Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Roderen Vespa Gts 125 Super


Tommekeeeuh

Aanbevolen berichten

Ik heb net mijn eerste Vespa GTS 125 super gaan afhalen bij de dealer. Mijn eerste ervaring was geweldig. Nu vraag ik mij af hoe je deze het beste kan inrijden. Op het forum lees ik enkel tegenstrijdige reacties. Maar wat is nu de juiste methode voor een vlotte en zuinige Vespa te verkrijgen.

Greetz Tommekeeeuh

Link naar reactie

Hey,

als je motor op een rustige manier warm rijdt, en nadien als eens wat meer gast geeft ga je de wesp geen pijn doen...

het is waarschijnlijk alleen niet aan te raden om lange tijd op topsnelheid en dus met maximum toerental te rijden

voor de rest gewoon gaan.

en verder zoals Vespaciao hier al schreef, zal er wel een en ander in de boekskes staan.

 

ps: dat rustig warm rijden doe je best ook na  het inrijden...

 

grtzzz

Link naar reactie

Het roderen of inrijden van een nieuwe motor moet ervoor zorgen dat alle bewegende delen (zuiger, kleppen, drijfstang enz..) goed op elkaar worden ingesleten. Daarvoor je Vespa eerst voorzichtig warm rijden en nadien tot 500-1000 km slechts 75% van het maximale vermogen gebruiken. Na die 1000 km de olie met metaalslijpsels vervangen door nieuwe motorolie. Je motor altijd eerst warmrijden voordat je voluit gaat is uiteraard een goed idee. De meeste slijtage gebeurt namelijk met een koude motor. Ook je motor te lang op stationair toeren laten opwarmen is geen goed idee omdat dit te lang duurt.

 

Veel succes met je Wesp

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...