Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welk Is De Beste Gps Voor Ne Vespa


Spike318

Aanbevolen berichten

Het hangt er een beetje vanaf wat de bedoeling is. De rider is heel stevig en gebruiksvriendelijk maar als je bvb naar het buitenland gaat reizen heeft die 1 groot nadeel, na de batterij kan je niet opladen als de rider gemonteerd is.  Je kan wel zo'n 7.00u rijden op "zuinige modus" (beeld gaat weg tot zo'n 3km voor de volgende afslag).

 

Voor ritjes in Belgie is de Rider idd ideaal, je kan zelf "kronkelroute" inschakelen die speciaal voor motorrijders is ontwikkeld. Met 1 druk op de knop rijd je dan langs mooie motovriendelijke wegen naar je bestemming.

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

in vervolg op wat @nero uitlegt, de zumo 390lm heeft tegenwoordig ook die kronkelroute standaard als mogelijke instelling.

Ikzelf heb een zumo 350lm en ben daar tevreden over.

Er bestaat ook de mogelijkheid om een micro-sd kaartje van 'on-route' in je gps in te pluggen (z 350lm) en dan heb je de keuze tussen de verschillende kaarten en de manier waarop je gps de route uitzet. Je kan ook bv zelf je route maken via base camp v Garmin en dan deze zelf vooraf gemaakte route opladen in je gps.

Mogelijkheden zat zou ik zeggen   :)

 

Mvg, Luciano

Link naar reactie

hey, op de Zumo 350 LM kun je daar ook routes opzetten die je thuis maakt?

yep,

zie hierboven; via 'basecamp' een gratis programma van Garmin maak je thuis route's die je kan opladen in je gps. Je hebt dan wel een Garmin Gps nodig, je moet namelijk de kaart van je Gps in het programma opladen/dupliceren en dan ben je vertrokken...

Op internet is er uitleg te vinden van hoe je het allemaal+etc. moet doen.

Mvg, Luciano

Link naar reactie
  • 2 weken later...

@Geert,

 

een 350lm is niet zo uitgebreid als ne 660lm. Met een 660lm kan je oa. ook telefoneren, je mp3 beluisteren, traffic controle installeren, rijbaan selectie ook nog dacht ik. Wss ben ik zeker nog enkele zaken vergeten. Heb al wel enkele malen gehoord dat het scherm van een 660 in de zon moeilijker leesbaar zou zijn, of het effectief zo is weet ik niet, ik heb een 350lm en die volstaat voor mij qua mogelijkheden.

! er is nu ook nog een 390lm > deze heeft oa. de functie van (zoals bij tomtom) kronkelroutes als extra, een 350lm heeft dat weer niet > maar dat is op te lossen via het sd-kaartje van on-route.

 

En je kan wel routes importeren in een 350lm, moeten wel in gpx bestand zijn. En die moeten daarom niet gemaakt zijn via 'base camp' mag ook v een andere site komen, maar wél in gpx bestand

 

Mvg, Luciano

Link naar reactie

Ken nogthans verschillende Zumo 660 GPS gebruikers, die niet zo gelukkig zijn. dat ze steeds het accu deksel moeten demonteren om aan de usb aansluiting te kunnen. En de meer prijs voor alle mogelijkheden extra op de 660, door zo goed als niemand word gebruikt. Als het om het rijden van routes gaat op WEGEN volstaat zeker de 350. Hou wel rekening dat je geen SPOOR kan in laden. Bvb een ofroad route, een ofroad wandel route of fiets route, door veld bos of weiden. Of gewoon een fiets paden route, fietspaden staan niet op het kaart materiaal. GOED nadenken voor je mis koopt. Als je ten rade gaat op de site van fiets route planner, zijn daar heel veel fiets routes van te downloaden maar enkel in SPOOR, wat dus de 210, 220,340,350,390 niet kan.

Persoonlijk rij ik altijd de routes op zicht geladen in de GPS, zonder gebruik te maken van alle andere toeters en bellen, die mij in mijn consentratie op de weg kunnen storen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het hangt er een beetje vanaf wat de bedoeling is. De rider is heel stevig en gebruiksvriendelijk maar als je bvb naar het buitenland gaat reizen heeft die 1 groot nadeel, na de batterij kan je niet opladen als de rider gemonteerd is.  Je kan wel zo'n 7.00u rijden op "zuinige modus" (beeld gaat weg tot zo'n 3km voor de volgende afslag).

 

Voor ritjes in Belgie is de Rider idd ideaal, je kan zelf "kronkelroute" inschakelen die speciaal voor motorrijders is ontwikkeld. Met 1 druk op de knop rijd je dan langs mooie motovriendelijke wegen naar je bestemming.

 

Groetjes, nero.

@MILF Jij had tomtom gps op uwe vespa he. Maar kan dat kloppen dat tyre niet op een mac (apple) draait? Of heb jij het windows systeem thuis?
Als je een oplossing weet zijn die ook welkom
 
Groetjes
Link naar reactie

Elaba, mij verwijten van MILF! :D

 

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog een route heb gepland, maar idd gebruikte ik Tyre (een gratis programma te downloaden op WWW.) Je moet de route wel opslaan in de juiste extensie voor TomTom.

 

Je kan ook de gereden routes ook opslaan op je GPS heb ik onlangs ontdekt! :)

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...