nero Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Via via ben ik in contact gekomen met de zaakvoerder van PLC CORSE 036, een Nederlandse firma gespecialiseerd in tuningmateriaal voor vespa's: http://www.plccorse.com/ Op mijn vraag of hij geen tuningcilinder kan ontwikkelen voor GS160/SS180 (+200cc) antwoordde hij positief. Alleen zou er een afname moeten zijn van ongeveer 200 stuks om uit de kosten te geraken... Als er hier mensen zijn die ook interesse hebben in zo'n kitje, laat het hier dan weten. Bij voldoende respons kan de productie worden opgestart! De prijs zou rond de 350€ liggen. Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Vet - dat kan Christiaan wel Ter inspiratie http://m.ebay.de/itm/141139773376?nav=SEARCH&sbk=1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2013 @Maarten : ik versta het die ebay cilinder eigenlijk niet... Heeft die dan geen poorten naar het carter toe? Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2013 Nu versta ik het (dankzij Arti Bella!). Groetjes, nero. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 19 december 2013 Delen Geplaatst: 19 december 2013 Awel Nero, begint het te kriebelen Grtjs Makke Link naar reactie
olympium Geplaatst: 21 december 2013 Delen Geplaatst: 21 december 2013 Hallo Nero, helaas past die niet op een 150GS,of toch? Groetjes olympium Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2013 Voor een GS 150 is de carteropening waar de cilinder in komt te klein en de draadstangen staan ook niet op dezelfde plaats. Gaat dus niet lukken voor de uwe. Groetjes, nero. Link naar reactie
olympium Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Hallo Nero, helaas. Zeg,ik heb dan die piston besteld bij SIP maar nog altijd niet aangekomen, is dat normaal,of is er ergens iets misgelopen ,mischien met de betaling met paypal. Hoe kan ik dat navragen ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2013 Normaal krijg je een bevestiging van Sip via mail dat de bestelling is aangekomen. Na een paar dagen krijg je een bericht dat de bestelling wordt gereed gemaakt voor "shipping" . Mogelijk is er vertraging met de feestdagen of is je bestelling niet doorgekomen. Stuur anders eens een maitje naar daar. De piston was toch op voorraad? Groetjes, nero. Link naar reactie
olympium Geplaatst: 22 december 2013 Delen Geplaatst: 22 december 2013 Hallo, ja hij was op voorraad maar ik heb geen bevestigingsmail gekregen maar aan een mail sturen had ik niet gedacht want dikwijls als de betaling niet klopt sturen ze ook een mail van waar blijf je met de afrekening.Groetjes olympium Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 Als je betaling niet doorkomt (wat blijkbaar bij paypal nog wel eens het geval is bij sip, maestro werkt ook vaak niet) krijg je geen mail bij sip. Enkel bevestigingsmail als alles goed ging. Het meest trefzekere bij sip is nog steeds creditcard. Zoals nero zegt kan het wel zijn dat je met de feestdagen langer moet wachten. Mailen is meestal zinloos mits geen antwoord krijgen. Bellen kan wel natuurlijk (in het duits of eigenkweek engels) Link naar reactie
olympium Geplaatst: 24 december 2013 Delen Geplaatst: 24 december 2013 Hallo, bedankt Nero en Geertvespa,en nog een zalige kerst. Groetjes olympium Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 leuk speelgoed maar 200 stuks is best veel Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2014 Heb de hoop hier ook stilaan opgegeven om voldoende gegadigden te vinden... Het probleem is dat mijn cilinder nu op de (volgens mij) grootste overmaat is geboord (Grand Sport piston 63,5mm) en met zo'n 24.000km op de teller begint de compressie toch wel te minderen. Blijven de volgende opties over: - nieuwe segmenten steken (als die al te vinden zijn). - de binnenwand van de cilinder laten bekleden met Nicasil zodat er opniew een kleinere overmaat kan worden gestoken (duur). - een nieuwe (gebruikte) cilinder aankopen (ook vrij duur). We zien wel... Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 En een klassieke 200cc conversie? Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 2 januari 2014 Is ook een mogelijkheid, alleen betrouw ik die toegelaste poort niet in een piston, moet perfect gelast worden en mag zeker niet loskomen... Groetjes, nero. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 Voor gs160 of ss180 ? Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 2 januari 2014 Delen Geplaatst: 2 januari 2014 Je kan ook een zuiger laten maken via grand sport dacht ik. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 De vraag is dan nog hoeveel zo'n kit zou moeten kosten? Welk vermogen hoop je d'eruit te krijgen? Kan de originele krukas dat aan? De originele koppeling? Kunnen bestaande expansieuitlaten aangepast worden om erop te passen of ga je die ook aanbieden? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 3 januari 2014 Delen Geplaatst: 3 januari 2014 De vraag is dan nog hoeveel zo'n kit zou moeten kosten? Welk vermogen hoop je d'eruit te krijgen? Kan de originele krukas dat aan? De originele koppeling? Kunnen bestaande expansieuitlaten aangepast worden om erop te passen of ga je die ook aanbieden? de eerste post zegt: de prijs zou rond de 350€ liggen Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2014 @Geertvespa: voor GS160 en SS180 (hebben beiden dezelfde motor, alleen heeft de MK1 een andere krukas. De cilinders zijn echter identiek. @Geronimooo: zal mijn licht eens opsteken bij grandsport. @Speedracer: nog geen enkel idee qua vermogen en krukas, de koppeling is nu al verstevigd na wat "perikelen" ivm het plaatsen van een vespatronic en een Sito+ uitlaat. Er betaat ook nog geen prototype, alles is dus eigenlijk mogelijk (als er genoeg vraag naar is). Aanbieden zit er dus (voorlopig) niet in... De prijs zou idd rond de 350€ kunnen liggen. Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 4 januari 2014 Delen Geplaatst: 4 januari 2014 Ik las ergens dat een Ape 175 piston ook in een SS 180 past; misschien dat die verder overmaats gaan? Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2014 Bedankt Maarten! Niet direct een overmaatse ape-cilinder gevonden, maar wel deze firma: http://www.gaenssle.de/Englisch/FrmSetE01.htm De grootst overmaat zou 64mm zijn (in voorraad) http://www.gaenssle.de/Artikelsuche.aspx Na het inbrengen van de gegevens krijg ik dit resultaat: Ko048.jpg 1708 Kolbenkit mit Ringen, Bolzen, Sicherungen, Durchmesser lieferbar bis 64,00 mm 64,00 42,5 16 Iemand ervaring met deze firma? Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 januari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 januari 2014 Bijna 200€ armer maar de piston (64mm) is besteld! Dan waarschijnlijk nog boren en honen en we zijn opnieuw vertrokken. Wie zei dat vespa's voor de minderbegoeden zijn? Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.