Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Music For Life


vespadiverso

Aanbevolen berichten

voor de nieuwelingen, we hebben de afgelopen jaren elk jaar al iets gedaan onder de noemer "vespa for life"

in 2010 stond het glazen huis in Antwerpen en deden we dit:

http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/17170-vespa-for-life-finale/?hl=%2Bvespa+%2Blife

 

wat betreft het goede doel, misschien heeft Johnny (vespadiverso) al iets in gedachten

Link naar reactie

Misschien even een tip voor de keuze van het goede doel.

Een vereniging steunen die iets lokaal steunt (Belgisch/Vlaams,...) i.p.v. het altijd zo ver te gaan zoeken in verre (ontwikkelings)landen. Er zijn hier massa's verenigingen die zich dagelijks enorm inzetten voor o.a. kansarme gezinnen, daklozen, ziektes, etc...

Wat me altijd opviel bij de vorige editeis van Music for Life is dat er steeds opnieuw iets gesteund werd (door STuBru wel te verstaan) voor organisaties die een 'ver van ons bed show' zijn. Het zou wel eens goed zijn om iets te steunen wat problemen deels kan oplossen/ondersteunen in ons eigen landje.

Dit geheel terzijde, maar misschien wel stof tot nadenken...

Link naar reactie

@Erix:

 

 

Het verschil met eerdere akties is, door het vrij te mogen kiezen van een VZW in Vlaanderen die een goed doel steunt, het me eerder lijkt op een aktie om die verschillende VZW's onder de aandacht of in de bloemetjes te zetten, wat zeker ook moet.

 

Anderzijds heb ik mijn twijfels over de doeltreffendheid van de acties op financiëel gebied, dit integenstelling met vorige acties waarin de middelen gebundeld werden om problemen fundamenteel te kunnen aanpakken (toiletten tegen diarree, muskietennetten tegen malaria,... )

 

Wat betreft de "ver van mijn bedshow", dit vind ik een nogal goedkope populistische uitspraak. Hoeveel Vlamingen zijn er naar Turkije, Egypte,... op vakantie geweest? :)

 

Door de drang naar vooruitgang wordt de mens gedwongen om samen te werken op mondiaal vlak, en dit op alle gebied. Nieuwe en/of betere medicijnen worden alleen gevonden door samenwerking van wetenschappers, universiteiten en firma's van over de hele wereld. En zo kan ik nog wel wat voorbeelden opnoemen.  

 

Hoe zeer sommigen het misschien zouden wensen, terug gaan naar de tijd dat je dorp of stad de wereld was is niet meer mogelijk...

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

? enkel voor clubleden, of ook voor vrije vogels?

 

Mvg, Luciano

Vespa for life wordt steeds georganiseerd vanuit vespisten uit vlaanderen , dit heeft niets met clubs te maken. Het is vooral om te tonen dat ALLE vespisten het hart op de juiste plaats hebben, ongeacht of je nu van een club lid bent of niet

Link naar reactie

@Erix:

Wat betreft de "ver van mijn bedshow", dit vind ik een nogal goedkope populistische uitspraak. Hoeveel Vlamingen zijn er naar Turkije, Egypte,... op vakantie geweest? :)

Heeft niets met populisme te maken, integendeel... We betalen met zijn allen toch ook massa's belastingen waarvan een groot deel naar ontwikkelingssamenwerking gaat dus we dragen zoiezo al ons steentje bij. Waarom dan niet eens iets steunen dat hier direct aan de orde is. Iedereen is uiteraard vrij om te steunen wat hij wil, maar ik wilde gewoon de verenigingen met vrijwilligers die zich keihard inzetten op deze manier ook eens in de kijker zetten want die worden maar al te vaak vergeten.

En het was gewoon een voorstel met goede bedoelingen, waarom dit dan direct afschieten en bestempelen als plat populisme...

Link naar reactie

Blij dat er al zoveel respons is.  Ik heb een aanvraag gedaan voor MPI Ter Heide in Genk. Is een semi- en internaat voor mindervalide kinderen. Ze krijgen subsidies, maar op bijna alle aankopen zoals rolstoelfietsen, speelgoed, geld voor onderhoud van de pony's voor de kinderen, moeten ze rekenen op giften die ze van her en der krijgen. 

Het zou me dan ook veel plezier doen als deze instelling weerhouden wordt om geld voor hun in te zamelen. Klein detail, mijn dochter zit in het semi-internaat en ik weet waar deze kinderen nood aan hebben.

Link naar reactie

Het zou me dan ook veel plezier doen als deze instelling weerhouden wordt om geld voor hun in te zamelen. Klein detail, mijn dochter zit in het semi-internaat en ik weet waar deze kinderen nood aan hebben.

Uitkijken dat Nero u niet gaat beschuldigen van 'eigen belang'. Hij schermt nl. nogal graag met 'populistische krachttermen' naar mensen die iets voorstellen. ;-)

Voor de rest een super idee!

Link naar reactie

Uitkijken dat Nero u niet gaat beschuldigen van 'eigen belang'. Hij schermt nl. nogal graag met 'populistische krachttermen' naar mensen die iets voorstellen. ;-)

Voor de rest een super idee!

Erix, Nero en ik hebben al eens samen gewerkt voor Music (Vespa) for Life. En ik moet zeggen, het is een toffe pee die zich voor 100% inzet. Door weer en wind.  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...