Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motorblok Vespa Pk50 Xl Handgeschakeld


homerlove

Aanbevolen berichten

Hallo vespaliefhebbers

 

Ik heb ondervonden dat het motorblok van mijn Vespa compleet versleten is.


Wat is het beste dat ik kan doen?

1) de motor laten reviseren? 

=>heeft iemand hier een goed adres voor?

2) een nieuwe motor kopen voor de vespa?

=>weet iemand hier een goed adres voor?

3) of de Vespa op het internet te koop zetten?

=>ik heb er 300 voor betaald+50euro kosten.

 

Wat is het goedkoopste van deze 3? en welke raden jullie me aan?

 

Alvast bedankt.

 

Mvg

 

Arthur

Link naar reactie

Wat scheelt er aan het blokje dat je denkt dat dit versleten is? Wat zijn de motorische problemen?

Een nieuw motorblok ga je niet vinden voor dat type, wel een occasie. Dan ben je ook niet echt zeker dat het in orde is, tenzij het gereviseerd is met de nodige bewijzen dat je wel zekerheid hebt (en dan nog).

Het gaat je alleszins meer kosten dan 300€ als er echt veel moet vervangen worden (cilinder, pakkingen, bourages, werkuren, etc...).

Er zitten hier op het forum wel een paar 50cc kenners. Misschien kunnen die personen je verder helpen aan een blokje of weten zij wie dat blokje wil/kan reviseren.

Link naar reactie

1) dat kan, maar als je carter stuk is kun je ws beter een vervangende motor reviseren

2) dat kan niet, want die zijn er niet

3) een revisie laten dien kan je zo 350 euro extra kosten, als krukas en carter ook vervangen moeten worden, wellicht meer... Heb je dat er voor over? Een ongereviseerde vervangmotor kun je met een beetje mazzel en geduld voor 150 scoren.

Als je er niet zelf aan wil (leren) sleutelen is die Vespa een dure hobby.

Je kennis zal er vast verstand van hebben, maar een krukas verslijten doe je niet zomaar...

Link naar reactie

Beschadiging aan krukas/carter kan je in de meeste gevallen slechts zien als de mtor uit elkaar ligt. Is dit het geval? Zo ja kan je hier enkele fotos posten zodat mensen hier kunnen helpen bij de diagnose

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

beste,

 

je moet duidelijker zijn over je probleem.

Misschien kan ik helpen, ik heb nl. zelf dit type motorblok openliggen op mijn keukentafel.

 

Je kan desgewenst een occasiemotorblok zoeken (zal niet gemakkelijk zijn)

of een Nieuwe (2ehands) scooter moeten aanschaffen want nieuwe motorblokken zijn niet passend.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Dag iedereen

 

Ondertussen heb ik het probleem zelf kunnen oplossen. Bedankt voor jullie moeite!

 

Ik heb zelf de blok opengesmeten en ben tot de conclusie gekomen dat de cilinder uitgehoond moest worden.

 

De vespa start nu wel, maar krijg hem nog steeds niet deftig afgesteld, zodat hij kan blijven draaien..

 


Iemand tips ivm de afstelling?

 

Groet ;)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...