Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Handvatverwarming


kirstenGTS

Aanbevolen berichten

Na al die jaren de winterkoude getrotseerd te hebben ga ik er dit jaar toch eens werk van maken om handvatverwarming op de vespa te zetten. Wie heeft dit al? Welke merken? En wat zijn de voor- en nadelen van de bij jullie geplaatste handvaten? Kwestie van wat achtergrondinfo te hebben. En eens wat warmere handen deze winter.

Link naar reactie

Hallo Kirsten, ik heb ze ook nu, omdat ze op de Vespa zaten die ik had gekocht begin van dit jaar.  Wilde ze niet echt hebben in aanvang, dacht dat het voor janetten was. Maar nu ben ik wel een beetje fan. Het merk ken ik niet.  Je moet wel geen dikke handschoenen dragen anders merk je heft effect niet.  Dus zeker voor de beperkte prijs, zeker doen.  Misschien ook een Xenonlamp steken voor, dan wordt je beter gezien zeker bij donker weer.

Link naar reactie

Handvatverwarming word goed warm, alleen het feit dat uw handen warm zijn of zelfs zweten zorgt ervoor dat ge u goed/warm voelt over uw hele lichaam.

In combinatie met een halfhoog scherm die de handvaten ook al wa bedekt voor de rijwind had ik bij 0℃ op 75% verwarming nog zweethanden :-)

Link naar reactie

Ik heb ook Oxford hongerigs, de scooterversie. Met halfhoog scherm zoals Les.

Geeft toch zeker wel verschil. Zweethanden heb ik niet.

Scooterversie heeft enkel high of low en is ook wat minder krachtig ( batterijvriendelijker zogezegd, echter mijn batterij is na een rit op high nog altijd vol, genoeg reserve voor krachtigere warmers dus denk ik. Als je regelmatig rijdt toch..

Link naar reactie

Ik heb zelf nog tijdje met motor gereden met handvatverwarming en weet zeker dat het in de winter een verschil maakt. Aangezien onze batterij niet zo krachtig is vroeg ik me af of dit op een scooter wel het gewenste effect geeft. Na wat surfen op het net: handvatverwarming.nl heeft de oxford hotgrips voor scooters niet meer in voorraad. In België liggen de prijzen hoger en zijn ze precies moeilijk verkrijgbaar... Toch op de site van Hein Gericke nl. deze hotgrips gevonden voor 50euro... Hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Voila, handvatverwarming staat erop. Toch iets omslachtiger dan gedacht om te installeren maar al bij al gelukt. Heb wel een dikke week moeten wachten vooraleer het is toegekomen. Eerste ritje net achter de rug met warme handen. We zullen nu wel zien wat het in de winter zal zijn maar geeft de indruk van toch goed te verwarmen. Ben content voor mijn 50 euro. Dus wat verwarmde handschoenen betreft: kan goed zijn maar toch veel geld voor wat het is. Nu hopen dat mijn handvatverwarming blijft werken natuurlijk...

Dus voor wie interesse heeft: op de site van Heingericke nl. Oxford heated grips voor 50euro. Zonder verzendkosten. In België zijn ze stukken duurde en vragen ze zelfs verzendkosten.

Link naar reactie

Lol, heb daarstraks net dezelfde besteld(wel bij de belgische site voor dezelfde prijs maar dan met gratis verzending) om mijn handvatverwarming van hein gericke(= gerebrande oxfords) waarvan 1 kabel van over was te vervangen.

Ik heb een duurdere variant met 4 of 5 stappen instelbaar kastje, de aansluitingen zijn hetzelfde dus ik vervang alleen de handvaten zelf in mijn geval.

vandaar dat ik ook de goedkopere versie heb besteld, heb alleen de handvaten nodig nl.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...