Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Beste Route Naar Riva Del Garda + Mantova Met Aanhanger ?


josse

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om de trip naar Mantova te plannen. Wij rijden met de auto en aanhanger met 2 Vespa's op.

 

Planning is om zondagavond aan te komen in Riva-del-Garda en daar nog 2 dagen te verblijven en dan woensdag door te rijden naar Mantova.

 

Ik weet dat er hier verschillende mensen zijn die regelmatig richting Italië trekken met de auto, dus graag jullie advies :

 

- Wat is de meest efficiënte route ?

- Met aanhanger in Duitsland=80km/u, dus wordt wel eens gezegd om stuk door Frankrijk te rijden. Slim ? Of grote omweg ?

- Zijn er stukken die best vermeden worden ?

 

Kortom, ik leer graag van jullie ervaringen.

Link naar reactie

Naar Italië enkel met de auto is door Zwitserland, = altijd het kortste,

met de aanhangwagen rij ik dit jaar via N-wegen tot Annecy-Fr en dan rij ik vandaar It binnen. Ik rij wel niet dezelfde richting uit in It

+ ik heb geen tijdsnood, vanaf dat ik thuis vertrek is het voor mij vakantie :)

 

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Laat me raden... van 12 tot 15 juni Vespadays doen ;-)

 

Ik denk niet dat je tijds- of kilometer winst kan doen door langs Frankrijk en/of Zwitserland te rijden zonder rekening te houden met extra péage of tolkosten.

De route die ik zou nemen is langs Füssen, Fernpass naar Innsbruck, Brenner...

 

Veel plezier gewenst ginder !

Link naar reactie

Ik rij met de wagen en caravan, Antwerpen, Luxemburg, Nancy, Epinal, Basel (twee vignetten kopen) Como, niet naar Milaan maar over nationals naar Sirimionne aan het Gardameer en dan Mantova. lijkt mij het kortste en goedkoopste. Let op in Frankrijk voor de Péage aan de  tunnels informeer u eerst, uiteindelijk duurder dan twee Zwitserse vignetten. Ik heb verschillende routes op GPX. 

Link naar reactie
  • 1 maand later...

als ik alles op een rij zet, lijkt gewoon tegen 80 km/h door Duitsland toch de beste oplossing. Is in theorie 30 min. langer rijden, maar geen péage en geen wegenvignet voor Zwitserland.

 

Zie ik iets over het hoofd ?

Link naar reactie

Officieel mag ik dit niet zeggen, maar ik ben al vaak door Duitsland gereden met een aanhangwagen, en als je gewoon met het verkeer meerijdt en geen zotte toeren doet, zal niemand je lastig vallen ivm de 80 per uur

Link naar reactie

Officieel mag ik dit niet zeggen, maar ik ben al vaak door Duitsland gereden met een aanhangwagen, en als je gewoon met het verkeer meerijdt en geen zotte toeren doet, zal niemand je lastig vallen ivm de 80 per uur

ik ondertussen toch al 2 personen die, zonder zot te doen, met hun aanhangwagen aan de kant zijn gezet

Link naar reactie

Josse, gewoon met aanhanger door Duitsland, Zwitserland binnenrijden via Basel. Let op, 2 vignetten kopen en opplakken. Eentje op de auto en eentje op de aanhangwagen. Binnenrijden 

via Como en zo via Milaan naar Riva.

Via Oostenrijk en de Fernpass (lastige beklimming met een aanhangwagen) is het veel te kostelijk want de tol daar is veel hoger dan door Zwitserland. Je kan je vignet daarna nog doorverkopen aan iemand anders :).

Dus op tijd vertrekken als je 's avonds al in Riva wilt aankomen. Veilige reis en see you in Mantova.

Link naar reactie

Ik ben ook eens daar geweest,

ben gereden via luxembourg, saarbrücken, pirmasens, karlsrühe, stuttgart, ulm, memmingen,  kempten, innsbruck, brennerpas, Bolzano, Verona.

 

Is goed te doen.

Met aanhangwagen heb ik tussen de vrachtwagens gereden, ong. 90/h en niemand die je lastigvalt.

Eventueel kan je een keuring laten uitvoeren bij een erkend aanhangwagenverkooppunt ( te stekene, bij Caravans De Block)

dan moet je aanhangwagen voorzien zijn van schokdempers op de as, ed... zie: WWW.Dekra.be/nl/tempo-100

Dan mag je 100/h op de duitse wegen

 

Enkel een vignet kopen aan de Oostenrijkse grens voor 10 dagen, kost ong. 18€.

 

Via Zwitserland kan je ook maar daar moet je rekenen op een vignet voor je auto à 40€/jaar en je aanhangwagen ook (prijs weet ik niet)

 

Enfin,

ik hoop voor jou op een goede reis.

Wees voorzichtig en op tijd eens rusten '-)))

Je bent immers op vakantie, liever een uurtje langer rijden dan niet ... ..

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...