Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Boete Met Vespa


Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Vrijdag op 09-05-2014 stond ik geparkeerd op een parkeerplaats van een auto , de auto kon nog achter de vespa parkeren .

Wat kom ik tegen,er zat een bekeuring tussen mijn zadel van de vespa van 20 euro.

Er zat een ticket tussen mijn zadel ,dus wie heeft er dat ticket verwijderd weet ik niet , waarom ik geen voorruit heb of ruitenwissers.

Wie kan mij dan vertellen waar ik mij moet parkeren met de vespa om geen bekeuring te krijgen , ik denk niet dat ik die boete betaal .

Wie weet raad.

Link naar reactie

Ik parkeer meestal naast of zelfs op het terras waar ik nen Duvel drink.

Nu serieus: altijd een bonnetje vragen aan de automaat en bijhouden. Ik durf ook al eens op het voetpad parkeren, uiteraard ook met nodige respect voor voetgangers die nog moeten kunnen passeren. ik parkeer me nooit op een te betalen plaats. Een Vespa is m.i. Klein genoeg om niet te hoeven betalen. Zeker ne px...

Link naar reactie

De normale regel is dat je je ticket gewoon bijhoudt en in geval van een retributie dat samen met je ticket (copies) opstuurd, faxt,...

 

Dat is alvast de uitleg die ik kreeg van Vinci in Mechelen toen ik een bewonerskaart voor de moto vroeg. Lijkt me ook makkelijkst.

Link naar reactie

Als je in een vak staat hebben ze het recht om je een boete te geven, want dan moet je de regels volgen van de parkeerwachters. Sta je niet in een vak, dan mag een parkeerwachter niets doen :-)

 

Het is tegenwoordig voor de wet toegelaten om buiten een vak te staan (dus op voetpad etc.) zolang er nog ruimte is voor een rolstoel om te passeren. 

 

Ik ga nooit op een autostaanplaats staan met de motor. Al is het maar omdat auto's vaak een tweewieler niet zien staan, of fout inschatten. Op één van mijn motoren staat een alarm. je wil niet weten hoe vaak dat vroeger afging door auto's die er zachtjes tegen rijden. 

Link naar reactie

In een vak moet er slechts één betalen. In de hoop dat je dan samen vertrekt , haha. Gewoon ticketje bijhouden. Anders zit het in elkaar voor blauwe zone s. Er bestaan speciale schijven voor motorijders. Maar ik heb dat in ieder geval niet. Bij Vinci in Mechelen hebben ze alvast besloten geen moto"s een retributie aan te rekenen. Maar voor de zekerheid toch ticketje bijhouden.

 

Toen ik mijn moto rijbewijs deed een viertal jaren geleden. Meen ik me te herinneren dat je niet meer op het voetpad mag staan met een moto (geen bromfiets) zelf al hinder je niemand. Je moet trouwens gewoon evenwijdig met het voetpad parkeren en niet meer dwars.

 

Maar wat doe je nu met een parkeerschijf ?

Link naar reactie

ik parkeer NOOIT op een betalende plaats  , ik parkeer waar ik moet zijn!! .. nog nooit probleem gehad. Ne vespa raakt ge altijd wel ergens kwijt.

Link naar reactie

In regel mag je ook met meerdere Vespa's/scooters/moto's op 1 autoparkeerplaats parkeren. Als deze duidelijk is afgelijnd, hoef je dan maar 1 parkeerticket te betalen voor het ganse lot gemotoriseerd vervoer op die plaats

Link naar reactie

Ik parkeer meestal niet verder dan m'n oog reikt vanaf het terras waar ik m'n glas nuttig :)

Link naar reactie

De wetten zijn dit jaar aangepast, samen met de aanpassingen van de motorkledij. 

 

Parkeren binnen een betaalvak mag met meerdere motoren nu. Slechts één ticket nodig. Parkeren elders mag, als er een rolstoel door kan. 

 

Vroeger moest elke motor binnen hetzelfde vak een ticketje betalen, en mocht je officieel niet op de stoep staan. In de meeste steden werd het wel gedoogd. 

 

dus: niet in een vak gaan staan ;-). 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

ja wat zoals Pieter1 dan zegt , met een motorfiets in een blauwe zone , waar zet je dan je parkeerkaart ?

Hier in straat is dit zo maar er is geen ticketautomaat , dus verplicht met parkeerkaart voor "max" 2uur... ..

Link naar reactie

Voor die ene kaar dat de wet eens duidelijk is :-)


 


 


27.1. ZONE MET BEPERKTE PARKEERTIJD (blauwe zone)


27.1.1. Elke bestuurder die, op een werkdag of op de dagen vermeld op de signalisatie, een auto, een vierwielige bromfiets, een driewieler met motor of een vierwieler met motor parkeert in een zone met beperkte parkeertijd, moet op de binnenkant van de voorruit of, als er geen voorruit is, op het voorste gedeelte van het voertuig een parkeerschijf aanbrengen, die overeenstemt met het model dat bepaald is door de Minister van Verkeerswezen.


Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...