Ga naar inhoud
Vespaforum.be

12-15 Juni: Vespa World Days 2014 Mantova


vespadiverso

Aanbevolen berichten

Als je toch naar daar gaat ,schrijf u dan toch gewoon in voor het evenement , Ge gaat mij toch niet vertellen dat je daar gewoon wat gaat rondbollen op uw eentje terwijl er in de buurt een evenement plaats vind met een paar 1000 vespaliefhebbers. 

Ik hoop inderdaad ook dat ze het dorp volledig afsluiten zoals in Portugal . Alhoewel ik het systeem zoals in Hasselt wel beter vind voor de verkoopstanden en de lokale bevolking die eens komt kijken

awel Raf, om eerlijk te zijn: ik zou nog overwegen om naar de VWD te gaan, maar gewoon puur en alleen om ginder te gaan rondrijden op mijne alleene of met een paar kameraden. Rondritten met 100man zegt mij persoonlijk niets. En de verkoopsstanden en andere dingen hoeven voor mij eigenlijk ook niet :) dan liever rondrijden wat ander brommerkesrijders tegenkomen, en 's avonds bbq'en ofso :) 

Link naar reactie

awel Raf, om eerlijk te zijn: ik zou nog overwegen om naar de VWD te gaan, maar gewoon puur en alleen om ginder te gaan rondrijden op mijne alleene of met een paar kameraden. Rondritten met 100man zegt mij persoonlijk niets. En de verkoopsstanden en andere dingen hoeven voor mij eigenlijk ook niet :) dan liever rondrijden wat ander brommerkesrijders tegenkomen, en 's avonds bbq'en ofso :)

Dan kun je beter een ander weekend kiezen, hé, om te gaan rijden op uwen aleene of met een paar vrienden... . ;-)

Link naar reactie

 Zoals josse het schrijft , waarom dan uitgerekend daar ? , omdat het vwd is ? , in mijn ogen is dat ook profiteren van de inzet van andere mensen ,die hun best doen om de aangesloten leden samen te krijgen op het evenement.

Voor mij is het simpel , Aas je het niet eens bent met de voorwaarden,  (en dat is iedereen zijn goed recht)  ,blijf er dan ook weg. Niemand zal u missen daar

Ik blijf erbij ,hopelijk organiseren ze het zoals in portugal ,volledig uit het zicht van pottenkijkers en zweetprofiteurs .

 

 

ps niets persoonlijk , gewoon mijn mening .

Link naar reactie

Ik heb enkel deze bedenking, zouden de belgische club het waarderen als er een troep vesparijders zich enkel lid maken om naar de WVD te kunnen gaan? Hetzelfde kwam veel voor in de ww2 voertuigclub waar ik vroeger zat, de helft van de leden was enkel lid op papier om de goedkope verzekering te kunnen hebben...maar we zagen ze nooit... Ik zou eerder voor een prijsverschil kiezen in het toegangsticket voor de leden of niet-leden van vespaclubs.

 

just my 2 cents...

 

joachim

Link naar reactie

Ik heb enkel deze bedenking, zouden de belgische club het waarderen als er een troep vesparijders zich enkel lid maken om naar de WVD te kunnen gaan? Hetzelfde kwam veel voor in de ww2 voertuigclub waar ik vroeger zat, de helft van de leden was enkel lid op papier om de goedkope verzekering te kunnen hebben...maar we zagen ze nooit... Ik zou eerder voor een prijsverschil kiezen in het toegangsticket voor de leden of niet-leden van vespaclubs.

 

just my 2 cents...

 

joachim

Voila sé,,,iemand met logica,,,maar als ik alle VC fanaten bezig hoor,,,gaan die daar zeker geen bezwaar tegen hebben om enkel uw jaarlijks lidgeld te betalen,,,en voor de rest nooit uwe kop laten zien op uw VC evenementen,,just goe genoeg om naar de VWD te gaan...ook my2cents.

 

CHEERS

Link naar reactie

Als er ongeveer 400 Belgen naar Mantova gaan wil dat wel iets zeggen. Andere landen zijn stomverbaasd dat zo'n klein land zoveel mensen op de been krijgt om 1100km verder deel te nemen aan een evenement.

En er zullen er inderdaad wel tussen zitten die enkel lid zijn van een vespa club om enkel maar deel te nemen aan aan de VWD.  Een club die 150 leden telt gaat ook niet ieder weekend uitrijden met al de leden. De ervaring leert me dat een club op enkele fanatiekers draait en deze ook op de meeste evenementen aanwezig zullen zijn.

De vereiste om deel te nemen aan de VWD is lid te worden van een club aangesloten bij VCB. Dus niemand houd jullie tegen om je aan te sluiten bij een club en enkel mee te gaan naar de VWD. Maar er zijn er zelfs bij die de 5€ lidgeld per jaar nog teveel vinden.

 

En Olympium, je moet het niet persoonlijk nemen, heb enkel je naam als voorbeeld genomen. Ik ken je niet, dus ik kan ook niet over je oordelen. Maar je moet begrijpen dat deze discussie ieder jaar weer naar boven komt. En telkens zijn er vespisti die kritiek hebben op de organisatie van het evenement.

 

Troost jullie. Jullie zijn niet de enige kritiekasters. Ik nodig jullie uit op het forum van VC Great Britain en de Italiaanse fora te volgen. Volgens hun is het evenement al gedoemd om te mislukken. Maar dit komt uit de monden van de vespisti die te laat waren om in te schrijven. 

Degene die wakker waren en er al bezig waren na de VWD in Hasselt hoor je niet klagen. De anciens, die ieder jaar op de VWD zijn, weten dat je er heel snel bij moet zijn.

Ik moet wel toegeven dat het dit jaar wel heel snel is gegaan want de Italianen worden normaal pas in maart wakker en dan beginnen ze in te schrijven. Deze toeloop is grotendeels te danken aan de VC Antwerpen en CVC Antwerpen omdat de VWD in Hasselt TOP waren.

De Italianen willen en moeten beter doen. Dat zie je ook aan het programma. Grotendeels een kopie van Hasselt.

 

Voila, en nu hoop ik dat iedereen zich neerlegt bij de voorwaarden om deel te nemen aan dit evenement. En... . als je er in 2015 in Biograd, Kroatië, het is het moment om jullie lid te maken van een club.

Link naar reactie

Hallo, ik heb op de VWD in Hasselt onaangekondigd zaterdag en zondag twee dagen rondgereden en rondgelopen en ben van armoede van de enkele kraampjes, waar je niets interessant voor oldies kon kopen ,terug naar huis gereden.sorry,ik heb daar een minicameraatje gekocht die sanderendaags reeds stuk was. Ik denk dat het in Mantova het zelfde liedje zan zijn.Ik ga alleen voor de kontakten met andere liefhebbers van oldies wereldwijd, want wat kunnen modernrijders over hun machine tegen elkaar vertellen.Groetjes olympium

Link naar reactie

Aanhangsel: voor een spectaculeire rondrit moet ik niet gaan. Ik doe hier vele ritten mee in verscheidene clubs waar je geen lid moet van zijn,en die je graag zien komen. Ik ben dit jaar nog naar GEEL geweest op 100 km ,twee rondritten vanelk 50 km gedaan, dat maakt 300 km en ben nog naar huis gereden met een grote beker van de mooiste oldie van 70 machines. Als lidloze vermaak ik me ten zeerste en meer moet dat voor mij niet zijn. Groetjes olympium

Link naar reactie

Hallo, ik heb op de VWD in Hasselt onaangekondigd zaterdag en zondag twee dagen rondgereden en rondgelopen en ben van armoede van de enkele kraampjes, waar je niets interessant voor oldies kon kopen ,terug naar huis gereden.sorry,ik heb daar een minicameraatje gekocht die sanderendaags reeds stuk was. Ik denk dat het in Mantova het zelfde liedje zan zijn.Ik ga alleen voor de kontakten met andere liefhebbers van oldies wereldwijd, want wat kunnen modernrijders over hun machine tegen elkaar vertellen.Groetjes olympium

er stonden nochthans 5 kramen die enkel oldtimeronderdelen bijhadden: vespa classic parts, tutto per la vespa, Galiffi, Maskes en scooterpezzi.

Het museum was volgens velen het beste in jaren waar een aantal zeldzame oldtimers en aanverwanten te zien waren.

Je bent van armoede terug naar huis gereden, maar blijkbaar was het toch genoeg de moeite om daags nadien terug te komen.

En als je denk dat het in Mantova hetzelfde liedje zal zijn, blijf er dan vooral weg. Eerst liggen zagen dat je niet kan inschrijven als niet lid en het vervolgens maar allemaal niets vinden... Als je het maar niets vind, wees dan blij dat je niet kan inschrijven.

ZEIKERD !!! (en dat is meteen de eerste keer dat ik iemand persoonlijk aanval en ja het is welgemeend) Indien ik het ongenoegen heb om u tegen te komen op 1 of ander evenement zal ik u met plezier hetzelfde zeggen

Link naar reactie

aanhangsel: voor het museum moest je als niet-deelnemer de volle 5€ betalen maar dat vond je waarschijnlijk teveel, hoewel je als gepensioneerdenog een volle euro korting kreeg.

Link naar reactie

Hallo geertvespa,op de essentie van mijn mails gaat ge niet in, ge zijt ne commerçant en hebt oogkleppen op zoals de boerenpaarden? Ik heb al bij jullie komen rijden als je van daar bent. Het is verloren met u gepraat want je gaat geeneens in op mijn beweegreden;en als ik u tegenkom zal ik mij daarom minachtend omdraaien. Groetjes olympium

Link naar reactie

Nogmaals, ik stond op het punt lid te worden van een grote club in het gentse die ik allemaal zeer goed ken tot ik hoorde dat ze niet aangesloten waren aan de federatie. Als daar een heel pak leden naar italie willen moeten die ergens in groep een aangesloten klub gaan zoeken; ha ha ha. Ik ga me lid maken van een klub op 20 km van mijn deur die alleen oldies heeft als leden en is verduiveld een grotr klub.Groetjes olympium

Link naar reactie

Als er ongeveer 400 Belgen naar Mantova gaan wil dat wel iets zeggen. Andere landen zijn stomverbaasd dat zo'n klein land zoveel mensen op de been krijgt om 1100km verder deel te nemen aan een evenement.

En er zullen er inderdaad wel tussen zitten die enkel lid zijn van een vespa club om enkel maar deel te nemen aan aan de VWD.  Een club die 150 leden telt gaat ook niet ieder weekend uitrijden met al de leden. De ervaring leert me dat een club op enkele fanatiekers draait en deze ook op de meeste evenementen aanwezig zullen zijn.

De vereiste om deel te nemen aan de VWD is lid te worden van een club aangesloten bij VCB. Dus niemand houd jullie tegen om je aan te sluiten bij een club en enkel mee te gaan naar de VWD. Maar er zijn er zelfs bij die de 5€ lidgeld per jaar nog teveel vinden.

 

En Olympium, je moet het niet persoonlijk nemen, heb enkel je naam als voorbeeld genomen. Ik ken je niet, dus ik kan ook niet over je oordelen. Maar je moet begrijpen dat deze discussie ieder jaar weer naar boven komt. En telkens zijn er vespisti die kritiek hebben op de organisatie van het evenement.

 

Troost jullie. Jullie zijn niet de enige kritiekasters. Ik nodig jullie uit op het forum van VC Great Britain en de Italiaanse fora te volgen. Volgens hun is het evenement al gedoemd om te mislukken. Maar dit komt uit de monden van de vespisti die te laat waren om in te schrijven. 

Degene die wakker waren en er al bezig waren na de VWD in Hasselt hoor je niet klagen. De anciens, die ieder jaar op de VWD zijn, weten dat je er heel snel bij moet zijn.

Ik moet wel toegeven dat het dit jaar wel heel snel is gegaan want de Italianen worden normaal pas in maart wakker en dan beginnen ze in te schrijven. Deze toeloop is grotendeels te danken aan de VC Antwerpen en CVC Antwerpen omdat de VWD in Hasselt TOP waren.

De Italianen willen en moeten beter doen. Dat zie je ook aan het programma. Grotendeels een kopie van Hasselt.

 

Voila, en nu hoop ik dat iedereen zich neerlegt bij de voorwaarden om deel te nemen aan dit evenement. En... . als je er in 2015 in Biograd, Kroatië, het is het moment om jullie lid te maken van een club.

 

Vooral die laatste zin ...lid maken van een club én je mag niet in het bestuur zitten van een andere niet-aangesloten club.  Zeer belangrijk, ik heb hiermee mijn full-ticket verspeeld... :wacko:   Kent er iemand het verschil tussen een full- en een lite-ticket?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...