Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts125 Valt Stil


TimDB

Aanbevolen berichten

Rij nu bijna 2 weken met mijn nieuwe gts125 i.e super maar hij valt af en toe stil wanneer ik afrem tot stilstand of vertrek vanuit stilstand.

 

Ik ben er vorige week mee naar de garage geweest en die hebben hem even aan de computer gehangen, blijkbaar was de buffer vol of zo en zou het hier misschien aan kunnen gelegen hebben.

Het probleem is spijtig genoeg niet verholpen :( Hij doet dit vaak als ik aan een rood licht kom en mijn gas loslaat, dan voel ik hem remmen op de motor en op het einde voel ik hem in ralenti springen, het is vaak op dat moment dat hij stilvalt, of na stilgestaan te hebben aan het rood licht of rond punt en bij het willen vertrekken valt hij gewoon stil.

 

Ik kan hem daarna weer gewoon starten alsof er niets was.

 

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat de oplossing zou zijn?

 

Mvg

 

Tim

Link naar reactie

Alle motoren die ik ooit nieuw heb gekocht (nu ja... dat waren er tot hiertoe maar 2) vielen in het begin regelmatig stil bij het vertragen aan de lichten. Bij beide motoren ging dat probleem vanzelf over zodra hij ingereden was. 

 

Ging helemaal niet over Vespa's natuurlijk. Maar misschien moet je het even enkele weken geven om te zien of er verbetering is. Wie weet ligt zoiets gewoon aan klepzittingen die nog niet perfect afsluiten als de verschillende materialen bij het opwarmen meer of minder uitzetten. Kan aan veel dingen liggen. Hoeft niet per sé een probleem te zijn. 

 

In de handleiding van die eerste motor stond ook dat je tijdens het inrijden het stationaire toerental 200 toeren hoger moest zetten. Maar jouw stationair is waarschijnlijk computergestuurd.

Link naar reactie

:D  Neen !

De ECU kan worden geupdated vanaf de fabriek word er een sturings software ingeladen wanneer er achteraf  bij klanten klachten zouden verschijnen dan kan men dit (soms) software matig verhelpen door een nieuw aangepast stuurprogramma  te schrijven en opnieuw in te laden (updaten)net om dat euvel te verhelpen.

Mijn dealer heeft me vorige week nog aangesproken om te melden dat er een update beschikbaar was voor zowel 125 gts als 300 gts

 

De nieuwe gts 2014 kan je idd sync'en met je smartphone

Link naar reactie

Bedankt voor de antwoorden,

 

Vrijdag gaat hij binnen (voor de 2e keer). Hoop dat het probleem opgelost geraakt. Is nogal gevaarlijk met momenten... Ben al eens stilgevallen bij het oprijden van een rond punt & bij het oversteken van een druk kruispunt :S

Link naar reactie
  • 2 weken later...

De mijne is ook binnen voor dit probleem momenteel. Hopelijk vinden ze het , want met momenten inderdaad wel heel lastig. Ik heb geen IE, maar de mijne had het probleem niet in het begin. Het is pas nu (na een 3.000 km) dat dit probleem de kop opsteekt. 

Link naar reactie

Er zijn gevallen bekend met defekte benzinepompen, gaven ook de raarste symptomen, zoals stilvallen, niet meer willen starten na een rit, pas terug willen starten als de moto was afgekoeld, enz

Link naar reactie

Er zijn gevallen bekend met defekte benzinepompen, gaven ook de raarste symptomen, zoals stilvallen, niet meer willen starten na een rit, pas terug willen starten als de moto was afgekoeld, enz

 

Mijn garagist sprak ook van een mogelijke defecte benzinepomp! Na het weekend hopelijk uitsluitsel. 

Link naar reactie

Hij is nu reeds 2 keer binnengeweest voor het probleem, maar het is spijtig genoeg nog niet verholpen...

 

Volgende week dinsdag gaat hij binnen voor zijn eerste onderhoud bij 1000km, misschien (hopelijk) vinden ze dan een oplossing

Link naar reactie

Telefoontje gekregen van garage, bij mij zou het inlaatstuk kapot zijn, waardoor motor vaak met 'luchtproblemen' (hehe :-)) zit. Ze hebben nu net een nieuw stuk binnengekregen en vrijdag gaan ze het herstellen. Hopelijk is het daarmee opgelost.

 

Je kan bij je eerste onderhoud misschien eens informeren dat het bij jou ook niets te maken heeft hiermee, you never know...
 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

                    Posted 30 May 2014 - 01:44 PM

                    

                

                

                

                    

De mijne net gaan halen; inlaatstuk en bougie zijn vervangen. Op

het eerst zicht (lees: de eerste 5 km) lijkt het probleem opgelost.

Happy man!

Intussen nog problemen gehad ?

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Bijna 3 maand oud, slechts 690 km op de teller, en heeft exact dezelfde problemen: bij vertragen en stilstaan voel je het vermogen zodanig afzwakken totdat hij soms uitvalt. Soms krijg ik hem meteen terug gestart, soms moet ik tot 15 minuten wachten. 

Af en toe doet hij juist het tegenovergestelde: bij vertragen/stilstaan neemt het vermogen toe (geeft hij continue gas), zonder dat ik iets doe... Maandag gaat hij naar de dealer, ben benieuwd! 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...