wijlen de Makke Geplaatst: 15 januari 2014 Delen Geplaatst: 15 januari 2014 Goe bezig Neroke, ben benieuwd wat da ga geven, dan krijg ik zeker in mijn pannen. Grtjs Makke Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2014 Ondertussen is de piston is onderweg naar Edingen! Ik heb ook het net wat afgesnuffeld naar andere tuningmogelijkheden en ben op dit gebotst: Lijkt me een heel leuke manier om toch een 3de spoelpoort te hebben op een pistonported cilinder. Iemand ervaring met dit soort tuning?Van de voorkant krijgt men dan dit: Omdat ik een zowat een leek ben op tuning-gebied graag uw reacties! Groetjes, nero. Link naar reactie
josse Geplaatst: 24 januari 2014 Delen Geplaatst: 24 januari 2014 volgens mij ga jij je motor in de vernieling rijden... Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2014 Waarom? Gevaar voor het breken van de segmenten of iets anders? Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 24 januari 2014 Delen Geplaatst: 24 januari 2014 'Shady as fuck' lijkt me dit Ik ben die foto's ook eens tegengekomen; in het stuk wat erbij hoort vertelt ie toch ook over dat ie toen nog niet veel wist, dat het pre-internet was en dat ie gewoon maar wat deed. Het heeft wel goed gereden, meen ik - dus als je avontuurlijk bent, en een SS cilinder op overschot hebt - gaan met die dremel! Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 januari 2014 Delen Geplaatst: 25 januari 2014 Heb je deze ook gevonden? http://www.scooterotica.co/forum/viewtopic.php?f=8&t=22810 En ik heb hier nog een uitlaat connector buis conversie dinges liggen, voor een GS/SS waarmee je een normale PX uitlaat kunt gebruiken... Misschien kun je wat meer PKtjes uit een Sip Road of eeb BGM Big Box trekken? Je mag 'em hebben als je denk dat je er iets aan hebt... Hij komt van scootrs. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 januari 2014 Delen Geplaatst: 25 januari 2014 Dit is van hetzelfde blok als die met de boost poort: Vergrootte poorten: http://s1302.photobucket.com/user/fastfrog/media/IMG_1381_zps153463fd.jpg.html 27 carb http://s1302.photobucket.com/user/fastfrog/media/IMG_1572_zps9ebd07b9.jpg.htm Ontsteking upgrade http://s1302.photobucket.com/user/fastfrog/media/IMG_1608_zps4aaa31be.jpg.html Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 januari 2014 Delen Geplaatst: 25 januari 2014 the "in(glorious) Fasfrog SS180 conversion". Made in the 80s when it was a nightmare to find some overbore piston to cope with an original seized barrel...As you can see it's been made in a real teenage "it's pissing me off doing it clean" way! it was a real pleasure to drive this setup at the time: lots of bottom end torque and (combinated with the short gearing) an express pullman up to 120 km/h in a few seconds... Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2014 @Maarten: dat conversiestuk naar een 200cc-uitlaat staat er reeds een hele tijd op, wel in combinatie met een Sito+ uitlaat. Toch bedankt! De ontstekingsupgrade is ook gedaan in combinatie met een MWW- vliegwiel, zo'n plastiic vliegwiel dat standaard op de VP zit lijkt me op termijn "dodelijk" voor de koppeling. De koppeling zelf is ook al verstevigd dmv een metalen band rond de koppelingskooi (http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/18806-versterkte-koppeling-ss180/?hl=%22versterkte+koppeling%22 ). Ik kan eventueel de DRT-koppeling die nu op het schab ligt opnieuw gebruiken (zie http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/17881-drt-koppeling-gs150-ss180/?hl=%22drt-+koppeling%22 ), maar nu in combinatie met een (dikke) spacer. Ik vermoed dat daar nog een paar paardjes te winnen zijn. Het uitvergroten van de spoelpoorten is idd nog een mogelijkheid, maar gaat dit met behoud van de originele carb (uitboren? ) of gaat men geen winst halen als deze niet groter wordt? Bedankt voor de input! Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Ondertussen is de zuiger toegekomen. Vergeleken met een normale ss180-piston lijken de spoelpoorten me iets nauwer en de kop iets ronder (minder squish? ) . Onderaan is de originele? piston afgeschuind naar binnen, maakt dit wat uit (weerstand) of maakt het geen verschil als ik de nieuwe ook afschuin? Op een ander forum heb ik gelezen dat men de zuigeras op de zijkanten afdicht met kurk, doen of absoluut not done? Groetjes, nero. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 30 januari 2014 Delen Geplaatst: 30 januari 2014 Kvind die afwerking van de spoelpoort er toch maar koddig uitzien Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2014 'k Heb er ook al beter gezien, maar de dremel ligt al gereed! Groetjes, nero. Link naar reactie
cutdowner Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 mannekes, op gs-teile shop staan er gs 150 piston tot 59mm te koop , Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Interessante site! Heb ooit een 59mm piston gestoken met 3 segmenten. De vespa reed heel goed, alleen denk ik dat de ontsteking niet helemaal correct stond. Op een bepaald moment reed ik ip een autostrade (volgas natuurlijk ) en plots begon de motor enorm te kloppen. Op een bepaald moment dacht ik dat hij ging uiteenspatten. Gestopt op de pechstrook, even gewacht en ik kom weer vertrekken. 5 minuten later weer van dat... Ben dan maar op mijn gemakske naar huis gereden en direct een andere cilinder met kleinere overmaat gestoken. De cilinderwand van een GS150 heeft zowiezo al weinig overschot, met een overmaat van 59 blijft er maar een dikke mm staal over. Mogelijk was oververhitting de oorzaak, maar wat het kloppen veroorzaakte en wat er juist klopte heb ik niet kunnen ontdekken (geen zichtbare schade aan krukas, cilinder of piston) Groetjes, nero. Link naar reactie
cutdowner Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 Enkele jaren geleden heb ik een kitje gekocht dat perfect past op een GS blokje, we zullen eens wat tijd vrijmaken om het te monteren ! Dus ze bestaan wel , wie zoekt die vindt. Link naar reactie
cutdowner Geplaatst: 9 februari 2014 Delen Geplaatst: 9 februari 2014 nog een laatste foto Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 @cutdowner: vette kit, vet project, maar GS150 toch? Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2014 Ziet er idd erg vet(tig) uit! Heb je soms de naam van de producent of een hint? Werkt blijkbaar met een reedvalve, ben benieuwd naar het resultaat! Groetjes, nero. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 nero, ooit had je kunnen lezen op de cilinder, PINASCO. Op een bepaalde leeftijd is dit natuurlijk wat moeilijker.:-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2014 'k Ben zo blind als ne mol; zie het nog niet... Toch bebankt voor de tip! Groetjes, nero. Link naar reactie
cutdowner Geplaatst: 10 februari 2014 Delen Geplaatst: 10 februari 2014 we zullen het monteren en alle in en uitlaat timings opmeten , deze ook eens toepassen op een standaard gs cilinder en zien wat het geeft hopelijk beter dan een standaard px200 tot deze zomer ergens op de grasstrack met mijn getoppenbandeVS3! Link naar reactie
nero Geplaatst: 11 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2014 Sneller dan een px200, da zou straf zijn! Ben benieuwd... Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 november 2015 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2015 we zullen het monteren en alle in en uitlaat timings opmeten , deze ook eens toepassen op een standaard gs cilinder en zien wat het geeft hopelijk beter dan een standaard px200 tot deze zomer ergens op de grasstrack met mijn getoppenbandeVS3! En? Al verder geraakt met je project? Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.