Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Advies Gevraagd - Tubeless Banden Pk50S (1984) Elestart


Freddy Rotten

Aanbevolen berichten

is het wel zinvol om op een 50cc tubeless te steken? Nog zo gemakkelijk om bij de standaard te blijven, band plat... nieuwe binnenband steken en rijden. Bij tubeless zit je al direct met meer problemen als je dit niet hebt.

 

ik zou dit niet doen, persoonlijke mening!

 

 

grtz

Link naar reactie

tubeless gaan moet je ook tubeless velgen kopen. Dat is makkelijk 50 euro de velg, das al 100 euro dan nog bandjes van 30 euro het stuk en dan kom je aan 160 euro. Het is zoals jij wilt. Ik ben tevreden van tubeless maar moet zeggen dat ik tot nu toe geen verschil merk tegenover mijn primavera met de gewone velgen met binnenband en band.

Ik zou zeker voor een 50cc niet specifiek naar tubeless overschakelen.

 

Gr,

 

arti

Link naar reactie

dank voor het advies

 

tubeless lijkt 'overkill', was vooral omdat ik er goeie ervaring mee heb op mijn 125cc scooter

 

momenteel heb ik wel een tubeless steken op zo'n ouwe velg zie ik net :-$ dat kan dus ook blijkbaar ?

 

welke velg / band / binnenband verdient dan jullie voorkeur ? er is immers heel wat keuze

Link naar reactie

heb even info ingewonnen bij Metaalatelier Rijckaert; prijs zandstralen & herverven (powder coating) van de velgen = aankoopprijs van 3 nieuwe originele Piaggio velgen bij scootercenter. dan lijkt de keuze me voor de hand liggend, niet ?

of iemand idee waar ik ze goedkoper kan 'refurbishen'

 

alvast dank voor het advies

Link naar reactie

hey Arti,

 

zie foto's voor de staat van mijn velgen - er zit wel geen slag in voor zover ik zien kan

maandag gaan deze bij Rijckaert binnen, zou zonde zijn om ze niet te gebruiken

ga wel nog eens luisteren wat zij er van vinden & of het nog de moeite is

(heb nog wat ander te zandstralen voorwerpen; kader gashaard, ovenwand, enz...)

overweeg nadien om er setje 'winter'-banden op te steken tegen komende winter

 

grt

Link naar reactie

ondertussen al 3 nieuwe originele piaggio velgen gekocht, stuk duurder, maar graag zoveel mogelijk alles 'origineel', in de mate dat dat kan natuurlijk

kan maandag nog steeds beslissen het wel of niet te doen  ;)

 

trouwens iets bestellen bij SIP is af en toe wel een uitdaging, hun zoekinterface is ergerlijk traag

als je dan gewend bent van overdag continu snel online te werken, is dat knap frustrerend soms !  :(

Link naar reactie
  • 1 maand later...

deze middag teleurgesteld teruggekeerd : maandje verder  & de velgen lagen , na wekelijkse beloftes dat ze klaar gingen zijn , nog steeds op dezelfde plaats als toen ik ze binnenbracht ! metaalatelier Rijckaert mag dan goed werk leveren, qua regelen van zijn werk & beloftes naar klanten toe heeft deze nog heel wat te leren ! (wat de eigenaar me trouwens zelf ook woordelijk toevertrouwde)

mijn geduld was op & heb ze dan ook terug meegenomen, no hard feelings maar zo behandel je geen klanten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...