Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorbereiding Vespa Dakar Challenge


NielsVV

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb het zot in mijne kop gekregen en me ingeschreven voor de Vespa Dakar challenge. Alleen heb ik nog geen Vespa! Heb indertijd een Gts 125 gehad en na een jaar deze ingeruild voor een 300. Deze heb ik na een jaar dan ook weer ingeruild voor een bmw f800gs. 

 

Nu twijfel ik tussen de lml star 4t 200 of een gts 300 voor deze trip. Ik veronderstel dat de vespa na zo een trip niet afgeschreven is en ik deze toch nog dagelijks (woon - werk) kan gebruiken.

 

Ik zou kiezen voor de gts omwille van de bedrijfszekerheid, makkelijk autostrade kunnen rijden, luxe

Ik zou kiezen voor de lml omwille van het 'oldie' gevoel, makkelijk aan te werken, steeds een reserveband bij te hebben

 

Welke beschermingen/aanpassingen laat ik het beste onmiddellijk vervangen voor zo een trip? Ik ben (elektro)technieker van beroep maar van brommers/motoren ken ik niets.

 

Of als iemand hier nog iets goed bruikbaar heeft staan ben ik ook steeds geïnteresseerd. 

 

Niels

Link naar reactie

Email Wiske even...

 

Hij is de mede organisator...hijzelf heeft de trip vorig jaar gedaan met een PX 200...zijn vriendin met een LML 4T ... .

Link naar reactie

Als ik mijn mede-clublid mag geloven (reed vorige editie mee met een GTS 250) 

  • mag je de wesp effectief wél geheel afschrijven! (fijn woestijnzand geraakt overal doorheen, motorblok afgeschreven)
  • kies je best niet voor een automaat, maar beter een handgeschakelde (minder gewicht op het voorwiel, beter in mulle zand)
  • kies je best een model waaraan met eenvoudig materiaal een gesleuteld kan worden.

Zij en haar echtgenoot zijn voor de volgende editie een Cosa aan het prepareren.

Link naar reactie

Denk ook dat een px200 de beste keuze is (relatief snel; handelbaarder en lichter dan een GTS, eenvoudig aan wisselstukken te geraken).

 

Volgens mij worden door de organisatie ook bepaalde tips gegeven hoe je best je vespa voorbereidt.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Als het een georganiseerde reis betreft. Met volgwagens, mecaniekers, rijdende keuken en noem maar op, Dat je zo goed als overal bijstand kan krijgen (inbegrepen in de prijs). Waar moet je U dan zorgen over maken ? enkel om de prijs toch.

Link naar reactie

vorig jaar heeft er iemand meegereden met een splinternieuwe gts 300 die meer olie dronk dan benzine op het einde van de dakar rit

alle geluk had ze dat de gts nog garantie was en dat ze een compleet nieuwe motor blok had gekregen via de firma waar ze die gekocht had .

 

qua voor de mechaniek moet je naar niks zien de assistentie me de volgwagens helpen je steeds bij panne of dergelijke zolang iedereen maar op de kamp plaats toekomt.

voor de volgende rit aan te vangen . de beproeving is zwaar maar de moeite waard .!!!

men collega van het werk is daar de mede co mechanieker bij de dakar ritten :)

die rijdt achteraan me de mancat achter de bende aan.

en verteld er ieder jaar leuke verhalen over .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...