JurVek Geplaatst: 3 april 2014 Delen Geplaatst: 3 april 2014 Ik kocht mijn Vespa GTS Super 125 eind juli 2013. Al na twee weken had ik door dat het vaak gevaarlijk was dat het vermogen zomaar een seconde uitviel. Feit dat ik dagelijks met de Vespa via de snelweg naar Brussel rijdt, maakte me er niet geruster op. Ik volgde een soortgelijk topic op dit forum, maar het leek me niet exact om hetzelfde probleem te gaan.Ik meldde dit aan mijn garagist en die kon het antwoord vinden in het vervangen van het starters- of injectiehuis (ik denk het laatste). Hiervoor diende ik 185 euro (excl. BTW) te betalen, gezien Piaggio de garantie initieel weigerde (fameus rood licht in de computer). Ik betaalde de herstelling gezien ik de Wesp nodig had om naar mijn werk te rijden en ik rekende op mijn garagist om hierin even verder te horen.Na een week kreeg ik te horen dat Piaggio tussenkwam in de kosten, zijnde 102 euro, maar dat ik de werkuren zélf moest betalen. Mijn garagist leek hier niets aan te kunnen doen.Vraag: hebben nog gasten/grieten onder jullie ook al zo'n probleem gehad met de garantie bij Piaggio? Ik vind het ongehoord dat je voor een probleem dat er na twee weken na de aankoop al was, voor een deel zelf hoort op te draaien en wil het hier niet bij laten. Ik schreef exact een week geleden naar Piaggio, maar krijg daar nihil gehoor/respons. Alvast dikke merci voor alle ervaringen/tips/conclusies die mijn verder stappen kunnen vergemakkelijken. Link naar reactie
sintesistef Geplaatst: 3 april 2014 Delen Geplaatst: 3 april 2014 ik heb mijn GTS 125ie 2dehands particulier gekocht in oktober 2012 de vespa is van 10/2010. heb dan een tijdje last gehad in 2013 met de waterpomp, (zie topichier op het forum) wat ik uiteindelijk dan maar zelf heb opgelost na uitleg te hebben gekregen van B-steetzonde dealer te Geel.want dit was toen geen garantie meer. (2jaar garantie voorbij) Wat de dealer me toen meteen wel vertelde aan de hand van de chassisnummer is dat de benzinepomp van mijn GTS wel eens zou durven haperen en stelde me voor om deze bij hem op garantie van Piaggio te laten vervangen, en dat is dan ook gebeurd, mijn vespa was toen de 2jaar garantie al voorbij. dus op dat gebied heb ik van Piaggio en de Dealer (B-streetzone) zeker geen klagen. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 3 april 2014 Delen Geplaatst: 3 april 2014 wat mijn dealer mij vertelde: zaken die onder garantie hersteld dienen te worden worden door piaggio aan de dealer vergoedt. Blijkbaar is het uurloon dat Piaggio hanteert wel lager dan dat van de meeste dealers. Daarom hebben dealers een afspraak onderling gemaakt. Heb je de scooter daar nieuw gekocht dan rekenen ze niets extra aan. Indien de scooter echter van een andere dealer komt, rekenen ze het verschil aan tussen het werkelijk uurloon en datgene dat Piaggio terugbetaald. Op zich vond ik dit een geloofwaardige uitleg en ik was vooral blij dat mijn dure onderdelen (nokkenas) toch onder garantie hersteld konden worden. Nu weet ik natuurlijk niet in hoeverre dit verhaal met de waarheid strookt. Link naar reactie
JurVek Geplaatst: 3 april 2014 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2014 Zou kunnen kloppen. Onderhoud gebeurt bij een andere dealer dan waar ik de Wesp aankocht... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.