Jump to content
Vespaforum.be

Remschoen - Lager Dichting Voorwiel


vidji

Recommended Posts

Het was vandaag toch geen weer om een toereke met de Vespa te maken, dus wat sleutelen was het alternatief. Aangezien de voorrem van de GL150 het niet bijster deed, dacht ik van die is open te gooien. Maar hoe het er binnenin zag het er niet zo mooi uit. Alles was redelijk vettig, de remplaat, remschoenen enz.  In de tambour zit een soort van vilten dichting en daar ontbrak een stuk. Aangezien het een open lager is vermoed ik dat via deze weg het vet in de rem terecht komt. Ik heb al eens gekeken op SIP maar die dichting of een oplossing nog niet gevonden. Iemand een idee hoe ik dit best aanpak? 

Ik heb geprobeerd om hier wat fotokes up te loaden, maar het lukt niet, krijg steeds een error?

Grtjs

Vidji

Link to post

Typ bij sip eens artikelnr.87980000 in.  Is het zo'n vilten ring(etje)? 

Een vriend heeft dit ook al eens voorgehad met zijn gl.  Alles eens uitkuisen en ontvetten alvorens de nieuwe dichting te steken, vermoed ik.  Remschoenen zullen wel vervangen moeten worden om goed te zijn denk ik.

Mvg, pete. 

Link to post

Klopt dat is het idd, ondertussen heb ik via de "spare parts" link bij SIP dit deel ook terug gevonden. Wanneer ik de as en het lager enz demonteer om het geheel eens goed te reinigen, zijn er nog andere onderdelen die best mee vervangen kunnen worden, buiten de vilten ring en de remschoenen? En zijn er voorkeuren naar merk/type remschoen?

Grtjs

Vidji

Link to post

Indien het lager nog goed is, zou ik daar niks aan demonteren. (Bij mijn vriend bv. was er gewoon te veel vet gebruikt). Kuisen, nieuwe ring en remschoenen monteren. Houd er wel rekening mee dat dit raad is van een amateur. Mvg pete.

Link to post
  • 2 weeks later...

Ik had vorige week net hetzelfde probleem. Een gesloten lager van SKF gestoken en probleem opgelost. Dan heb je die vilten ring niet meer nodig. De dichting van de lager kan je desnoods langs één kant open maken.

MVG michel

Link to post

Michel, goeie tip...Heb je het nummer van het SKF lager? heb je dat bij een scootershop besteld of is het een standaard lager dat je ergens via een metaalhandel hebt gekocht?

grtjs

Yvan 

Link to post

Hey Yvan,Geef me de afmetingen maar.  Ik kan ze op mijn werk wel krijgen. Je kan ze dan in Vremde (niet ver van Emblem) afhalen. Als je niet zeker bent,best even de lager brengen.

Grtz Michel

Link to post

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Similar Content

    • By Schroten
      Vond ik net op marktplaats:
      http://link.marktplaats.nl/m1268622863
    • By Tomermaat
      Beste forumleden, mijn vespa gl 150 van ‘63 heeft wat kuren. Ik ben zelf niet technisch geschoold en/of aangelegd, heb toen ik de vespa kocht eerst een beperkte restauratie bij Maskes laten uitvoeren zodat hij rijklaar was. Ondertussen wel wat kilometers gereden, maar ook wat problemen eigen aan met een oldtimer te rijden. Vorig jaar ook startproblemen, waarvoor nieuwe carburator bij andere officiële Vespa hersteller, gespecialiseerd in oldtimers. Nu terug een raar probleem. Starten van mijn vespa na lange tijd stil te staan is geen enkel probleem, echter bij het wat rijden van een langer stuk en dan stilstaan aan licht of obstakel valt hij stil en is hij moeilijk tot bijna niet te herstarten. Daarna gaat het wederom een 10 tal min goed tot aan volgende stop.  Ook met het gas wat hoger te houden bij stoppen valt hij soms stil en bij gas te openen voor vertrek wederom en daarna terug startproblemen. Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die dit probleem met mij wil bekijken, dus letterlijk waarbij ik met vespa kan langskomen, zonder dat dit wederom een rib uit mijn lijf kost bij een officiële dealer of hersteller. Ik woon in het noorden van Antwerpen, heb ook vaak tijd tijdens de daguren, en kan vespa meenemen in bestelwagen. Graag hulp, met dank. Tom
×
×
  • Create New...