Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kreunend Geluid Bij Vertragen En Na Remmen


picard

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds kort merk ik aan mijn GTS 250 met ABS af en toe bij het starten en tijdens het traag rijden en na het remmen een kreunend geluid met een lichte vibratie. 

Ik weet niet of het zich ook bij hoge snelheid voordoet door het geruis van de wind kan ik het niet horen 

Het komt niet vanuit de motor maar het situeert zich eerder ter hoogte van mijn beenschild waar de radiator en het ABS systeem is ondergebracht.

Heeft iemand van jullie dit al voorgehad, of weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Het kl*te is natuurlijk dat het niet altijd voorkomt en al je langs de winkel passeert zal juist op dat moment niets te horen zijn.

Ik heb zo een vermoeden dat het een probleem is met de ABS. 

 

Greets,

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hebben ze dan gewoon de remolie vervangen? Mvg pete.

Neen het ABS systeem heeft een volledig eigen circuit met apart olie reservoir. Na 5 jaar bollen moest de compressor volledig gekuist worden.

Aangezien de ABS in verbinding staat met de rest van het remsysteem moest dit dan nog eens in verschillende stappen ontlucht worden en aangezien het volledige ABS systeem zit weggestoken achter het beenschild moest volledige voorzijde weer uit elkaar. 

Mijne portmone zal ook ontlucht worden vrees ik  :wacko:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...