janvda Geplaatst: 7 januari 2014 Delen Geplaatst: 7 januari 2014 Maskes doet da ook al eens, zo'n tellerrevisie Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 7 januari 2014 Delen Geplaatst: 7 januari 2014 kloptn Maskes in Rijen (NL) heeft dat ook op hun website staan Link naar reactie
dmi Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2014 Steve: I have not worked on an A. Rolle speedometer before, I would not havereplacement parts for the internals.I have lenses and bezels that should work. Labor would start at $50 andreturn shipping should be insured as the value of this speedometer would notbe easy to replace. Djeezes... ik wist niet dat ik een teller van goud had :-D Bij Maskes willen ze er meteen aan beginnen. maar als ik de internationale reacties zo lees lijkt het me écht een waardevol ding. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 7 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2014 Volgende week 3 frames laten stralen! Spannend. Behalve een paar M3 en M5 boutjes niets afgebroken of kapotgeroest. Weeral 2 vraagjes voor de kenners: 1) hoe zit het bakje onder de carburateur bevestigd? Het is te smerig dus ik zie het niet. 2) De wielmoeren zijn van messing. Zijn die origineel verchroomd of vernikkeld? Als het niet zo is zou messing een vreemde keuze zijn. En alle andere onderdelen die ik weet dat messing zijn (tellerrand, schakelaardekseltje) hebben een chroom- of nikkellaag. Enkel, Technica vermeldt niets over die wielbouten Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 8 januari 2014 Delen Geplaatst: 8 januari 2014 Mooie projecten. Ik betwijfel als de tellerrand, schakelaarkapje van messing zijn. Dit is volgens mij gewoon plaatstaal die gechromeerd werd. Wetende dat om te chromeren normaal eerst het te chromeren onderdeel verkoperd/vermessingd wordt. Om de hechting met de chromelaag beter te laten gebeuren. Daarna wordt alles verchroomd, en opgepolierd. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 8 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2014 ik kan niet zo'n gedetailleerde foto's maken, maar waar de tellerrand is gescheurd zie je mooi dat de kern van het metaal messing is. Wellicht was het goedkoper om rechtstreeks op messing te verchromen ipv staal te verkoperen, vernikkelen en dan te chromeren. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 9 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2014 Prijs voor het opnieuw chromeren is binnen. Valt reuze mee! proberen alles origineel te houden! Volgende week alle stukken binnen doen en wachten :-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 januari 2014 Delen Geplaatst: 10 januari 2014 Als je een magneet tegen de "messing" delen houdt weet je direct of er staal in zit, het zou me tenzeerste verwonderen dat men de wielbouten uit messing heeft gemaakt. En, schiet er nog wat over van het chasis na het stralen? Groetjes, nero. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 13 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2014 Ben er ondertussen achter dat de wielmoeren wel degelijk messing waren origineel. Ben niet helemaal zeker of ze dan ook gechromeerd horen te zijn. Ik denk het niet. Frames staan klaar om te laten stralen. Heb eerst de bodems er uitgeslepen om ook de kokerbalk te kunnen laten stralen. De kokerbalk (en vloerplaat rond de kokerbalk) van de faro basso was in perfecte staat. Niets aangetast. De vloerplaat was enkel aan de randen geroest. De Rally is (gelukkig) ooit erg slecht gelast. Dat wil zeggen: enkel aan de zijkanten. Bij het losliepen van de gerepareerde plaat is de originele kokerbalk perfect onbeschadigd tevoorschijn gekomen. Eén klein zichtbaar roestgaatje langs binnenuit, wat er waarschijnlijk 20 zullen zijn na het stralen. Maar voorlopig wel tevreden! Hopelijk heb ik de frames snel terug! Link naar reactie
live to ride Geplaatst: 27 januari 2014 Delen Geplaatst: 27 januari 2014 Ik heb die faro basso ook gaan bekijken: gezien hij in mijn buurt stond. maar leek voor wat te veel werk. maar voor de rest een mooi project zou ik zeggen. Link naar reactie
cortez Geplaatst: 29 januari 2014 Delen Geplaatst: 29 januari 2014 Zo laten en wat oplappen. Motor fixen en rijden? (en nieuwe bandjes natuurlijk) Is een kunstwerk op zijn eigen! Link naar reactie
dmi Geplaatst: 30 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2014 nah… ik heb al een vnb die netjes origineel in de roest staat (maar technisch 100% gereviseerd). Deze moet weer als nieuw worden. Ondertussen heb ik de achterkant van een ACMA frame, dat keihard is, om het achterspatbord uit te halen. En sinds vanmorgen zijn de FB en de Rally ingeschreven. Dus geen zorgen meer over de papieren (ik had het originele inschrijvingsbewijs van de FB niet). De frames nog steeds niet naar de straler gedaan. Er komt steeds een nieuw project bij waar ik aan begin. Ondertussen heb ik Vespa 7 gekocht. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 Nu pas dit topic ontdekt, moest verdikke bij restauraties staan. Hierbij vergeleken was mijn resto projectje om te lachen... Is je gouden teller gemaakt ? Bij Maskes dan ? Als je een goed adres hebt om te chromeren, wil je mij dat dan bezorgen per pm ? Uw projecten zijn nogal de moeite, amai nog niet. Fotookes blijven posten he, ik volg het met veel interesse en vooral veel RESPECT Pieter Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 31 januari 2014 Delen Geplaatst: 31 januari 2014 en het staat bij restauraties... Link naar reactie
dmi Geplaatst: 6 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2014 Pieter, ik was het nog vergeten te zeggen: mijn chroomwerk heb ik binnen gedaan bij Mossu in Waasmunster. Er bestaan over de diverse chromagebedrijven altijd positieve en negatieve berichten. Maar van Mossu ga je niet veel negatiefs lezen. Behalve de wachttijden misschien. Ondertussen ben ik bezig al het materiaal te verzamelen dat gepoedercoat mag worden. Van de VM laat ik niets poedercoaten, daar komt enkel lak op. Maar het zilvergrijs van de Rally, het zadelframe en al die dingen wel. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 6 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2014 Heeft er trouwens iemand een foto van een origineel zadelframe van een VM? het mijne is verroest. Ik denk dat het vroeger zwart was met chromen veren en beugel. Maar ik vind er verschillende foto's van terug. Soms is alles zwart, inclusief helmhaakje, soms is het helmhaakje zilver, soms is de voorste veer chrome,... Ik wil het weer origineel, dus alle tips zijn welkom. Ook de chokehendel weet ik niet. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 11 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Vandaag zijn de nummerplaten van de rally (geen verrassing, daar had ik papieren van) en de Faro Basso toegekomen. Van die laatste bestonden geen papieren meer, én hij zat niet meer in de database van de DIV. Maar aangezien ik de oude nummerplaat nog heb, en de vorige eigenaar reeds lang overleden is kon hij toch opnieuw ingeschreven worden. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Cool Dimitri! Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Super dat ze al ingeschreven zijn, voor de Faro Basso heb je een gelukje gehad denk ik. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 11 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Nee hoor, dat staat zo in de wet. Ik had mezelf goed geïnformeerd. Je kan een belgisch voertuig in principe enkel zonder papieren inschrijven met een attest van verlies. Als je dat hebt mag de div het in principe niet weigeren. Nu ja... ze sturen je toch nog even langs de douane om je chassisnummer in het systeem te laten zetten enzo hoor. Op dat attest moeten verplicht een aantal gegevens staan. Zoals de vorige nummerplaat, kleur enzovoort. Die gegevens had ik. Het laatste moeilijke punt was dat dat attest in principe enkel aan de vorige eigenaar kan uitgereikt worden. Er zijn maar enkele uitzonderingen op die regel. Eén ervan is als je kan bewijzen dat de vorige eigenaar overleden is. Dus ik wist in principe wel dat het ging lukken ;-) Link naar reactie
Cult Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Sorry... Ik wou zeggen... Rally 200 ... uit 1974 ... Mijn droomvespa EN mijn geboortejaar... Dus ALS je die ooit moest verkopen...denk aan mij Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 11 februari 2014 Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Achteraan aanschuiven, Cult! Ben ook van 1974 én vind dmi nen helen toffen Link naar reactie
dmi Geplaatst: 12 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Frederik heeft me ook al een aantal koopjes getipt ;-) Maar ik moet jullie beide teleurstellen voorlopig. Hij staat niet te koop. Ik heb hem zelf van mijn schoonbroer kunnen kopen voor 600 euro met de ongeschreven overeenkomst dat hij zo 'in de familie' bleef. En dus waarschijnlijk de enige manier dat hij er ooit nog eens op kon rijden. Mijn schoonbroer is trouwens ook van '74 ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.