgen = aankoopprijs van 3 nieuwe originele Piaggio velgen bij scootercenter. dan lijkt de keuze me voor de hand liggend, niet ?

of iemand idee waar ik ze goedkoper kan 'refurbishen'

 

alvast dank voor het advies

Link to comment

Als je velgen geen slag hebben en nog recht zijn. Ze bevatten geen roest  en dergelijke of licht. Dan zou ik ze zelf een proberen opschuren, zinken en herspuiten. Ik heb al eens gezien dat zelfs een nieuwe velg een klein slagje kan hebben.

 

Gr,

 

arti

Link to comment

hey Arti,

 

zie foto's voor de staat van mijn velgen - er zit wel geen slag in voor zover ik zien kan

maandag gaan deze bij Rijckaert binnen, zou zonde zijn om ze niet te gebruiken

ga wel nog eens luisteren wat zij er van vinden & of het nog de moeite is

(heb nog wat ander te zandstralen voorwerpen; kader gashaard, ovenwand, enz...)

overweeg nadien om er setje 'winter'-banden op te steken tegen komende winter

 

grt

Link to comment

ondertussen al 3 nieuwe originele piaggio velgen gekocht, stuk duurder, maar graag zoveel mogelijk alles 'origineel', in de mate dat dat kan natuurlijk

kan maandag nog steeds beslissen het wel of niet te doen  ;)

 

trouwens iets bestellen bij SIP is af en toe wel een uitdaging, hun zoekinterface is ergerlijk traag

als je dan gewend bent van overdag continu snel online te werken, is dat knap frustrerend soms !  :(

Link to comment
  • 1 month later...

deze middag teleurgesteld teruggekeerd : maandje verder  & de velgen lagen , na wekelijkse beloftes dat ze klaar gingen zijn , nog steeds op dezelfde plaats als toen ik ze binnenbracht ! metaalatelier Rijckaert mag dan goed werk leveren, qua regelen van zijn werk & beloftes naar klanten toe heeft deze nog heel wat te leren ! (wat de eigenaar me trouwens zelf ook woordelijk toevertrouwde)

mijn geduld was op & heb ze dan ook terug meegenomen, no hard feelings maar zo behandel je geen klanten

Link to comment

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Similar Content

    • By dave
      Weet er iemand waar er nabij het Antwerpse een plek is die SL26's op BGM tubeless velgen kan steken?
      Die aan 't Hessenhuis heeft al geprobeerd maar heeft het opgegeven...
    • By mezzo
      hallo, 
      ik ga voor mijn PX125E tubeless velgen bestellen. De vespa is door mij nieuw gekocht in 2007 en is nog volledig standaard: dus naast O'LAK ook O'alles... geen tuning dus.
      SIP heeft 3 opties voor zijn tubeless rims, de eerste 2 zijn er zonder aanpassingen:
      1° Voor&Achter standaard 2.10-10
      2° Voor&Achter 2.50-10
      3° met aanpassen van "pivot swing arm" (1cm inkorten), en dan achter 3.0-11 en voor 2.5-10.
      Aanpassing kan ik zelf wel. Wat denken jullie?
    • By Vespinello
      Het is nu officieel en beschkikbaar
      Na de cylinderkit 160, de inlaatkit 23mm, de overbrugging, de versterkte koppeling, de electronische onsteking...nu de nieuwe 8" tubeless velgen voor uw oldie
      Het is al beschkikbaar bij sommige belgische shop zoals Scoot... Pass... :-)
       
       





    • By fajes
      binnenkort (binnen 2 à 3 weken) zijn er, in navolging van die voor Vespa, ook de Lambretta tubeless velgen.
      ze zien er hoog kwalitatief uit (lijkt wel gemaakt voor de Batmobile!) en zijn gemakkelijk te monteren. deze kwamen in de matzwarte finish en zagen er super uit. ik heb de banden er in een bandencentrale laten opleggen, zonder problemen. tot hiertoe hebben ze hun eerste kilometers probleemloos doorstaan.
      check 'em out:


      voor de montage dien je originele tigen te vervangen door de bijgeleverde soort.






×
×
  • Create New...