Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 125 Hoge Roetuitstoot


Lorenzo

Aanbevolen berichten

Ik kocht onlangs dus een nieuwe px125

En er staan nu net een130km op en heb gemerkt dat de achterkant en band vol roet hangen.

Laat ik hem even op de oprit draaien dan krijg ik een zwarte vlek op grond...

Dit lijkt me toch niet normaal?!

Wat kan hieraan gedaan worden?!

Alvast bedankt,

Laurent

Link naar reactie

Mja..

Kon niet wachten om hem te hebben en haalde hem af achter Luik + leuke korting ;)

Bestaat er trouwens zo geen wereldwijde garantie van piaggio zelf dat je onder garantie bij eender welke dealer gratis terecht kan?

Dit doen ze toch met auto garantie zo...

Zal dinsdag hier lokaal eens gaan leten nakijken ;)

Link naar reactie

Hoi,

Ik had dat ook met men nieuwe vespa in het begin.

Is volgens mij pas verdwenen toen ik bij smeyers in schaffen die bocht van men uitlaat heb laten vervangen door een sito bocht ( zo noemde chris dat toch maar vond er eigenlijk op internet niet veel info over)

Soit, met die bocht en zonder katalysator dus reed men wesp echt ongelooflijk veel beter, veel vlotter ook bij het hernemen. En hij klinkt nu ook zoals het moet. Best geinvesteerde 50 euro ooit :-).

Heb wel eerst gewacht tot ik 1000 km had gedaan.

Mvg,

Steven

Link naar reactie

Heb hier retro aparth uitlaatje klaar liggen... Maar moet wachten tot ik ook de 1000km heb

Ik ga morgen vroeg even langs de technieker, misschien weet hij er wat op voor ondertussen... Laat wel weten wat hij me weet te zeggen.

Hopelijk rijd hij bij mij ook vlotter ben benieuwd

Groetjes

Link naar reactie

Die abarh -uitlaten zijn vietnamese namaaktoestanden, mooi maar kwalitatief gezien brol.

 

De cilinder uitboren gaat weinig of niets veranderen aan de rijprestaties, ga dan eerder voor een 177-kitje als je echt sneller wilt.

 

Alleen ben je dan niet meer wettelijk in orde bij een verkeersongeval, steek dat geld dan beter in een motorrijbewijs en koopt u nen deftigen PX200 (tweedehands).

 

Of je kan natuurlijk ook iets trager rijden en meer genieten van bvb het landschap. :)

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

als het om een nieuwe px125 gaat is dit een versie met katalysator en aangepaste luchtfilter/sproeier om de euro emissienormen te halen

 

uitlaat vervangen, luchtfilter vervangen en de juiste sproeiers erin en dan moet het al veel beter gaan

Link naar reactie

een sproeier voorspellen bij een uitlaat is niet echt mogelijk, das een beetje proberen.

Ik zou voor een standaard uitlaat, luchtfilter en sproeiers gaan van een model PX125 van voor de katalysator gebruikt werd

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ik had ook graag mijn uitlaat vervangen van mijn vespa px125 gezien de katalysator de prestaties tegenwerkt.

Hoe ga ik hierbij te werk? Op zich is de uitlaat vervangen kinderspel... maar de sproeier vervangen?

Hoe doet men dat precies, een aantal maten groter ... (wanneer weet je dat het niet goed is of juist wel?)

Ook dient de luchtfilter blijkbaar vervangen te worden, door een luchtfilter van voor de katalysator werd gebruik...

Heeft iemand bijvoorbeeld een link van een goede/correct/nieuwe luchtfilter bij Sip-scootershop ofzo... en mogelijk geschikte sproeiers. (via uittesten te bepalen)

(een internet filmpjes / tutorial zou bijvoorbeeld geweldig zijn)

 

Alvast bedankt voor de informatie,

Bert ceurvelts

 

Link naar reactie

Sip road uitlaat of indien je goedkoper gesteld wil zijn sito- plus.

Maakt wel meer lawaai.

Sproeier 102 met gewoon de uitlaat te vervangen lijkt mij wel voldoende.

Moet is testen...ene blok is de andere niet. Sproeier is wel vrij kostelijk als je er een aantal wil om te testen. Kan gewoon luchtfilterhuis houden. Zou wel de filter van een px 200 plaatsen. Past gewoon maar is iets beter. De sproeier zoek je gewoon op you tube. Main jet. Draait met een tangetje gewoon de oude eruit. Zal een 96 of 98 zijn denk ik...

Groetjes, Dave

Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Op 17-4-2016 om 16:38, propliner zei:

sip road 2.0  uitlaat    ,  sproeier 106  ,   en polini venturi ( kelk ) luchtfilter

Met de zomer in aantocht ga ik de geplande wijzigingen doorvoeren...

Nog even een vraagje... de poline venturi (kelk) luchtfilter , dient hierbij het air intake system ook gewijzigd? en dus bijbesteld?

(En is het de SI 20.20 of 24.24)

En de Jetting Kit POLINI 100-118  lijkt mij dan ook een goede keuze?

Alvast bedankt voor u reply,

Bert

Link naar reactie

DIe jetting kit is niet de juiste als je toch zo een venturi wil dan kan je deze nemen:

 

http://www.sip-scootershop.com/en/products/air+intake+system+polini+ve_20301530

 

Als je je jettings wil aanpassen zou ik deze dingen nemen:

 

http://www.sip-scootershop.com/en/products/jet+dellortosip+si+83++152+_40261020

http://www.sip-scootershop.com/en/products/jetting+kit+dellorto+105128+_40260000

 

Als je zonder die polini venturi rijdt en toch beter wilt rijden met een sip road, dan neem je best wel deze luchtfilter

http://www.sip-scootershop.com/en/products/air+filter+piaggio+_40250000 waardoor deze beter ademt.

 

Met sproeierbezitting be3/160/101 of 102 reed ik op een lml 125 met sip road 2.0 en polini venturi zonder probleem en goed.

Met sproeierbezetting be3/160/98 op een iets oudere lml 125 met sip road 1.0 reed deze ook super zonder probleem.

Wat ik meestal zie is dat een sproeierbezetting rond de be3( mixer tube)/160 ( main air connector)/100 ( hoofdsproeier) het goed komt met een sip road 2.0 en een luchtfilter van de 24 si.

Als je overstapt op die venturi zou ik bij 105 of 106 beginnen en indien nodig zakken. Zoals Geert al eerder natuurlijk zei elke scoot is anders en een sproeierbezetting is nu eenmaal geen exacte wetenschap. De omstandigheden voor een perfecte afstelling zijn altijd anders.

 

Succes ermee

 

Mvg,

 

arti

Link naar reactie

Arti-bella, alvast bedankt voor u antwoord.

Nu tijdens het bekijken van een aantal filmpjes over hoe de jetting te vervangen, zag ik dat er ook een snelheidsschroef op de carburator zit... (waarsch dien men daar af te blijven)

Maar ik vind het gek dat andere mensen spreken van een snelheid van 90km/h terwijl mijn vespa steeds bij 75-80km/h terugvalt... dan begint hij te sputteren en schokken..

Is dit puur te wijten aan de katalysator? of nog iets anders aan de hand?

Mvg,

Bert C.

Link naar reactie

Allen, gezien de technische kennis van hierboven ... even volgende toch wel technische vraag...

Gister reed ik met mijn vriendin achterop naar de grootouders, waarbij tijdens het terugschakelen en op de motor remmen (niet zo aangewezen blijkbaar - nadien gelezen op het forum) de vespa px 125 plots stil viel. Nadien kreeg ik er geen beweging meer in... Ik heb getracht hem al lopende te starten (en schakelen naar 2de) dan maakte de motor wel het juiste geluid, maar ik kon geen gas geven of beter de motor trok niet (ik duwde en bepaalde integraal het toerental) Iemand enig idee hoe ik dit probleem oplos? Want rijden is leuker dan voortduwen met dit lenteweer :)  Alvast bedankt voor jullie feedback !

 

Link naar reactie
Op 3-9-2013 om 00:00, nero zei:

De meesten zweren bij siproad, maar ik hou het bij sito+.

Sito+ zie je roesten terwijl je er naar kijkt. Dit is een goedkope uitlaat, maar omdat die zo snel roest ga je die meer moeten vervangen dan bijv. een SIp Road wat het dan uiteindelijk toch duurder maakt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...