Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50Xl2 Wil Niet Meer Starten, Waar Kan Ik Terecht


mjeanvanhoecke

Aanbevolen berichten

Hello,

 

Ik ben al een tijd in het bezit van mijn PK50XL2, na een leuke zomer wou hij echter niet meer starten. Kickstarter blokkeert en er lag een beetje olie onder. Nu heb ik technisch te weinig verstand van die zaken en wil geen enkele shop mij verder helpen omdat ze zich concentreren op de nieuwere modellen. 

 

Waar kan ik terecht? Omgeving gent?

 

Groeten

Link naar reactie

Staat de Vespa wel in neutraal? 

Misschien staat hij nog in versnelling waardoor het zeer moeilijk is om hem in gang te stampen.

Dit kan je controleren door hem achteruit te duwen, als hij blokkeert staat hij waarschijnlijk in een versnelling.

Als DAT de oplossing is, leg ik me dubbel.

Link naar reactie

Misschien is de benzinekraan blijven openstaan? Draai de bougie er uit en probeer VOORZICHTIG te kicken (met de hand). Kan zijn dat de motor vol benzine zit. Opgepast voor vonken!! Of hij is rijp voor het oud ijzer.

Wat ook mogelijk is, is dat de segmenten blijven plakken in de cilinder. Of hij is op dat laatste ritje vastgelopen.

Sara

Link naar reactie

Nochtans een proper exemplaartje. €200-300 euro herstellingskosten wellicht nog waard. Rijdende exemplaren in deze esthetische staat durven nog wel es voor €900~1000 van de hand te gaan...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Even hier niet gepasseerd. Heb hem binnengebracht bij een bevriend technieker. Hij zal er eens naar kijken. En idd doordat de bougie eraf gedraaid is kan ik terug doorkicken. Hopelijk is het inderdaad een carbu vol prut. Hij gaat sowieso de tank eens ledigen, carb kuisen en de cilinder bekijken. Ik ben benieuwd. En mochten er kosten aan zijn gaat hij wss de verkoop in :).

Link naar reactie

Je kan niet meer kicken zeg je, dan kan je misschien proberen in gang te lopen, choke en naft open, in 2° zetten, koppeling in, wat snelheid maken, koppeling los en hopen dat hem aanslaat.

Indien niet, dan de standaard dingen nazien, komt er naft uit de naftdarm, heb je een (goede) vonk als je de bogie tegen de cillinder houd.., da

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gisteren telefoon gekregen van de persoon waar mijn vespa nu staat. Volgende is gebeurd, carb is uitgekuist, en nafttank ook. Wat nu het probleem is dat er blijkbaar benzine blijft lopen. Als de motor draait draait hij wel ok. Na deze uit te zetten en terug te proberen starten na 1 a 2 uur lukt dit niet meer indien het naftekraantje niet toegedraaid is. Waar zou het probleem kunnen zitten. Ook heeft iemand hier een carburator die ik even kan gebruiken om te kijken of het probleem hieraan ligt ? Zonder dat ik een nieuwe hoef te kopen?

 

Groeten

Link naar reactie

Naftkraan DICHT zetten, wanneer de Vespa stil staat, wil ook wel es een oplossing zijn :)

 

Vlotternaald is de verklaring als ik jouw verhaal goed begrepen heb. Ofwel carbu es geheel reviseren, ofwel gewoon een nieuwe kopen (Del'orto 16.10, als ik het me goed herinner, die kosten ook geen stukken van mensen, +/- €70).

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Aangezien heb ik regelmatig hetzelfde probleem om mijn recent gekochte  PK 50 XL te starten, ik zet mijn vraag hier.

Na verschillende mogelijkheden te checken zoals bougie, bobine, carburator enz kwam ik deze tegen; 

In het begint besefte ik dat als ik een beetje met deze draad tussen bobine en pick-up  speel, gaat de motor in gang. Ik verwijderd het kopje van deze Italiaanse 3 kleuren  draad en ik zag dit:

20161204_122203.jpg

Verder gezocht en ontdekte deze erger

20161204_124520.jpg

20161204_124541.jpg

Omdat ik een beginner ben en heb weinig verstand over Vespa, zou graag weten hoe kan ik best deze draad compleet vervangen? 

Alvast bedankt

Link naar reactie

Nee... je kun de zwarte buitenmantel een stukje terugknippen en van daar uit nieuwe draad solderen. Maar ik zou hem helemaal vervangen, grote kan dat over een half jaar de rest uit elkaar valt.

Link naar reactie

de snelste en cheap-ass oplossing zonder je vliegwiel eraf te halen ( maar niet de beste !  ) is ... .

>    fichkes erafknippen

>  krimpkous erover doen zover terug dat je kan

> verwarmen

>  nieuwe fiche eraan en klaar.

kan zijn dat je paar maanden verder kunt, of jaren, of uren :)

Als hij weer stilvalt zal je toch best ineens alles vervangen vanaf je onstekeing

 

gr

 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...