Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

dmi, een valideringsprocedure gaat ALTIJD lang FOD Mobiliteit. Heb je geen GVA van land van oorsprong, dan moet je er nog niet aan denken om via die weg een procedure op te starten. En de procedure heeft ALLES met te maken met het verkrijgen van een "GVA". 

Ik heb langs deze weg 80´% van mijn vespa's ingeschreven.

 

En zoals je zegt, hij heeft veel geluk gehad.

Link naar reactie

Diverso, Ik heb zelfs geen enkele vespa die een GVA nodig heeft. Een GVA (en dus valideringsprocedure) is een compleet ander verhaal dan de inschrijving. 

 

Als je geen GVA hebt, zijn er 3 mogelijkheden: 1: je vraagt er één aan bij Piaggio (dat kan zonder probleem), 2: je start een valideringsprocedure, maar dat is een hoop administratie zonder meerwaarde. En 3: je voertuig is gebouwd voor 15/11/1974 (de dag dat de verplichting van het GVA in het staatsblad verscheen). In dat geval heb je het niet nodig. 

 

In dat laatste geval, als je een voertuig probeert in te schrijven zonder origineel inschrijvingsbewijs zal je een bouwjaarverklaring moeten aanvragen bij Piaggio. 

Die valideringsprocedure is (kort door de bocht) in het leven geroepen voor motoren waarvan de constructeur niet meer bestaat. Zoals bijvoorbeeld Norton (Vraag maar eens hoe ik het weet ;-))

 

Uit Nederland heb ik ook al verschillende voertuigen ingevoerd. Zonder GVA dus, maar die kan je perfect inschrijven, want voor 74 dus niet verplicht, en alle info staat op Deel 1 van het kentekenbewijs.

 

 

De dienst valideringen zorgt niet voor de inschrijving. Je kan zelfs een validatieattest bekomen zonder origineel inschrijvingsbewijs. Een kopie is genoeg. Maar die kopie is niet genoeg voor de dienst inschrijvingen. Die controleren de kant van de inschrijving dan weer harder, en zijn minder gefocust op het GVA. ;-)

 

Zie je... allebei FOD mobiliteit, maar 2 diensten die volledig onafhankelijk van elkaar werken. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...