TimDB Geplaatst: 12 mei 2014 Delen Geplaatst: 12 mei 2014 Rij nu bijna 2 weken met mijn nieuwe gts125 i.e super maar hij valt af en toe stil wanneer ik afrem tot stilstand of vertrek vanuit stilstand. Ik ben er vorige week mee naar de garage geweest en die hebben hem even aan de computer gehangen, blijkbaar was de buffer vol of zo en zou het hier misschien aan kunnen gelegen hebben. Het probleem is spijtig genoeg niet verholpen Hij doet dit vaak als ik aan een rood licht kom en mijn gas loslaat, dan voel ik hem remmen op de motor en op het einde voel ik hem in ralenti springen, het is vaak op dat moment dat hij stilvalt, of na stilgestaan te hebben aan het rood licht of rond punt en bij het willen vertrekken valt hij gewoon stil. Ik kan hem daarna weer gewoon starten alsof er niets was. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat de oplossing zou zijn? Mvg Tim Link naar reactie
dmi Geplaatst: 13 mei 2014 Delen Geplaatst: 13 mei 2014 Alle motoren die ik ooit nieuw heb gekocht (nu ja... dat waren er tot hiertoe maar 2) vielen in het begin regelmatig stil bij het vertragen aan de lichten. Bij beide motoren ging dat probleem vanzelf over zodra hij ingereden was. Ging helemaal niet over Vespa's natuurlijk. Maar misschien moet je het even enkele weken geven om te zien of er verbetering is. Wie weet ligt zoiets gewoon aan klepzittingen die nog niet perfect afsluiten als de verschillende materialen bij het opwarmen meer of minder uitzetten. Kan aan veel dingen liggen. Hoeft niet per sé een probleem te zijn. In de handleiding van die eerste motor stond ook dat je tijdens het inrijden het stationaire toerental 200 toeren hoger moest zetten. Maar jouw stationair is waarschijnlijk computergestuurd. Link naar reactie
Cult Geplaatst: 13 mei 2014 Delen Geplaatst: 13 mei 2014 ralenti wa hoger zetten misschien?? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 13 mei 2014 Delen Geplaatst: 13 mei 2014 gewoon mee terug gaan dan he, als da nieuw is, moet dat deftig macheren Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 13 mei 2014 Delen Geplaatst: 13 mei 2014 Hoor is bij uw dealer of er geen update nodig is ..!!! Link naar reactie
Cult Geplaatst: 13 mei 2014 Delen Geplaatst: 13 mei 2014 update? Is da nen iPhonevespa? Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 13 mei 2014 Delen Geplaatst: 13 mei 2014 Neen ! De ECU kan worden geupdated vanaf de fabriek word er een sturings software ingeladen wanneer er achteraf bij klanten klachten zouden verschijnen dan kan men dit (soms) software matig verhelpen door een nieuw aangepast stuurprogramma te schrijven en opnieuw in te laden (updaten)net om dat euvel te verhelpen. Mijn dealer heeft me vorige week nog aangesproken om te melden dat er een update beschikbaar was voor zowel 125 gts als 300 gts De nieuwe gts 2014 kan je idd sync'en met je smartphone Link naar reactie
TimDB Geplaatst: 13 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2014 Bedankt voor de antwoorden, Vrijdag gaat hij binnen (voor de 2e keer). Hoop dat het probleem opgelost geraakt. Is nogal gevaarlijk met momenten... Ben al eens stilgevallen bij het oprijden van een rond punt & bij het oversteken van een druk kruispunt :S Link naar reactie
Thobes Geplaatst: 23 mei 2014 Delen Geplaatst: 23 mei 2014 De mijne is ook binnen voor dit probleem momenteel. Hopelijk vinden ze het , want met momenten inderdaad wel heel lastig. Ik heb geen IE, maar de mijne had het probleem niet in het begin. Het is pas nu (na een 3.000 km) dat dit probleem de kop opsteekt. Link naar reactie
Sara 1963 Geplaatst: 23 mei 2014 Delen Geplaatst: 23 mei 2014 Er zijn gevallen bekend met defekte benzinepompen, gaven ook de raarste symptomen, zoals stilvallen, niet meer willen starten na een rit, pas terug willen starten als de moto was afgekoeld, enz Link naar reactie
Thobes Geplaatst: 23 mei 2014 Delen Geplaatst: 23 mei 2014 Er zijn gevallen bekend met defekte benzinepompen, gaven ook de raarste symptomen, zoals stilvallen, niet meer willen starten na een rit, pas terug willen starten als de moto was afgekoeld, enz Mijn garagist sprak ook van een mogelijke defecte benzinepomp! Na het weekend hopelijk uitsluitsel. Link naar reactie
TimDB Geplaatst: 23 mei 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 mei 2014 Hij is nu reeds 2 keer binnengeweest voor het probleem, maar het is spijtig genoeg nog niet verholpen... Volgende week dinsdag gaat hij binnen voor zijn eerste onderhoud bij 1000km, misschien (hopelijk) vinden ze dan een oplossing Link naar reactie
Thobes Geplaatst: 28 mei 2014 Delen Geplaatst: 28 mei 2014 Telefoontje gekregen van garage, bij mij zou het inlaatstuk kapot zijn, waardoor motor vaak met 'luchtproblemen' (hehe :-)) zit. Ze hebben nu net een nieuw stuk binnengekregen en vrijdag gaan ze het herstellen. Hopelijk is het daarmee opgelost. Je kan bij je eerste onderhoud misschien eens informeren dat het bij jou ook niets te maken heeft hiermee, you never know... Link naar reactie
Thobes Geplaatst: 30 mei 2014 Delen Geplaatst: 30 mei 2014 De mijne net gaan halen; inlaatstuk en bougie zijn vervangen. Op het eerst zicht (lees: de eerste 5 km) lijkt het probleem opgelost. Happy man! Link naar reactie
Fendt 4 life Geplaatst: 17 juni 2014 Delen Geplaatst: 17 juni 2014 Posted 30 May 2014 - 01:44 PM De mijne net gaan halen; inlaatstuk en bougie zijn vervangen. Op het eerst zicht (lees: de eerste 5 km) lijkt het probleem opgelost. Happy man! Intussen nog problemen gehad ? Link naar reactie
LighScan Geplaatst: 8 april 2015 Delen Geplaatst: 8 april 2015 Bijna 3 maand oud, slechts 690 km op de teller, en heeft exact dezelfde problemen: bij vertragen en stilstaan voel je het vermogen zodanig afzwakken totdat hij soms uitvalt. Soms krijg ik hem meteen terug gestart, soms moet ik tot 15 minuten wachten. Af en toe doet hij juist het tegenovergestelde: bij vertragen/stilstaan neemt het vermogen toe (geeft hij continue gas), zonder dat ik iets doe... Maandag gaat hij naar de dealer, ben benieuwd! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.