Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoeveel Kilometers?


102high

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Ik kocht me laatst een Vespa 125 GTS super.

Heb er ondertussen een 2000 km mee gereden.  Naast de tochtjes gebruik ik hem ook voor woon-werkverkeer.

 

Ik vroeg me af hoeveel kilometers zo'n 125 aankan?

Zijn er op dit forum nog rijders die zo veel kilometers maken?  Hoe lang rijden jullie al met je Vespa?

 

Grtz

 

Y

Link naar reactie

Als hij tijdig een degelijk onderhoud krijgt en jijzelf er ook zorgzaam met omgaat kan je er volgens mij makkelijk meer dan 50.000km mee doen. Zelf heeft den onzen er nu ook nog maar 8500km. maar heb er hier op het forum al geweten van 30.000 en meer.

Grtzzz

Link naar reactie

Met m'n 125 heb ik er 12000 gereden op 2 jaar ...

 

Met m'n 300 heb ik dat net niet gereden op een jaar :)

 

Je zal er lang van kunnen genieten, als ge hem maar goed onderhoud!

 

Wat bedoel je met een goed onderhoud?

Ik ben zelf niet zo'n handige Harry die er aan gaat sleutelen.

 

Gewoon om de 5000 km naar de Vespa dealer?

Of zijn er nog andere tips?

Link naar reactie

De mijne heeft nu 3.500 km op de teller staan en ik ga er dagelijks -vanuit Aalst- mee naar BXL werken (reken toch 60-65 km/dag - vaak 's avonds van BXL tot Affligem autosnelweg - op dat uur is het toch te druk om meer dan 110 te rijden en zo ben ik snel thuis). 
De kilometers komen er dus snel bij.
 

Een voorbeeldje waarom: als ik met de auto/wesp naar het station moet, daar de trein tot Centraal moet nemen en van Centraal tot Mérode de metro, om vervolgens nog een 7 minuten te voet te moeten, doe ik er al snel (zonder de gebruikelijke NMBS-vertragingen) een 75-85 minuten over.  Met de Wesp sta ik op 30 minuten thuis.


Ben ook benieuwd naar tips e.d. om mijn wespje te verwennen.

Ik plan er twee tot maximaal drie jaar mee te rijden.  Daarna kijk ik naar iets zwaarder dan een 125.

Link naar reactie

Voor de fun ook es uitgerekend: in (omgerekend) 12 maanden met m'n PX 125 Disc +/- 6000 km (woon-werk), met m'n Sprint 177 Pinasco +/- 3000 km (woonwerk & Vespaclub-fun), met m'n GL voorlopig nog maar een 300~400 km (maar die heb ik nog maar een maandje :) ). 

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...