Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Oldtimerverzekering


mr tall

Aanbevolen berichten

U verplichten met al uw verzekeringen naar 1 maatschappij te trekken om een verzekering bij hun te kunnen afsluiten, is dacht ik koppelverkoop en is verboden. 

Kijk is in het Topic Verzekeringen op dit forum, schijnt dat deze http://www.groep-alpha.com/index.php?option=com_content&view=article&id=84&Itemid=97 goeie voorwaarden heeft.

Link naar reactie

verzekeren als classicscooter/moto een mogelijkheid? Heeft een goedkoper tarief dan gewone verzekering, iets duurder dan oldtimerverzekering. Maar enige voorwaarde is dat het verzekerde voertuig niet gebruikt mag worden voor woon-werk.

Link naar reactie

De beperkingen van kilometers, nacht, woon-werk… hebben eigenlijk niets met de verzekering te maken. Die hangen vast aan de O-plaat voor wagens. Omdat die niet jaarlijks gekeurd worden. Verzekeringen spelen daar op in om goedkopere tarieven te kunnen hanteren. (ze hebben eigenlijk een garantie om er tussenuit te kunnen muizen als je niet in orde bent).

Voor motoren bestaat die O-plaat niet, omdat hij niet gekeurd moeten worden. Volgens de wet heb jij dus géén beperkingen.

 

Als jouw verzekering je beperkingen probeert op te leggen voor oldtimer motoren, dan zijn ze al op voorhand excusen aan het zoeken om niet te moeten betalen als je ooit iets aan de hand hebt.

 

Een tip: ga naar een makelaar die ervaring heeft met Oldtimers. Erard verzekeringen in langemark is een echte aanrader. Zoals het voor een verzekeraar hoort zijn er geen beperkingen behalve de wettelijke. En zelfs dan nog… Ook voor mijn oldtimer auto's ben ik steeds verzekerd, zelfs al overtreed ik de oldtimer-wet. Dat staat op papier!

 

Vergeet ook niet… je hebt een verzekering op 2 momenten nodig: als je zelf in fout bent om de andere partij(en) te betalen. Maar ook als de andere partij in fout is, om correct, binnen aanvaardbare termijn, een juist bedrag te krijgen van de verzekering van de tegenpartij. Dat 2e zal in ons geval enkel juist gebeuren bij bedrijven die ervaring hebben met oldtimers. 

Voor een 'gewone' verzekering is een PX uit de jaren 80 niet meer dan enkele honderden euro's waard. Ik moet er geen tekeningetje bij maken

 

;-)

Link naar reactie

O-plaat voor een moto...das het eerste wak daarvan hoor :)

 

Ik heb ook "oldtimer"verzekering, zonder beperkingen, op mijne PX...

Ik zit wel met mijn huis en mijn wagen en mijn PK 50 bij dezelfde verzekering...

 

Geen beperkingen uiteraard om te rijden, verzekeringen die zoiets durven zeggen zijn verkeerd bezig :) 

Link naar reactie

Hoi, Als ge van Antwerpen bent ... .Er is een bureel van Touring op de kaai , bijna aan de voetgangerstunnel.

 

Op mijn papieren van mijn moto staat niets speciaal , type M2?

 

Heb daar ook een verzekering voor een Yamaha 125 scooter , en betaal daar ook maar 117€ voor.

 

Ik heb wel de ideale ouderdom, en zit al jaren aan bonus-malus  0,00000000 zero.

 

Woon ook in Groot-Antwerpen ... ... anders was het goedkoper ( zever, ik weet het ... .maar het is zo !!)

 

Eddy.

Link naar reactie

Mr Tall: verzekeringsmaatschappijen maken geen onderscheid tussen motor of oldtimer motor. Als je bij Touring zit met je andere verzekeringen, dan ga je naar daar, vraag je dat ze je een voorstel doen dat in de lijn ligt van de concurrentie, of je bent weg met al je verzekeringen. Jij bepaalt toch hoe en waar je verzekerd wil zijn? 

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Het is bijna 5 jaar na de laatste comment, voor diegene die er interesse in hebben kunnen het gerust doornemen. Ondertussen is er wel een O-nummerplaat voor motoren als je deze nu onder dat statuut zou inschrijven. Heb het gevonden op de overheidssite van FOD: https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/kentekenplaten/t_o_m_q_en_8_nummerplaten

 

Daarnaast is er blijkbaar ook een nieuwe reglementeren m.b.t. het statuut "oldtimer" (O-plaat) waarbij de omschrijving behoorlijk vaag is. Dus m.a.w. héél wat grijze zones zijn die je vrij mag interpreteren. https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/inschrijving_van_voertuigen/kentekenplaten/oldtimer_nummerplaat 

 

Hopelijk hebben verschillende mensen hier wat aan voor de toekomst.

Groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...