Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Waarom Andere Uitlaat?


Yannic

Aanbevolen berichten

Op een GTS 125 ervaarden wij het geluid van een Remus ook als storend.

Doch toen we de uitlaat overzette op de 300 was dit veel aangenamer door het veel lagere toerental.

Ik vind het er persoonlijk ook mooier uitzien en ze roesten niet zoals die originele :-) 

Link naar reactie

Ik meende net beschreven te hebben dat zo'n uitlaat bij een 300 niet meer lawaai maakt maar een eerder aangenamer geluid.

Als pro gaf ik ook mee dat de niet originele niet zo roesten en er mooier uitzien, alhoewel dat laatste een persoonlijke mening is.

Dus 300+ is niet enkel voor het geluid of lawaai maar is een goedkoper en degelijker alternatief dan de originele vervangen.

Link naar reactie

Ik meende net beschreven te hebben dat zo'n uitlaat bij een 300 niet meer lawaai maakt maar een eerder aangenamer geluid.

Als pro gaf ik ook mee dat de niet originele niet zo roesten en er mooier uitzien, alhoewel dat laatste een persoonlijke mening is.

Dus 300+ is niet enkel voor het geluid of lawaai maar is een goedkoper en degelijker alternatief dan de originele vervangen.

 

en dacht ik ook een stuk lichter...

Link naar reactie

Hier, sinds vorige week terug een originele uitlaat onder m'n gt 125!

Oude uitlaat was kapot door roest en deze heb ik vervangen door een leovinci 4road!

Lekker geluidje, maar van rijprestatie's een dikke 0!

Ging nie rapper dan 70km/h, enkel bij warme motor had ie soms wel een keer zin om door te gaan!

Wind tegen soms zelf maar 60km/h! Heb serieus zitten vloeken achter m'n stuur! grrr

+ verbruik was ook een pak hoger.

 

Dus nu terug de originele eronder, een pak stiller, maar rijdt weer zalig...

Link naar reactie

Hier, sinds vorige week terug een originele uitlaat onder m'n gt 125!

Oude uitlaat was kapot door roest en deze heb ik vervangen door een leovinci 4road!

Lekker geluidje, maar van rijprestatie's een dikke 0!

Ging nie rapper dan 70km/h, enkel bij warme motor had ie soms wel een keer zin om door te gaan!

Wind tegen soms zelf maar 60km/h! Heb serieus zitten vloeken achter m'n stuur! grrr

+ verbruik was ook een pak hoger.

 

Dus nu terug de originele eronder, een pak stiller, maar rijdt weer zalig...

Zelf meegemaakt en al tal van keren gehoord,,,maar de mijne is er na een tijdje doorgekomen en ik heb geen referentie met andere uitlaten,maar voor de moment ben ik er tevreden mee,,tis wel nen GTS300,maar soit.

 

je hebt lawaai en je hebt LAWAAI!!,,,mijne voorkeur gaat naar dat laatste ;)

Link naar reactie

Lawaai maken is ook veel veiliger...

 

Met zo'n klein brommerke tussen verkeer (JA ne Vespa is een klein brommerke) dan moet je je op 1 of andere manier kenbaar maken...

 

Ik doe dat met de uitlaat :)

 

Zeker handig ook als wegkapitein...ik hoef niet te claxoneren, de mensen weten als ik eraan kom, dat ze dan beter opzij gaan...

 

 

Maar zoals eerder gezegd...persoonlijke mening ;)

Link naar reactie

Ik heb een GTS 125 SS met een akropovic.

Ik heb het gekocht voor de look en het geluid. Alhoewel hij bij constante snelheid niet veel meer geluid maakt ,enkel bij optrekken en gas geven meer geluid. Verbruik is hetzelfde.

Topsnelheid zelfde, bij middelhoge toeren is hij misschien vinniger, maar het kan ook enkel een gevoel zijn.

Ik vind het ook veiliger in files, een beetje gas geven, en ze horen u.

Link naar reactie

Ook even denken aan voordelen inzake onafgeveerd gewicht ten opzicht van afgeveerd gewicht; een lichtere vervanguitlaat maakt dat de ganse achterbrug waar ie aanhangt minder weegt (onafgeveerd gewicht) en bijgevolg een zachtere wegligging krijgt.  Hoe lichter je onafgeveerd gewicht, hoe minder je afgeveerd gewicht hinder ondervindt en er dus minder (negatief) op kan reageren.

 

Ik heb ondertussen een remus carbon uitlaat, zonder katalysator (met aangepaste silencer (paar grotere gaatjes extra, zonder is ie gewoon om doof van te worden) eronder hangen.  Mooi, luider dan origineel, betere wegligging, enkele pk's meer door weglaten van de katalysator, dik tevreden !

 

post-12594-0-97657000-1397240764_thumb.j

Link naar reactie

Ik heb een GTS 125 SS met een akropovic.

Ik heb het gekocht voor de look en het geluid. Alhoewel hij bij constante snelheid niet veel meer geluid maakt ,enkel bij optrekken en gas geven meer geluid. Verbruik is hetzelfde.

Topsnelheid zelfde, bij middelhoge toeren is hij misschien vinniger, maar het kan ook enkel een gevoel zijn.

Ik vind het ook veiliger in files, een beetje gas geven, en ze horen u.

+ 1 heb daar juist dezelfde mening over. niks aan toe te voegen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...