Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lamp Springt Bij Kickstart


Bert V.d.H

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Reeds enige tijd heb ik problemen met mijn voorlicht (op LML motor - 12V met spanningsregelaar).

 

Bij het starten met de kickstarter springt mijn lamp van voorlicht geregeld. Achterlicht heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Wanneer ik een nieuwe lamp plaats zijn er geen problemen zolang de motor draait (ook bij volle gas), dus spanningsregelaar is naar mijn inziens niet stuk.

 

Gezien het enkel bij de kickstart is dat de lamp springt, veronderstel ik dat er een spanningspiek is? Bij normaal draaien zit ik aan de normale 12V.

Heeft iemand een idee aan waaraan dit probleem kan liggen?

 

Alvast bedankt,

groeten,

 

Bert

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Heb hele tijd zitten zoeken en meten maar heb het probleem tot nu toe nog niet gevonden.

Het rare is dat ik enkel bij het starten merk dat de lamp springt.

 

Zou dit probleem op te lossen zijn met een extra weerstand in serie van de lamp om zo de stroom te verminderen?

 

Hopelijk geraak ik er snel zodat we snel terug de baan op kunnen eens het donker is!

 

groeten,

 

Bert

 

Link naar reactie

Als je spanningsregelaar correct werkt kan je geen piek krijgen, dacht ik.

 

Heb je al eens gekeken of je licht nog brandt als je vespa uit zet? :)

 

Je hebt een groot- en dimlicht in je koplamp, zijn beiden dan stuk?

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Was ik wel vergeten te vermelden. Er zit een lml motor op, dus alles zit op 12V.

Vergis ik me of zit er bij dergelijke conversie slechts 1 lamp met zowel dim als groot licht?

Dat de spanningsregelaar niet faalt blijkt denk ik ook uit het feit dat zowel achterlicht als remlicht steeds intact blijven.

Ook als de motor eenmaal draait is er geen probleem meer naar het springen van de lamp.

Zal eens proberen met zowel de lamp van de speedo als koplamp te hogen van wattage.

In ieder geval bedankt voor de reactie,

Groeten,

Bert

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hallo,

Na een tijdje te zoeken naar het probleem met de koplamp ben ik ten einde raad.

Ik heb zoveel mogelijk uitgemeten maar de lamp (12v, 35 w) springt nog steeds na ongeveer 1 's wanneer ik de scooter laat draaien.

Kan het zijn dat dit dan toch een probleem is aan de spanningsregelaar?

Achterlicht zit op het zelfde circuit maar springt nooit.

Is er een manier om erachter te komen dat de spanningsregelaar defect zou is?

Misschien nog een domme vraag: bij de aankoop zat er onder het groot licht geen dimlicht. Hoort dit er te zitten ?

33yr.jpg

Alvast bedankt,

Groeten,

Bert

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...