Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Remschoen - Lager Dichting Voorwiel


vidji

Aanbevolen berichten

Het was vandaag toch geen weer om een toereke met de Vespa te maken, dus wat sleutelen was het alternatief. Aangezien de voorrem van de GL150 het niet bijster deed, dacht ik van die is open te gooien. Maar hoe het er binnenin zag het er niet zo mooi uit. Alles was redelijk vettig, de remplaat, remschoenen enz.  In de tambour zit een soort van vilten dichting en daar ontbrak een stuk. Aangezien het een open lager is vermoed ik dat via deze weg het vet in de rem terecht komt. Ik heb al eens gekeken op SIP maar die dichting of een oplossing nog niet gevonden. Iemand een idee hoe ik dit best aanpak? 

Ik heb geprobeerd om hier wat fotokes up te loaden, maar het lukt niet, krijg steeds een error?

Grtjs

Vidji

Link naar reactie

Typ bij sip eens artikelnr.87980000 in.  Is het zo'n vilten ring(etje)? 

Een vriend heeft dit ook al eens voorgehad met zijn gl.  Alles eens uitkuisen en ontvetten alvorens de nieuwe dichting te steken, vermoed ik.  Remschoenen zullen wel vervangen moeten worden om goed te zijn denk ik.

Mvg, pete. 

Link naar reactie

Klopt dat is het idd, ondertussen heb ik via de "spare parts" link bij SIP dit deel ook terug gevonden. Wanneer ik de as en het lager enz demonteer om het geheel eens goed te reinigen, zijn er nog andere onderdelen die best mee vervangen kunnen worden, buiten de vilten ring en de remschoenen? En zijn er voorkeuren naar merk/type remschoen?

Grtjs

Vidji

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik had vorige week net hetzelfde probleem. Een gesloten lager van SKF gestoken en probleem opgelost. Dan heb je die vilten ring niet meer nodig. De dichting van de lager kan je desnoods langs één kant open maken.

MVG michel

Link naar reactie

Hey Yvan,Geef me de afmetingen maar.  Ik kan ze op mijn werk wel krijgen. Je kan ze dan in Vremde (niet ver van Emblem) afhalen. Als je niet zeker bent,best even de lager brengen.

Grtz Michel

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...