Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 200 Motor In Vespa Gl 58


Roele

Aanbevolen berichten

Ik heb een vespa gl van het bouwjaar 58 en wil daar een px 200 motor insteken omdat deze betrouwbaarder zijn en iets vlotter om af en toe mee te gaan werken of een tochtje  mee te rijden.

Ik heb al gezocht op het forum maar blijf toch met enkele vragen zitten, ik weet dat je een adapter voor de bevestiging van de motor en een adapter voor de vering moet kopen en deze op 12V zetten.Mijn gl heeft al 10"wielen dus das ook geen probleem en een px200 motor heb ik ook.

Is het daarbij ook nodig te kabelboom te vervangen? De kickstarter moet waarschijnlijk ook vervangen worden?

Moet er een groot stuk uit de kader weggenomen worden omdat de carburator zou plaats hebben en men nog vering zou hebben op de vespa of bestaat er een oplossing voor dat probleem?

Ik heb op het forum gelezen van vortex bell mound maar past dit een px200?

Ik weet niet of er nog aanpassingen moeten gebeuren?

 

Groeten kurtie

Link naar reactie

Het gaat hier inderdaad om een wideframe waar ik een px motor wil in monteren. Ik heb een gs en vnb die ik origineel wil houden maar die gl wil ik ombouwen om vlot mee te kunnen in het verkeer en toch de oude uitstraling te behouden.

Groeten Kurtie

Link naar reactie

Ik heb dat pas gedaan voor iemand...

Met het normale carbuhuis moet je wel wat wegslijpen onder de bil,anders krijg je het carbudeksel er niet meer op of af.

En natuurlijk dat subframe gebruiken.dat moet je eerst op de motor bevestigen en daarna alles onder de scoot monteren.

Voor de electriciteit : ik heb gedeeltelijk de bestaande bekabeling gebruikt ( enkel om hem stil te leggen met de schakelaar)

Voor de rest rechtstreeks stroom op het voor-en achterlicht en in de schakelaar afgekoppeld.

Stoplicht had de scoot niet ( acma) .

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb nu toch een cosa motor gekocht maar wat met de hydrolische achterrem? Kan de volledige remtrommel vervangen worden door een px model of past deze niet, ook van de carburator is de choke elektronisch en de benzinepomp, past daar een px carburator op? Zijn er nog onderdelen die ik moet veranderen aan de motor buiten de adapter voor veerring en de adapter om de motor te bevestigen?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik ben nog niet begonnen met de motor, heb de originele motor gedemonteerd en ga kijken welke adapter ik moet maken zodat mijn achterwiel op dezelfde plaats staat. Ik had een cosa 2 motor maar had er nog niet op gelet dat het schakelsysteem anders is. ik hoop dat ik dat kan ombouwen naar een px200 schakelsysteem, ik ga ook de px200 carburator plaatsen zodat de elektrische choke en benzinekraan weg zijn. De achterem ga ik proberen veranderen met een pomp van sip die je via kabel kan bedienen zodat ik de hydrolische achterrem kan behouden.

De elektrische starter heb ik verwijderd.

Ik had wel niet gedacht dat er zoveel aanpassingen gingen moeten gebeuren, ik heb enkel een cosa motor gekocht omdat ik gelezen heb dat je waarschijnlijk niet aan het chassis moet schijven.

Link naar reactie

Als Je een Px schakelklok aankoopt , let er dan op dat het één is waarvan het schakelblokje gelijk valt met het dichtingsvlak als het in 3de versnelling staat

Voor de carbu kan je een ombouwsetje kopen voor de choke en een normaal benzinedarm aansluitstuk in plaats van de elektrische benzinekraan

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...