Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welk Model Is Dit En Welk Is De Maat Van Vliegwieltrekker


Idesclan

Aanbevolen berichten

Ja bedankt voor al jullie commentaren

Heel behulpzaam van sommige, de andere hun mening schiet ik echt niets mee op hoor... Is dat hier normaal om zo een nieuwe forumgast te begroeten...

'T is hier met niveau zene...

even ter verduidelijking ik ben geen Vespa goeroe maar dat hebben jullie waarschijnlijk al vernomen

Ik koop mij een zeer goed uitziende en gezond oude Vespa zonder enige vorm van roest in de originele lak en niet herspoten met een proper motortje

De Vespa heeft een Belgische inschrijving en kenteken waarvan de chassisnummer overeenstemt met de papieren

Wat moet een mens nog meer nakijken voor je zoiets koopt, eerst alle forums afschuimen voor ze zoiets koopt... Sorry maar dan is dat ding voor je neus verkocht en heb je geen Vespa en alleen een topic

Een mens moet ergens beginnen niet soms ?

Wij hebben die gekocht van een oude schoolkameraad van mijn vrouw dat dringend weg moest want de garage waar hij stond was verkocht

Hij zelf woont al een geruime tijd op de Seychellen en kon zijn Vespa niet laten overkomen

Ik zelf heb er maar 1.750€ voor betaald... Lijkt mij op zich niet te gek veel in deze staat, als ik soms naar andere Goeroe's hier kijk en wat zij voor hun wrak hebben betaald... Heb dat ding maar gekocht voor de fun he mannen

Ik stel gewoon een simpel vraag welk type van Vespa dit nu juist is en krijg hier zo'n antwoorden... Sorry dacht dat dit een serieus forum was waar ook als leek goeie raad kon vragen aan mensen die er verstand van hebben...

Toch bedankt

 

offtopic:

 

dan betaal ik toch liever 1750eu voor iets aan te beginnen, zo rot als voenk, waarvan ik perfect weet wat ik gekocht heb, desnoods zonder papieren. dan dat ik 1750eu geef aan iets waarvan ge niet weet wat het is..

Link naar reactie

offtopic:

 

dan betaal ik toch liever 1750eu voor iets aan te beginnen, zo rot als voenk, waarvan ik perfect weet wat ik gekocht heb, desnoods zonder papieren. dan dat ik 1750eu geef aan iets waarvan ge niet weet wat het is..

Ja ok snap ik maar nu weet ik dat ik een VBB heb gekocht had de link niet gelegd met de chassisnummer om 't type te kennen

Als je onderdelen of gereedschap moet bestellen is 't handig om dit te weten, anders bestel je dingen waar ik geen fluit mee kan doen

Link naar reactie

Een indicatie als je o lak zou hebben is de binnenkant van de billen, binnenkant frame, spatbord,..

Als deze nog bruin is zou de o lak theorie kunnen kloppen. Is deze een ander kleur, dan is deze ooit overspoten.

Het is dus geen o- lak, das al zeker. Binnenkant billen is dezelde kleur al de buitenkant... Maar het is wel zeker dat het een thermoplast is

Link naar reactie

Ja ok snap ik maar nu weet ik dat ik een VBB heb gekocht had de link niet gelegd met de chassisnummer om 't type te kennen

Als je onderdelen of gereedschap moet bestellen is 't handig om dit te weten, anders bestel je dingen waar ik geen fluit mee kan doen

 

Dat is dus het probleem met curry-scooters. Je hebt op papier een VBB, maar in werkelijkheid een samenraapsel van modellen. 

Ik zou er gewoon zo mee rijden en zeker verder geen geld meer in steken, want je krijgt dit er nooit meer voor terug.

Dit soort scooters is het niet waard om er nog verder in te investeren. 

Link naar reactie

op zich maakt het niet veel uit, als ge een beetje wilt rijden, investeer in een recente px of nieuwe LML blok dan is dat al een zorg minder.

en neen blokje is neit veel meer waard dan de prijs van oud ijzer... geen verwijt enkel goede raad ;)

Link naar reactie

Ik vermoed dat dit model van motor geen binnendraad heeft maar een circlips voor de moer. Als je de circlips laat zitten terwijl je de moer los draait komt het vliegwiel mee.

 

Zoveel modellen vliegwieltrekkers bestaan er trouwens ook niet: http://www.sip-scootershop.com/main/base/Results.aspx?t=vliegwieltrekker+VLA&d=(sco,ape,lam,old,px,sma,max,atv,mot)&a=1&sort=0

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik weet niet in hoeverre het vliegwiel nog origineel is, mogelijk is het reeds vervangen door een Bajaj-vliegwiel.

 

Naar mijn weten heeft Piaggio pas vanaf de Rally (femsatronic) vliegwielen met draad geproduceerd.

 

Hier heb je een voorbeeld van hoe het normaal is: http://www.scooterhelp.com/manuals/VLB.VNC.VBC.parts.manual/page10.jpg

 

Hier een adresje waar je een hele boel vliegwieltrekkers kan kopen: http://www.ebay.com/bhp/vespa-flywheel-puller , alleen moet je die met de juiste draad en diameter er kunnen uithalen natuurlijk... :)

 

Best ga je met je blokje bij een vesparestaureerder, meestal hebben die wel de juiste tool liggen.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik weet niet in hoeverre het vliegwiel nog origineel is, mogelijk is het reeds vervangen door een Bajaj-vliegwiel.

 

Naar mijn weten heeft Piaggio pas vanaf de Rally (femsatronic) vliegwielen met draad geproduceerd.

 

Hier heb je een voorbeeld van hoe het normaal is: http://www.scooterhelp.com/manuals/VLB.VNC.VBC.parts.manual/page10.jpg

 

Hier een adresje waar je een hele boel vliegwieltrekkers kan kopen: http://www.ebay.com/bhp/vespa-flywheel-puller , alleen moet je die met de juiste draad en diameter er kunnen uithalen natuurlijk... :)

 

Best ga je met je blokje bij een vesparestaureerder, meestal hebben die wel de juiste tool liggen.

 

Groetjes, nero.

Amai Nero wat een boterham met al die trekkertjes

ik begin hier al meer en meer jullie te kunnen volgen ivm voel de bui al hangen, curry's enzo...

hahaha man man man

Ik ga de boel eens goed opmeten en ga beginnen zoeken op die link die je hierboven gepost hebt

Bedankt voor de tip, 't is al de enige die zoveel verschillende trekkers aanbied voor Vespa bij SIP had ik er niet zoveel verschillende gevonden

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...