Macvespa Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Hello, kan er iemand dit geratel thuisbrengen? Koppeling is eruit geweest en nagekeken, bronzen bush vervangen alsook bronzen ding in koppelingdeksel, dat was redelijk goed uitgesleten :-) http://i1000.photobucket.com/albums/af123/macvespa/PX%20koppeling/IMG_0891_zps942ca25c.jpg Denk dat het eerder aan vliegwielkant ligt. Suggesties? txs! Trouwens: is dit normaal? Is daar normaal een inkeping in? Op de meeste foto's zie ik dat niet. Er zit wel degelijk een half maantje in de koppeling (maar die zit daarachter) http://i1000.photobucket.com/albums/af123/macvespa/PX%20koppeling/IMG_0889_zps6b220a39.jpg http://s1000.photobucket.com/user/macvespa/media/PX%20koppeling/VespaPXgeratel_zps4d6a7ace.mp4.html Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 De inkeping in de as bedoel je? Die is voor het lipje van het kroontje, waarmee je voorkomt dat de koppelingsmoer gaat draaien. Klink een beetje alsof je vliegwiel tegen de vliegwielkap aanloopt? Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 28 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2013 Maarten, idd die inkeping. Ok, ik gebruik geen "castellated nut" maar een nieuwere moer. Daar moet ik me dus geen zorgen over maken :-) Klinkt idd zo, maar ik heb onlangs de kap eens verwijderd en het bleef zo….. Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Is de motor onlangs gereviseerd geweest of hoeveel km's heb je er al meegereden? Als het vliegwiel effectief niets raakt gok ik op het roulement dat begint te slijten. Controleer eens of er geen speling op zit. Groetjes, nero. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 28 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2013 Pieter, Is onlangs gereviseerd . Nu ongeveer 900 km. Bedoel je het roulement achter vliegwiel ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Dat bedoel ik idd, maar op 900km is zo'n roulement nog niet versleten, tenzij de smering niet door komt (heb je het gaatje in het carter gecontroleerd?)... Groetjes, nero. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 28 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2013 Welk gaatje? Zal volgende week vliegwiel er eens afhalen en voelen aan het roulement Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Je kan aan het vliegwiel zelf voelen, is gemakkelijker en als er spel op is ga je dit bete voelen. Die lager wordt gesmeerd door de 2T-benzine. Daarvoor is er een gaatje voorzien dat vooraan in het carter begint aan de linkse spoelpoort en eindigt aan de lager (tussen de 2 oliekeringen). Had je dit probleem al voor je de koppeling had nagekeken en de duwpen vervangen? Groetjes, nero. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 28 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2013 Ahja, je bedoelt het gaatje aan het roulement. Dat is vrij. Ja. In het begin was het minder. Nu is het harder en vaker…. Ik dacht dat het aan de koppeling lag, vandaar. Maar nu is die perfect, dus kan het daar niet aan liggen. Link naar reactie
nero Geplaatst: 28 november 2013 Delen Geplaatst: 28 november 2013 Voor alle zekerheid kan je toch eens de vliegwielcover demonteren om te zien of hij langs de binnenzijde niet beschadigd is door het vliegwiel. Groetjes, nero. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 2 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2013 Nero, Vandaag even gekeken. Vliegwielcover is niet beschadigd. Ook zonder cover hoor ik het geratel. Wel merkte ik op dat de carbu niet volledig vastzat. Vastgezet, maar nog steeds. Ik vrees voor het roulement... Als ik het vliegwiel vastnam en even zachtjes links en rechts draaide was er een klein beetje speling precies. Maar dat heb ik op mijn px ook en daar is geen geratel? Stel: roulement , dwz motor eronder uit en openmaken damn... Link naar reactie
nero Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 Als je op relanti de koppeling trekt verhoogt dan het geratel of verandert het van toon? Groetjes, nero. Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 Naar links en rechts draaien helpt niet voor de speling op een rollager te voelen, je moet het vliegwiel op en neer proberen te bewegen. Haaks op de as en als er dan geen speling is, hoef je die niet te vervangen. Wat je ook is kan proberen is de ontstekingskaars eruit halen en dan manueel de motor draaien, waarschijnlijk ga je het geratel dan beter kunnen lokaliseren. Suc6 Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 2 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2013 Ik heb ook haaks geprobeerd. Geen echte speling te voelen. Manueel haal ik toch niet voldoende snelheid om het geratel te horen, wel? Ik hoor het niet als ik bv 1 tour maek met het vliegwiel ..., Ralenti check ik morgen Txs Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 Je kan hem kicken Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 2 december 2013 Delen Geplaatst: 2 december 2013 kicken maakt ook lawaai he @ khemoekeenwespoftwie. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 3 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2013 Nero: bij koppeling ingedrukt op ralenti verandert er niets. Geen verhoging of verandering van toon. Zonder bougie gekickstart. Hoor ik niet veel. Is enkel bij constante draaiing….. Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 3 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2013 Ik ben aan het verder denken: zou het misschien deze veer kunnen zijn die tijdens het dichtgooien van de carters een beetje verschoven is? http://i1000.photobucket.com/albums/af123/macvespa/Schermafbeelding2013-12-03om195134_zpsb43db227.jpg Link naar reactie
Fireball Geplaatst: 3 december 2013 Delen Geplaatst: 3 december 2013 mischien had je dit al bekeken, maar misschien een te lange bougie? Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 4 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2013 Bougie heeft er altijd al ingezeten. Link naar reactie
px125 Geplaatst: 8 december 2013 Delen Geplaatst: 8 december 2013 Misschien nog een ideetje te veel speling van de koppeling schijven in het koppelingshuis . Had ook zo een geluid na 500km te rijden met mijn getuned blokje. Link naar reactie
px125 Geplaatst: 8 december 2013 Delen Geplaatst: 8 december 2013 Misschien nog een ideetje te veel speling van de koppeling schijven in het koppelingshuis . Had ook zo een geluid na 500km te rijden met mijn getuned blokje. Link naar reactie
px125 Geplaatst: 8 december 2013 Delen Geplaatst: 8 december 2013 Misschien nog een ideetje te veel speling van de koppeling schijven in het koppelingshuis . Had ook zo een geluid na 500km te rijden met mijn getuned blokje. Link naar reactie
gunter Geplaatst: 8 december 2013 Delen Geplaatst: 8 december 2013 Anders misschien te veel speling van de koppeling schijven in het koppelinghuis Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 12 december 2013 Delen Geplaatst: 12 december 2013 Ik zou het koppelingsdeksel demonteren , Ik vermoed dat ,de hoedjes die de veren tegenhouden , tegen de rib in het koppelingdeksel komen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.