Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gs160/ Ss180 Tuningkit?


nero

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Ondertussen is de piston is onderweg naar Edingen! :D

 

Ik heb ook het net wat afgesnuffeld naar andere tuningmogelijkheden en ben op dit gebotst:

op4dgl.jpg

 

 

Lijkt me een heel leuke manier om toch een 3de spoelpoort te hebben op een pistonported cilinder. Iemand ervaring met dit soort tuning?Van de voorkant krijgt men dan dit:

 

 

2m5yvma.jpg

 

 

Omdat ik een zowat een leek ben op tuning-gebied graag uw reacties! :rolleyes:

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

'Shady as fuck' lijkt me dit :)

 

Ik ben die foto's ook eens tegengekomen; in het stuk wat erbij hoort vertelt ie toch ook over dat ie toen nog niet veel wist, dat het pre-internet was en dat ie gewoon maar wat deed. Het heeft wel goed gereden, meen ik - dus als je avontuurlijk bent, en een SS cilinder op overschot hebt - gaan met die dremel! :D

Link naar reactie

Heb je deze ook gevonden?

http://www.scooterotica.co/forum/viewtopic.php?f=8&t=22810

En ik heb hier nog een uitlaat connector buis conversie dinges liggen, voor een GS/SS waarmee je een normale PX uitlaat kunt gebruiken... Misschien kun je wat meer PKtjes uit een Sip Road of eeb BGM Big Box trekken? Je mag 'em hebben als je denk dat je er iets aan hebt... Hij komt van scootrs.

Link naar reactie

the "in(glorious) Fasfrog SS180 conversion". Made in the 80s when it was a nightmare to find some overbore piston to cope with an original seized barrel...As you can see it's been made in a real teenage "it's pissing me off doing it clean" way!

it was a real pleasure to drive this setup at the time: lots of bottom end torque and (combinated with the short gearing) an express pullman up to 120 km/h in a few seconds...

Link naar reactie

@Maarten: dat conversiestuk naar een 200cc-uitlaat staat er reeds een hele tijd op, wel in combinatie met een Sito+ uitlaat. Toch bedankt!

 

De ontstekingsupgrade is ook gedaan in combinatie met een MWW- vliegwiel, zo'n plastiic vliegwiel dat standaard op de VP zit lijkt me op termijn "dodelijk" voor de koppeling. :)

 

De koppeling zelf is ook al verstevigd dmv een metalen band rond de koppelingskooi (http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/18806-versterkte-koppeling-ss180/?hl=%22versterkte+koppeling%22 ). Ik kan eventueel de DRT-koppeling die nu op het schab ligt opnieuw gebruiken (zie http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/17881-drt-koppeling-gs150-ss180/?hl=%22drt-+koppeling%22 ), maar nu in combinatie met een (dikke) spacer. Ik vermoed dat daar nog een paar paardjes te winnen zijn. :)

 

Het uitvergroten van de spoelpoorten is idd nog een mogelijkheid, maar gaat dit met behoud van de originele carb (uitboren? ) of gaat men geen winst halen als deze niet groter wordt?

 

Bedankt voor de input!

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ondertussen is de zuiger toegekomen. Vergeleken met een normale ss180-piston lijken de spoelpoorten me iets nauwer en de kop iets ronder (minder squish? ) .  Onderaan is de originele? piston afgeschuind naar binnen, maakt dit wat uit (weerstand) of maakt het geen verschil als ik de nieuwe ook afschuin?

 

Op een ander forum heb ik gelezen dat men de zuigeras op de zijkanten afdicht met kurk, doen of absoluut not done?  6srn9i.jpg

 

 

Groetjes, nero.

 

fuumf9.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Interessante site!

 

Heb ooit een 59mm piston gestoken met 3 segmenten. De vespa reed heel goed, alleen denk ik dat de ontsteking niet helemaal correct stond. Op een bepaald moment reed ik ip een autostrade (volgas natuurlijk :) ) en plots begon de motor enorm te kloppen. Op een bepaald moment dacht ik dat hij ging uiteenspatten. Gestopt op de pechstrook, even gewacht en ik kom weer vertrekken. 5 minuten later weer van dat... Ben dan maar op mijn gemakske naar huis gereden en direct een andere cilinder met kleinere overmaat gestoken.

 

De cilinderwand van een GS150 heeft zowiezo al weinig overschot, met een overmaat van 59 blijft er maar een dikke mm staal over. Mogelijk was oververhitting de oorzaak, maar wat het kloppen veroorzaakte en wat er juist klopte heb ik niet kunnen ontdekken (geen zichtbare schade aan krukas, cilinder of piston)

 

Groetjes, nero.   

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

 

  • we zullen het monteren en alle in en uitlaat timings opmeten , deze ook eens toepassen op een standaard gs cilinder en zien wat het geeft
  • hopelijk beter dan een standaard px200
  • tot deze zomer ergens op de grasstrack met mijn getoppenbandeVS3!

 

En? Al verder geraakt met je project? 

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...