Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw Op Het Forum / Vespa Gts 125 Super Sport /trailer / Trekhaak / Hond


CeyssensD

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben sinds kort eigenaar van een Vespa GTS 125 Super Sport.

 

Nu ben ik al langer eigenaar van een super toffe hond (American Stafford van +-40kg).

 

Ik ben een manier aan het zoeken om hem mee te kunnen nemen op korte ritjes.

Ik heb gekeken naar de super mooie zelf gemaakt trailer van Pascal Roobrouck, naar een aanhangwagen die normaal voor de auto is (een kleine smalle dan wel) en deze eventueel via een trekhaak te monteren, ...

 

Ikzelf ben geen handige harry en een "vrij eenvoudige" oplossing zou ideaal zijn.

Het probleem is dat ik niet weet wat doen en misschien dat jullie ideeën hadden...

 

Hieronder alleszins mijn Vespa en mijn hondje

 

post-12982-0-61064400-1395850491_thumb.j

post-12982-0-27428700-1395850504_thumb.j

 

 

Link naar reactie

Gewoon meenemen op de treeplank, heb een paar weken geleden nog zo iemand gezien met zijn hond. Da beest bleef mooi zitten en leek er nog van te genieten ook.

 

Groetjes, nero.

Dient deze dan ook te voldoen aan de nieuwe regels ivm kledij,,,helm,pootschoenen en lange broek ???;)

 

CHEERS

Link naar reactie

Gewoon meenemen op de treeplank, heb een paar weken geleden nog zo iemand gezien met zijn hond. Da beest bleef mooi zitten en leek er nog van te genieten ook.

 

Groetjes, nero.

 

Heb hem er gisteren is langs laten staan (heb hem er bewust niet op gedwongen om geen slechte ervaring mee te koppelen), en hij lijkt veel te groot hiervoor...

Ik denk dat ik het toch eens ga proberen om er op te krijgen (met klikkertraining) 

Zou me alleszins veel uitsparen. 

 

 

 

De oplossing, misschien is uwe Staffi van 40 kg wel wat te zwaar hiervoor, maar toch eens proberen. Al vrees ik dat ge ook zo'n bierspier nodig hebt als deze gast om uwen hond op een comfortabele manier te laten zitten...

 

Ik vrees als ik dit probeer dat ik gene rug meer heb :-)

 

 

Iemand nog een andere optie?

Link naar reactie

Wat een toeval: Heb net dezelfde vespa en dezelfde rashond :-)

 

 

Neem je staffie niet mee op de vepa(treeplank).  Dat is ten eerste een veel te klein vlak waar hij onmogelijk kan blijven opzitten en ten tweede: totaal onverantwoord!  Je hond zal er snel afliggen onderweg met alle gevolgen vandien.

 

De enige veilige & verantwoorde optie: sidecar laten maken of kopen.  In die bak van de sidecar kan je desnoods een oog laten lassen waardoor je de hond zijn lijn kan steken om hem zo vast te haken aan een tuigje.  MIjns inziens de enige veilige en verantwoorde optie om je hond mee te nemen als je gaat toeren.

 

Kan/wil je dit niet: staffie thuis laten.

Link naar reactie

Wat een toeval: Heb net dezelfde vespa en dezelfde rashond :-)

 

 

Neem je staffie niet mee op de vepa(treeplank).  Dat is ten eerste een veel te klein vlak waar hij onmogelijk kan blijven opzitten en ten tweede: totaal onverantwoord!  Je hond zal er snel afliggen onderweg met alle gevolgen vandien.

 

De enige veilige & verantwoorde optie: sidecar laten maken of kopen.  In die bak van de sidecar kan je desnoods een oog laten lassen waardoor je de hond zijn lijn kan steken om hem zo vast te haken aan een tuigje.  MIjns inziens de enige veilige en verantwoorde optie om je hond mee te nemen als je gaat toeren.

 

Kan/wil je dit niet: staffie thuis laten

 

 

ik denk idd dat de treeplank geen optie is (moest het helemaal vlak zijn eventueel misschien nog wel).

Sidecar laten maken is nog duurder dan een trailer erachter vrees ik.

 

Denk dat het mij teveel gaat kosten om iets in elkaar te steken.

Het zal dus niets zijn denk ik.

Dan zal het tijd verdelen worden en eerst zorgen dat de hond zijn wandeling gehad heeft en daarna gaan rijden...

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...