Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rally Project – Faro Basso Project – Custom Vnb Project


dmi

Aanbevolen berichten

Steve:

 

I have not worked on an  A. Rolle speedometer before, I would not have
replacement parts for the internals.
I have lenses and bezels that should work. Labor would start at $50 and
return shipping should be insured as the value of this speedometer would not
be easy to replace.

 

 

 

 

Djeezes... ik wist niet dat ik een teller van goud had :-D

Bij Maskes willen ze er meteen aan beginnen. maar als ik de internationale reacties zo lees lijkt het me écht een waardevol ding.  

Link naar reactie

Volgende week 3 frames laten stralen! Spannend.

 

Behalve een paar M3 en M5 boutjes niets afgebroken of kapotgeroest. 

 

Weeral 2 vraagjes voor de kenners:

1) hoe zit het bakje onder de carburateur bevestigd? Het is te smerig dus ik zie het niet. 

2) De wielmoeren zijn van messing. Zijn die origineel verchroomd of vernikkeld? Als het niet zo is zou messing een vreemde keuze zijn. En alle andere onderdelen die ik weet dat messing zijn (tellerrand, schakelaardekseltje) hebben een chroom- of nikkellaag. Enkel, Technica vermeldt niets over die wielbouten

Link naar reactie

Mooie projecten.

Ik betwijfel als de tellerrand, schakelaarkapje van messing zijn.

Dit is volgens mij gewoon plaatstaal die gechromeerd werd.

Wetende dat om te chromeren normaal eerst het te chromeren onderdeel verkoperd/vermessingd wordt. Om de hechting met de chromelaag beter te laten gebeuren.

Daarna wordt alles verchroomd, en opgepolierd.

Link naar reactie

ik kan niet zo'n gedetailleerde foto's maken, maar waar de tellerrand is gescheurd zie je mooi dat de kern van het metaal messing is. 

Wellicht was het goedkoper om rechtstreeks op messing te verchromen ipv staal te verkoperen, vernikkelen en dan te chromeren.

Link naar reactie

Prijs voor het opnieuw chromeren is binnen. Valt reuze mee! proberen alles origineel te houden!

 

Volgende week alle stukken binnen doen en wachten :-)

Link naar reactie

Ben er ondertussen achter dat de wielmoeren wel degelijk messing waren origineel. Ben niet helemaal zeker of ze dan ook gechromeerd horen te zijn. Ik denk het niet. 

 

Frames staan klaar om te laten stralen. Heb eerst de bodems er uitgeslepen om ook de kokerbalk te kunnen laten stralen. De kokerbalk (en vloerplaat rond de kokerbalk) van de faro basso was in perfecte staat. Niets aangetast. De vloerplaat was enkel aan de randen geroest. De Rally is (gelukkig) ooit erg slecht gelast. Dat wil zeggen: enkel aan de zijkanten. Bij het losliepen van de gerepareerde plaat is de originele kokerbalk perfect onbeschadigd tevoorschijn gekomen. Eén klein zichtbaar roestgaatje langs binnenuit, wat er waarschijnlijk 20 zullen zijn na het stralen. Maar voorlopig wel tevreden! Hopelijk heb ik de frames snel terug!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

nah… ik heb al een vnb die netjes origineel in de roest staat (maar technisch 100% gereviseerd).

Deze moet weer als nieuw worden. 

 

Ondertussen heb ik de achterkant van een ACMA frame, dat keihard is, om het achterspatbord uit te halen.

En sinds vanmorgen zijn de FB en de Rally ingeschreven. Dus geen zorgen meer over de papieren (ik had het originele inschrijvingsbewijs van de FB niet).

 

De frames nog steeds niet naar de straler gedaan. Er komt steeds een nieuw project bij waar ik aan begin. Ondertussen heb ik Vespa 7 gekocht. 

Link naar reactie

Nu pas dit topic ontdekt, moest verdikke bij restauraties staan.

 

Hierbij vergeleken was mijn resto projectje om te lachen...

 

Is je gouden teller gemaakt ? Bij Maskes dan ?

Als je een goed adres hebt om te chromeren, wil je mij dat dan bezorgen per pm ?

Uw projecten zijn nogal de moeite, amai nog niet. 

 

Fotookes blijven posten he, ik volg het met veel interesse en vooral veel RESPECT

 

Pieter

Link naar reactie

Pieter, ik was het nog vergeten te zeggen: mijn chroomwerk heb ik binnen gedaan bij Mossu in Waasmunster. Er bestaan over de diverse chromagebedrijven altijd positieve en negatieve berichten. Maar van Mossu ga je niet veel negatiefs lezen. Behalve de wachttijden misschien. 

 

Ondertussen ben ik bezig al het materiaal te verzamelen dat gepoedercoat mag worden. Van de VM laat ik niets poedercoaten, daar komt enkel lak op. Maar het zilvergrijs van de Rally, het zadelframe en al die dingen wel. 

Link naar reactie

Heeft er trouwens iemand een foto van een origineel zadelframe van een VM? het mijne is verroest. Ik denk dat het vroeger zwart was met chromen veren en beugel. Maar ik vind er verschillende foto's van terug. Soms is alles zwart, inclusief helmhaakje, soms is het helmhaakje zilver, soms is de voorste veer chrome,... Ik wil het weer origineel, dus alle tips zijn welkom.

 

Ook de chokehendel weet ik niet.

Link naar reactie

Vandaag zijn de nummerplaten van de rally (geen verrassing, daar had ik papieren van) en de Faro Basso toegekomen. Van die laatste bestonden geen papieren meer, én hij zat niet meer in de database van de DIV. Maar aangezien ik de oude nummerplaat nog heb, en de vorige eigenaar reeds lang overleden is kon hij toch opnieuw ingeschreven worden. 

Link naar reactie

Nee hoor, dat staat zo in de wet. Ik had mezelf goed geïnformeerd. Je kan een belgisch voertuig in principe enkel zonder papieren inschrijven met een attest van verlies. Als je dat hebt mag de div het in principe niet weigeren. Nu ja... ze sturen je toch nog even langs de douane om je chassisnummer in het systeem te laten zetten enzo hoor. Op dat attest moeten verplicht een aantal gegevens staan. Zoals de vorige nummerplaat, kleur enzovoort. Die gegevens had ik. Het laatste moeilijke punt was dat dat attest in principe enkel aan de vorige eigenaar kan uitgereikt worden. Er zijn maar enkele uitzonderingen op die regel. Eén ervan is als je kan bewijzen dat de vorige eigenaar overleden is. 

 

Dus ik wist in principe wel dat het ging lukken ;-)

Link naar reactie

Sorry...

 

Ik wou zeggen...

 

 

Rally 200 ... uit 1974 ...

 

 

Mijn droomvespa EN mijn geboortejaar...

 

 

Dus ALS je die ooit moest verkopen...denk aan mij ;)

Link naar reactie

Frederik heeft me ook al een aantal koopjes getipt ;-)

 

Maar ik moet jullie beide teleurstellen voorlopig. Hij staat niet te koop. Ik heb hem zelf van mijn schoonbroer kunnen kopen voor 600 euro met de ongeschreven overeenkomst dat hij zo 'in de familie' bleef. En dus waarschijnlijk de enige manier dat hij er ooit nog eens op kon rijden.

 

Mijn schoonbroer is trouwens ook van '74 ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...