Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Overweging aankoop GT125


wannes

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben van plan een GT125 aan te kopen. Nu ik ben op het gebied van scooters een absolute newbie. De enige tijd dat ik op een gemotoriseerde 2-wieler heb rondgereden was een week lang - een maand of zo geleden - voor woon- werkverkeer. Dat was een 50cc Puch van een vriend. De microbe heeft me gebeten en een Vespa zegt mij net iets meer dan een Puch.

Het enigste wat ik lastig vond was die verdomde 45km/h beperking en het optrekken (gebrek daaraan).

Het hoofdgebruik van mijn toekomstige vespa zal voor het werk zijn. Zo'n 2x30km per dag. Ook voornamelijk omdat ik er met de auto in de spits meer dan een uur over doe (30mk dus) en hoop dat ik dat met een scooter kan halveren.

Daar de GT125 toch €3799 kost had ik toch eerst wat meningen erover gehad met betrekking tot het rijgedrag, voor - nadelen, kost, ... Eigenlijk zowat alles behalve of het nu een mooie is of niet.

1. Is het haalbaar om er snelweg mee te doen. (comfort tegen 100km/h)

2. Hoe vinnig is de GT125, kan ik daarmee naarvoor kruipen aan een rood licht en vertrekken zonder iemand in mijn achterwiel te hebben kleven of kan ik er elke opgefokte golf mee aftrekken? :)

3. Verbruik? Hoeveel doe je gemiddeld met 1 tank?

4. Betrouwbaarheid?

5. Zijn er interessante weetjes die ik hier vergeten ben?

Alvast bedankt voor de reacties

Link naar reactie

Ik heb er nog niet mee gereden, maar heb toch al heel wat erover gehoord

1. 100 moet te doen zijn, haalt normaal een goeie 105 denkik. Met veel wind op de snelweg gaat ie misschien net geen 100 halen...

2. Ik rij mezt een px125 en kan zelfs adaarmeean de lichten iedereen voor zijn, behalve als er één je er echt uit wil rijden.

3. Ik rij met m'n px 1 op 23 of zo, een gt zal iets zuiniger zijn denk ik

4. betrouwbaarheid is wel ok. Als je een vespa goed onderhoudt, kan je er veel kilometers mee doen. Ik doe nu elke dag 20 heen en 20 terug. Heb nog maar 3500km dus ik kan niet op lange termijn meespreken

5. Dat ik het niet weet. Met een vespa rijden is toch iets leuks. Spreekt een beetje m'n kinderhart aan. Ik heb al met heel wat brommers/moto's/... gereden, maar dit is toch anders dan al de rest :-)

Misschien heeft iemand anders meer ervaring met de GT

Link naar reactie
Ik heb een LX 125 en ben daar zeer tevreden over. Persoonlijk vind ik de GT te groot en log.

Met de LX kan je perfect stadsverkeer doen. De acceleratie is voldoende om "Jan Modaal" achter te laten aan het kruispunt.

Ga ze beide eens testrijden en laat iets weten...

Ik heb al in 2 winkels gevraagd of ik een testrit mocht doen maar dat blijkt nergens een mogelijkheid te zijn ook al stond er 1 in de winkel, maar ja als jan en alleman op die GT gaat ronderijden, dat begrijp ik ook wel.

Weet er iemand een plek om een testrit te kunnen doen?

Wannes

Link naar reactie

... dit berichtje kreeg ik van de vespa club van Brussel, ok tis een eindje van hier ma lijkt me toch de moeite...

Madame, Monsieur,

Pouvez-vous informer vos membres que j'ai une vespa 125 LX à vendre.

Elle est de couleur noir selle beige.

Vespa lx à vendre,

Elle est de août 2005 et compte 300 KM au compteur.

Valeur d'achat avec casques 3 360 euro.

Prix souhaitée 2 500 euro TVAC. (TVA récupérable)

Mes coordonnées:

Debeuf Yves sprl

Clos Charles Bailly, 16

1310 La Hulpe

Gsm : 0475 34 39 69

Merci pour votre collaboration.

Yves Debeuf

... .tis maar een gedacht hé..

Link naar reactie
komt eraan...dit berichtje kreeg ik van de vespa club van Brussel, ok tis een eindje van hier ma lijkt me toch de moeite...

Klinkt wel aanlokkelijk. Ik ben eens gaan kijken naar de specificaties, die zijn niet slecht maar ben toch meer geïnteresseerd in de GT.

De route die ik ermee zou gaan afleggen is voor een deel 90km/h. Klinkt misschien dom maar de topsnelheid van de lx is volgens de folder 91km/h. Ik heb altijd graag wat overschot. Al is het maar om iemand voorbij te kunnen steken of om comfortabel te kunnen rijden zonder alles te moeten geven om toch maar aan die 90 te geraken.

Of misschien heb ik gewoon keihard mijn zinnen gezet op de GT125 :D dat zou ook nog kunnen

Toch vree bedankt voor het te laten weten. Mocht er iemand zo'n aanbieding met een GT125 zien, aarzel niet :)

Thx

Link naar reactie

Ik vermoed dat de topsnelheid in de regio van de door de constructeur opgegeven snelheid zal liggen, ook voor de PX, en dat al de kilometertellers wa optimistisch zijn om ons allemaal een beetje beter te kunnen doen voelen, en te verhinderen dat we alle 5 botten geflitst worden...

De topsnelheid van mijn GT200 zou 115km/u zijn en dit haalt hij waarschijnlijk wel in gunstige voorwaarden (wind mee of al slipstreamend) maar die teller gaat regelmatig over de 115, over de 120 en achter een auto/bestelwagen of bergaf al eens naar 130(waar de toerentalbegrenzer wakker word), maar 't zou me sterk verwonderen dat da spel in't echt ook 130 doet op dat ogenblik, ik denk dat je daar sowieso 10% moet afdoen om in de buurt te komen van de werkelijke snelheid. Best eens testen met een GPS...

Als je een GT200 zou overwegen (kweetnie welk rijbewijs je hebt) doe ik misschien de mijne weg.

Link naar reactie

Dus als we dat correct interpreteren zal je, als de teller op 120 staat (met dezelfde banden als het testvoertuig) 'slechts' 112km/u rijden, wat mij perfect mogelijk lijkt, en een PX aan 100km/u 'slechts' 93km/u, er van uitgaande dat dezelfde reductie in de teller werd voorzien, dus als je nu een achterband waarvan de omtrek 1,0714 keer groter is, dan zal je teller 'perfect' werken... en ga jij teleurgesteld zijn!

Link naar reactie

'k heb meer dan een jaar met een GT125 gereden (9000 km):

- top ongeveer 110km/u op de teller

- verbruik 3 à 3,5l

- geen enkel probleem gehad

- trekt hard genoeg op om aan de verkeerslichten de auto's achter je te laten

- fantastische wegligging en remmen (had voordien een GS200)

- mist door aanzienlijk gewicht misschien een beetje kracht op hellingen (Ardennen bvb)

- zal met het lage windschermpje van Vespa zeker nog rapper gaan

- testrit was wel mogelijk bij Verburgh te Knokke-Heist

- 'k rij momenteel met een GT200, fantastisch gewoon

Succes,

Thierri

Link naar reactie

Wannes

Heb 1,5 jaar met een GT125 gereden en hem een maand geleden verkocht aan 2800€ met 6000 km op den teller omdat ik graag een Classic Scooter onder mijn gat heb ;-)

GT125 is een schitterende Vespa. 110 haalt ie met gemak en blijft confortabel en veilig om mee te rijden. Laag verbruik - schitterende wegligging. Als je de "oldschool" microbe niet te pakken hebt een echte aanrader !!! 3799€ lijkt me iets te veel had hem in Hasselt gekocht bij Royal Nord en korting gekregen + uitgebreide testrit ... Succes !

Link naar reactie

Ik rij nu 14 dagen rond met mijn, paarse met beige zadel, GT125, dus veel ervaring heb ik nog nie, maar voor wat ik op dit moment weet is het zalig om ermee te rijden! Aan de lichten zijt ge normaal als eerste weg, alleen als er zo ne johnny langs u staat die denkt van gij nie ze manneke, dan kan het al eens tegenzitten maar voor de rest alles io! Topsnelheid ligt rond de 115 op de teller, dus echte snelheid zal wel iets minder zijn denk ik!

Alle succes met de zoektocht en nog iets, een occasie van de GT125 is moeilijk te vinden, ik heb zelf ook bijna een jaar gezocht en niets gevonden en dan uiteindelijk maar ne nieuwe gekocht bij Royal Nord in Hasselt, 3799 euro en de copterhelm van Piaggio erbij gekregen!

De groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...