Roele Geplaatst: 17 december 2013 Delen Geplaatst: 17 december 2013 Ik heb een vespa van het bouwjaar 1959 die in belgie rond gereden heeft maar al verschillende jaren stil staat, ik heb deze gekocht van iemand die hem bij zijn peter gevonden had in een garage maar deze is gestorven, nu heb ik geen nummerplaat of papieren, zou ik deze nog ingeschreven krijgen? Zoja wie of wat moet ik contacteren voor papieren? Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 17 december 2013 Delen Geplaatst: 17 december 2013 Zo'n vragen zijn hier al verschillende keren de revue gepasseerd. Hieronder eentje om te lezen. http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/21327-faro-basso-zonder-papieren/ Link naar reactie
tweecilinderke Geplaatst: 18 december 2013 Delen Geplaatst: 18 december 2013 Ga eens naar BFOV en zoek eens onder "verlies boordducumenten", ik heb het ook zo gedaan en de procedure is nu bezig. Normaal met een goed einde binnen een weekje of 2. suc6 Link naar reactie
janneke Geplaatst: 26 februari 2014 Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Heb hetzelfde "probleempje" met mijn schuurvondst. Ik bezit nog wel de originele nummerplaat , de 1ste (en enige) eigenaar leeft nog en ik ben gisteren , met de nummerplaat en de eigenaar naar de plaatselijke politie geweest. Het gaat hier om een vespa GS 150 uit 1961 . De politie dacht dat het een Nederlandse nummerplaat was (blauwe met witte letters) maar de vespa is vroeger nooit buiten het dorp geweest hier (heeft ook maar 5300 km). Met het chasisnr en de nrplaat heeft de politie dan contact opgenomen met de "archieven" van DIV , maar die vonden zodadelijk niets. De gegeven moesten op fax gezet worden en dan zouden de gegevens door nog een andere dienst (dienst pre historie denk ik , hahaa) in de fichebakken moeten worden opgezocht. Ik zal het vervolg melden In bijlage enkele foto's Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 26 februari 2014 Delen Geplaatst: 26 februari 2014 Dat komt goed Janneke. Maar euh... een volledig originele GS met 5300 km en zo te zien in prachtige staat?! You f*cking lucky bastard!!!!!!!!!! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 27 februari 2014 Delen Geplaatst: 27 februari 2014 Alhoewel... uw koppelingskabel is zo te zien afgebroken... Da's héééél jammer want on-mo-ge-lijk te fixen... Maar allez... 'k zal mijn goed hart es tonen... Als ge mijn kilometers betaalt, zal ik 'm, uiteraard alleen maar om jou een plezier te doen, gratis en voor niks naar "'t oud ijzer" voeren... Link naar reactie
dmi Geplaatst: 4 maart 2014 Delen Geplaatst: 4 maart 2014 Dag Janneke... Mijn faro basso (van '53) was exact hetzelfde verhaal. Enige verschil was dat de vorige eigenaar gestorven was ondertussen. Je moet gewoon nog even langs de douane voor een vignet 705. Omdat ze daar een extra controle doen op de inschrijving van het voertuig. Vervolgens kan je op de DIV gewoon je plaat aanvragen. Zorg wel dat er op de dag dat je gaat een douanier zit. De mijne had ook een belgische (blauw-witte plaat) Er staat trouwens een belgische controlestempel in die platen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.