Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Afregelen Bitubo Voorschokdemper


picard

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Zopas heb ik mijn GTS getrakteerd op een nieuwe voorschokdemper van bitubo (besteld via easy parts.be).

De beste setting van deze schokbreker zal ik waarschijnlijk nog moeten ondervinden tijdens het rijden.

Ik heb hier wel op het forum al verschillende GTS rijders tegengekomen die ook zijn overgestapt op bitubo en daarom had ik graag wat feedback van jullie gekregen over de ideale afstelling.

 

Thanks,

 

 

 

Link naar reactie

Deze afstelling heb ik een paar keer tegengekomen op buitenlandse onafhankelijke fora: (voor wat het waard is)

 

                  

"Preload: 4 complete turns down from factory
Damping: 5 clicks up from softest"

Verder lees ik dat hij heel hard afgesteld zou zijn fabriek af.

 

geef wat feedback over het resultaat, ik denk ook aan een bitubo voor en achter op de gts

 

grtz

 

tim

 

Link naar reactie

Deze afstelling heb ik een paar keer tegengekomen op buitenlandse onafhankelijke fora: (voor wat het waard is)

 

                  

"Preload: 4 complete turns down from factory

Damping: 5 clicks up from softest"

Verder lees ik dat hij heel hard afgesteld zou zijn fabriek af.

 

geef wat feedback over het resultaat, ik denk ook aan een bitubo voor en achter op de gts

 

grtz

 

tim

 

Voorlopig staat de preload ring 2 volledige omwentelingen lager dan fabrieksinstelling en de damping 3 kliks naar Hard, maar ik denk dat als je aan 5 verschillende mensen hun menig vraagt over de ideale setting je ook 5 verschillende antwoorden zal krijgen.

 

Het voordeel is dat je deze schokdemper op honderd en één manieren kan afregelen om aan te passen naar uw eigen persoonlijke rijstijl.

Ikzelf rij een paar dagen met deze setting en probeer dan een andere tot ik de voor mij ideale stand heb gevonden.

 

Greets,

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik haal deze efkes terug ,,,,,,kunnen jullie misschien even de eerste bevindingen hier al neerzetten,,,ik ben nl op zoek naar nieuwe dempers,( mijn vorige ervaringen met Bitubo) waren niet zo denderend,maar wel kwaliteit daar ni van,,,ik zou eigenlijk willen weten of je ze kan afstellen naar een comfortabele zone ipv beenhard,,tank joe

 

CHEERS

Link naar reactie

Tot hier toe ben ik er ook ni echt tevreden van. :(

Ondertussen heb ik al 101 standen uitgeprobeerd.

Momenteel heb ik de ring voor de demping 3 standen lager vanuit fabrieksafstelling gedraaid en de terugslag (gasbus op 1 klik vanuit de zachtste stand.

Het probleem is als je ze te zacht afstelt slaat de vering dicht bij de minste bobbel in de weg en heb je ook het gevoel dat je stuur los staat (wiebelen).

Zonde van het geld maar voor mij worden het de volgende keer terug de originele dempers. 

Link naar reactie

Tot hier toe ben ik er ook ni echt tevreden van. :(

Ondertussen heb ik al 101 standen uitgeprobeerd.

Momenteel heb ik de ring voor de demping 3 standen lager vanuit fabrieksafstelling gedraaid en de terugslag (gasbus op 1 klik vanuit de zachtste stand.

Het probleem is als je ze te zacht afstelt slaat de vering dicht bij de minste bobbel in de weg en heb je ook het gevoel dat je stuur los staat (wiebelen).

Zonde van het geld maar voor mij worden het de volgende keer terug de originele dempers. 

Volgens mijn bescheiden mening is de gasbus zoals jullie het hier noemen de rebound regeling en daar kan de demping van de uitverende demper mee regelen, volgens mij staat die bij jou veel te veel open... zet die even helemaal dicht en begin proef te rijden met 1 klik van helemaal dicht, komt de vering te traag terug nog 1 klik verder, enzo verder... maar nooit helemaal open of toch bijna helemaal open.

Aan je uitleg te horen slaat die vering dubbel en dit is enkel te verklaren aan te weinig demping (rebound)

Verder is de ring voor de hardheid van je vering, dit is makelijker in te stellen waneer eerst je rebound in orde is

Dan is het nog enkel te hard of te slap of gewoon goed.

Bij mijn malossi kan ik enkel de hardheid regelen (ring) de rebound is van in de fabriek met een gecalibreerde opening ingesteld.

En het mag gezegd zijn die staat redelijk stug in uitveren (rebound) maar voor mij picobello.

Grtzzz

Link naar reactie

Dus tot zover de meningen,,,,,,blijft diene Malossi er goed uitkomen,,,kheb ook al mijn oog laten vallen op diene YSS (sport),,nu nog even wachten hoe diene Zelioni er gaat uitkomen ;))

 

CHEERS

 

ik moet mij deftig inhouden,,want kheb voor de moment mijn voorwiel eraf gehaald en de fender helemaal losgemaakt,,ik doe ni graag dubbel werk :)

Link naar reactie

Ik rij met Bitubo's rondom op mijn GTS300 en ben hier heel tevreden over. Zoals ze geleverd worden staan ze veel te hard, misschien goed om op een circuit te rijden, maar niet op onze Vlaamse wegen vol putten en bulten.

 

Ik heb de veerspanning vooraan verminderd tot er nog ca. 3 cm schroefdraad zichtbaar is, demping op het zachtste. Mijn Vespa stuurt enorm precies zo, echt een plezier in de bochten.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

gisteren ook een BITUBO (voor) geplaatst, the Black Edition... beetje zitten klooien met een schroef die er niet af wou maar... ik heb gewonnen... ;)

nu nog een beetje spelen met de instellingen maar je voelt nu al dat het goed zit... en het ziet er natuurlijk super knap uit

 

p4pb10807471.jpg

 

 

p4pb10807472.jpg

Link naar reactie

Thanks..

Ik net nog beetje gaan testen... De veer heb ik gelaten zoals ik hem gisteren had gezet... 1 volledige ronde strakker dan dat hij is binnengekomen.

En dan de rebound 8 klikken van soft naar hard toe...

Maar belangrijkste is ... Ik durf mijn voorrem terug pakken.. Ook is de wobbel toch iets minder dan voorheen... Maar nog niet weg!

Morgen de veer eens beetje zachter proberen...

Link naar reactie

ik heb er de laatste tijd ook nog wat aan zitten prullen, heb het nu zo staan:

- vooraan: 32 mm veerspanning, demping 5 klikken van S naar H

- achteraan: 42 mm veerspanning

 

rijdt super comfortabel, maar de wobble krijg ik toch niet helemaal weg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...