aikonaut Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 Dag vespos, Ben op zoek naar mijn bloknr... Want wil stukken bestellen voor een revisie. Heb hier op het forum en bij scooterhulp al beetje gezocht en het zou een nr moeten zijn dat lijkt op het serienr van het frame, correct? Mijn vespa frame nr is vnx2t 177xx, een p125x dus. Het blok is er vanonder en ik vind alleen nrs op de achterkant van de 'vliegwielkas' zaosl 991035 en op het ronde deksel aan de achetrkant van het carter. Zoals 3d50100 ik vermoed dat dit stuknrs zijn. Weet er iemand waarnormaal gezien het motornr te vinden is? Alvast bedankt Derk Greetz Link naar reactie
blen Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 http://www.scooterhelp.com/serial/vespa.serial.locator.html Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 Sommige Spaanse MotoVespa-blokken dragen geen nummer. Link naar reactie
Hansbetting Geplaatst: 8 april 2020 Delen Geplaatst: 8 april 2020 Op 14/2/2014 om 17:03, Frederik9111 zei: Sommige Spaanse MotoVespa-blokken dragen geen nummer. Hoi Frederik. Hier met Hans. Ik heb net van de week een P200E uit 1984 gekocht. Hij is met Duitse papieren. Nu ben ik hem aan het strippen voor restauratie. Frame nummer heb ik gevonden, maar waar het bloknummer hoort te staan is het helemaal blanco. Nu zag ik jou opmerking staan dat sommige blokken geen nummer hebben. De mijne is de eerste van de overgang naar Px200. De arcobaleno meen ik dat hij heet. ( regenboog ). Weet jij hier meer over?? Of heb ik eoa nepblok curry zoals ze zeggen er onder liggen? Help. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 10 april 2020 Delen Geplaatst: 10 april 2020 Het motornummer is terug te vinden op een rechthoekig vlakje op de motorswingarm (net "achter/onder" de uitlaatpoort van je cilinder). Op basis van het motornummer kan je hier nagaan welk motortype je exact in handen hebt. Met 200cc blokken zit je meestal safe. Alleen even opletten met Spaanse 200 DS blokjes (alhoewel vandaag weer alle Femsatronic onderdelen verkrijgbaar zijn). Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 10 april 2020 Delen Geplaatst: 10 april 2020 On 4/8/2020 at 9:00 PM, Hansbetting said: Hoi Frederik. Hier met Hans. Ik heb net van de week een P200E uit 1984 gekocht. Hij is met Duitse papieren. Nu ben ik hem aan het strippen voor restauratie. Frame nummer heb ik gevonden, maar waar het bloknummer hoort te staan is het helemaal blanco. Nu zag ik jou opmerking staan dat sommige blokken geen nummer hebben. De mijne is de eerste van de overgang naar Px200. De arcobaleno meen ik dat hij heet. ( regenboog ). Weet jij hier meer over?? Of heb ik eoa nepblok curry zoals ze zeggen er onder liggen? Help. Heel soms zijn er bij de PX 200 lusso blokken geen nummers ingeslagen, vooral vanaf de jaren ‘90, er is dan wel een vierkant blokje te vinden op de swingarm, waar een nummer had moeten staan. Bij de oudere blokken staat zowiezo wel een nummer in het blok gestanst, bij de nieuwere LML blokken ook, maar die wijken behoorlijk af vd Piaggio nummering, dus dat weet je meteen. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 10 april 2020 Delen Geplaatst: 10 april 2020 Bij mijn PX 200 Lusso (Arcobaleno) staat het hier: Link naar reactie
Hansbetting Geplaatst: 10 april 2020 Delen Geplaatst: 10 april 2020 Hoi allemaal. Zo ziet het bij mijn P200E uit 1984 uit. Heb vanuit alle hoeken en gaten foto’s gemaakt, maar kan niet meer dan het kleine rondje vinden met 90 of 09 er in. Blok lijkt mij wel wat ouder daar de ophangrubbers al scheurtjes vertonen. Worden er soms ook carters verkocht met blanco nummers of type aanduiding. Btw hij is met Duitse papieren. Heb via het frame nummer de gegevens opgezocht. Is VSX 1T Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 10 april 2020 Delen Geplaatst: 10 april 2020 Blanco carters zijn veelal vervangcarters (bvb bij motorschade). De motorgeneratie is aan de buitenkant vrij moeilijk af te leiden. Zeker in de wisselperiode 1983-1984 vind je soms nog een P-motor onder een Lusso-frame (vooral bij de exportmodellen). Én er bestaan dan nog es tussen versnellingsbakken met Lusso spacers langs beide kanten van de versnellingsplaten maar zonder voorziening voor een binnenkeerring. Anderzijds maakt het allemaal niet te veel uit. 200-blokjes zijn bulletproof. Ook de eerste reeks. Als alles goed draait: stoppen met he zorgen te maken en bollen (binnen een maandje of 2-3 als alles wat mee zit). Link naar reactie
Hansbetting Geplaatst: 10 april 2020 Delen Geplaatst: 10 april 2020 Hahaha ja. Sowieso moet de koppeling vervangen worden, dus gaat het blok er onderuit en los. Alu kickstarter was ook glad van binnen. Heb nog een heel net Cosa blok liggen. misschien daar wat van overzetten of toch maar nieuw plaatsen. Voor diegene dien nog onderdelen te koop heeft mag graag reageren. Zoek andere teller met benzine meter, evt tank met benzinemeter. Ik zal binnenkort nog plaatsen wat ik nodig heb of zoek.Frederik Bedankt voor de goede raad mbt het blok. Groetjes Hans Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 10 april 2020 Delen Geplaatst: 10 april 2020 Ik heb nog een teller.. Link naar reactie
Hansbetting Geplaatst: 10 april 2020 Delen Geplaatst: 10 april 2020 Mag ik een foto Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 11 april 2020 Delen Geplaatst: 11 april 2020 8 hours ago, Hansbetting said: Mag ik een foto Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 11 april 2020 Delen Geplaatst: 11 april 2020 Die tellerstand is overigens eenvoudig te wijzigen en ook de lens is vervangbaar. Link naar reactie
Hansbetting Geplaatst: 11 april 2020 Delen Geplaatst: 11 april 2020 Hmm. Ga waarschijnlijk toch een nieuwe plaatsen, of iemand moet nog een mooie in de verkoop hebben:)Wil de tank ook zo laten. Zelf mixen heb ik beter gevoel bij. Blijkbaar heeft de laatste eigenaar dat ook gedacht vanwege de tank. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.